Ik moet even mijn verhaal kwijt
Vanochtend moest de ruiter voor wie ik werk op wedstrijd. Dus ging ik natuurlijk mee. Daardoor konden we 's middags pas uitmesten en pas rond een uur of 3 gaan rijden.
Winston is een 7 jarige ruin. Ik rijd hem bij. Ik heb er 5 x opgezeten en toen ben een paar weken niet vanwege de drukte met school. Vandaag zou ik hem weer voor de eerste keer rijden.
Opgezadeld en gepoetst liep ik naar de binnenbak. Waar op dat moment niemand was. Opstijgen ging al wat moeizaam. Hij wilde niet stilstaan. Ik dacht nog: niet te flauw gewoon wat strenger zijn. Stel je voor dat je halverwege het zadel hangt en meneer begint te bokken. Ik ben de baas! Eerst lekker lang en laag rond gestapt. Toen tijd voor een ontspannen draf. Hij was zo mega braaf en hij liep heerlijk. Ik dacht, nog een galopje op beide kanten en dan is hij klaar. Maar in eens uit het niet komt hij omhoog en begint hij te bokken. Ik hing naar links, maar mijn rechter voet zat nog vast in de beugel
. terwijl ik daar dus hing denderde meneer hard op de bakrand af. gelukkig schoot mijn beugel los en ik kwam met een harde smak op mijn zij/ rug terecht. Ik zag nog een hoef op mij afkomen dus ik rolde opzij met mijn armen wijd. Hij zette precies tussen mijn borstkast en mijn arm af. Voor het zelfde geld had hij dus recht op mijn borst of arm afgezet dan had ik wel anders gepiept
. Voorzichtig opgestaan. beetje dizzy maar het ging wel. Toen hij uiteindelijk stil stond kon ik hem pakken. Eerst even aan de longeerlijn gedaan. Uiteindelijk besloten dat ik er toch nog terug op moest. Anders zou ik nooit meer durven. Dus hop er weer op. Eerst even rustig gestapt tot ik zelf ontspannen was. Daarna gedraaft. Alles heel braaf. Dus een keertje aangaloperen, peert hij er weer tussen uit. Hij reageerde totaal nergens op. Dus ik trok hem om. Uiteindelijk toch maar besloten er af te gaan en hem uit te stappen. De eigenaar gebeld en alles uitgelegd. Die was erg geschrokken en ik ook. Hij is waarschijnlijk gewoon heel fris geweest. Weer een avontuur rijker dus.X meisje met een blauw stuitje
voor de zeikers onder ons: Hij staat onder behandeling van een osteopaat/therapeut. morgen krijgt hij nog een behandeling. Zijn zadel is 2 weken terug na gekeken niks mis mee. Geen wondjes te zien zowel niet op zijn rug als in zijn mond.

Gelukkig heb jij er niks aan overgehouden behalve dan de blauwe plekken