Erg veel geluk gehad

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

stalxpaard

Erg veel geluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 19:02

Hallo,

Ik moet even mijn verhaal kwijt :+
Vanochtend moest de ruiter voor wie ik werk op wedstrijd. Dus ging ik natuurlijk mee. Daardoor konden we 's middags pas uitmesten en pas rond een uur of 3 gaan rijden.
Winston is een 7 jarige ruin. Ik rijd hem bij. Ik heb er 5 x opgezeten en toen ben een paar weken niet vanwege de drukte met school. Vandaag zou ik hem weer voor de eerste keer rijden.

Opgezadeld en gepoetst liep ik naar de binnenbak. Waar op dat moment niemand was. Opstijgen ging al wat moeizaam. Hij wilde niet stilstaan. Ik dacht nog: niet te flauw gewoon wat strenger zijn. Stel je voor dat je halverwege het zadel hangt en meneer begint te bokken. Ik ben de baas! Eerst lekker lang en laag rond gestapt. Toen tijd voor een ontspannen draf. Hij was zo mega braaf en hij liep heerlijk. Ik dacht, nog een galopje op beide kanten en dan is hij klaar. Maar in eens uit het niet komt hij omhoog en begint hij te bokken. Ik hing naar links, maar mijn rechter voet zat nog vast in de beugel :(. terwijl ik daar dus hing denderde meneer hard op de bakrand af. gelukkig schoot mijn beugel los en ik kwam met een harde smak op mijn zij/ rug terecht. Ik zag nog een hoef op mij afkomen dus ik rolde opzij met mijn armen wijd. Hij zette precies tussen mijn borstkast en mijn arm af. Voor het zelfde geld had hij dus recht op mijn borst of arm afgezet dan had ik wel anders gepiept #). Voorzichtig opgestaan. beetje dizzy maar het ging wel. Toen hij uiteindelijk stil stond kon ik hem pakken. Eerst even aan de longeerlijn gedaan. Uiteindelijk besloten dat ik er toch nog terug op moest. Anders zou ik nooit meer durven. Dus hop er weer op. Eerst even rustig gestapt tot ik zelf ontspannen was. Daarna gedraaft. Alles heel braaf. Dus een keertje aangaloperen, peert hij er weer tussen uit. Hij reageerde totaal nergens op. Dus ik trok hem om. Uiteindelijk toch maar besloten er af te gaan en hem uit te stappen. De eigenaar gebeld en alles uitgelegd. Die was erg geschrokken en ik ook. Hij is waarschijnlijk gewoon heel fris geweest. Weer een avontuur rijker dus.

X meisje met een blauw stuitje

voor de zeikers onder ons: Hij staat onder behandeling van een osteopaat/therapeut. morgen krijgt hij nog een behandeling. Zijn zadel is 2 weken terug na gekeken niks mis mee. Geen wondjes te zien zowel niet op zijn rug als in zijn mond.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:06

Fijn dat je er zonder 'echte' kleerscheuren vanaf bent gekomen ! Ik vraag me wel af of het verantwoord is om helemaal alleen te rijden, al was er maar een stalhulp bij in geval van nood....

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:07

jij zal wel geschrokken zijn!
succes en hopelijk niet te veel spierpijn :(:)

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 19:08

haha ik ben de stalhulp. er was wel een stal genoot, die stond in de gang naast binnenbak. en de eigenaar van de stal was buiten beton aan het storten. En idd ik ben echt geschrokken. Ik hoop ook dat de spierpijn meevalt. Zometeen maar een lekker warm lavendel bad <3

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:11

Wow, jij hebt echt geluk gehad!

ayla31

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:15

stalxpaard schreef:
haha ik ben de stalhulp. er was wel een stal genoot, die stond in de gang naast binnenbak. en de eigenaar van de stal was buiten beton aan het storten. En idd ik ben echt geschrokken. Ik hoop ook dat de spierpijn meevalt. Zometeen maar een lekker warm lavendel bad <3

*\o/*

xAronx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:15

Zoiets heb ik ook een keer gehad en toen stond het paard precies op mn been :') Gelukkig heb jij er niks aan overgehouden behalve dan de blauwe plekken :P

MiReRe

Re: Erg veel geluk gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-12 19:23

Oef, schrikken! Gelukkig is het goed afgelopen. Ik heb dat ook meegemaakt. Keer of 5 op mijn verzorgpaardje, superbraaf en toen ging 'ie opeens aan de kletter. Keihard. Paniek, reageerde nergens op, Trok hem om, stond eindelijk stil. En toen die plotselinge draai, een rotbok, rug bol, ik er naast en toen de ziekenauto. Heb 6 weken later toen ik weer hersteld was nog 2x op hem uitgestapt. Maar toch niet meer genoeg vertrouwen om alleen met hem aan de slag te gaan. Fijn dat je er wel meteen weer op kon.

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-12 19:27

MiReRe schreef:
Oef, schrikken! Gelukkig is het goed afgelopen. Ik heb dat ook meegemaakt. Keer of 5 op mijn verzorgpaardje, superbraaf en toen ging 'ie opeens aan de kletter. Keihard. Paniek, reageerde nergens op, Trok hem om, stond eindelijk stil. En toen die plotselinge draai, een rotbok, rug bol, ik er naast en toen de ziekenauto. Heb 6 weken later toen ik weer hersteld was nog 2x op hem uitgestapt. Maar toch niet meer genoeg vertrouwen om alleen met hem aan de slag te gaan. Fijn dat je er wel meteen weer op kon.

Oei! dat is echt vervelend! Ik stond wel te rieren hoor toen ik terug opstapte maar dat zal wel van adrenaline geweest zijn. ik was ook redelijk bang, maar ik dacht: als ik het nu niet doe stap ik nooit meer op een ander paard dan kapito (pony die ik al 5 jaar rijd, kan er mee lezen en schrijven). Ik weet nog niet of ik volgende week er op durf. ik ga hem eerst maar eens longeren van te voren.

Peetstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 08:43

stalxpaard schreef:
voor de zeikers onder ons: Hij staat onder behandeling van een osteopaat/therapeut. morgen krijgt hij nog een behandeling. Zijn zadel is 2 weken terug na gekeken niks mis mee. Geen wondjes te zien zowel niet op zijn rug als in zijn mond.
wat een gedoe met miniletters, zeg wat je zeggen wilt meid en trek je niks aan van kritiek.
Je hebt een geluksengeltje in je handen gehad toen die hoef er vlakbij lande... pfff
Laatst bijgewerkt door Peetstap op 02-04-12 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 08:51

haha ja maar de mentaliteit van bokt accepteert dat misschien niet.

Ik besef ech dat ik wel geluk gehad heb, de spierpijmn steekt wel op nu, enn heb een mooie blauwe rug . Weet nog niet zeker of ik hem zaterdag nog wel wil doen. Ik vertrouw hem niet echt mee. Hij heeft zijn vorige bijrijder ook al vaker eraf gegooid en de eigenaar laatst ook nog.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 14:48

Ja je hebt echt geluk gehad! En de spierpijn trekt vanzelf weer weg :)

SaraSindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-12 16:32

Wat het jij een geluk gehad meis!
De spierpijn trekt vast wel weer bij!

Misschien kun je weer terug naar het begin gaan, en eerst weer aan de longeerlijn? En als je hem helemaal vertrouwt weer los?

Ik hoop echt voor je dat je weer op hem durft te rijden!

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-12 18:58

Jaa, longeerlijn is een optie, maar ook dan flikt hij dit wel eens. Ik kijk wel haha. Ik heb nu gel tegen de spierpijn nog een andere voor kneuzingen en blauwe plekken. rond mijn stuitje is het namelijk echt mega blauw