Na dik 2 maanden niet te kunnen trainen doordat Beau zich op de 1 of andere manier niet goed voelde, zijn we eindelijk weer op de goede weg

Beau begon ergens in November opeens wat raar te kuchen en hij werd sloom tijdens het rijden, al snel belde ik de DA en kreeg hij een antibiotica kuur en een injectie. Een echte diagnose kreeg ik niet maar de DA gokte op bronchitus. Na de kuur was het nog niet beter en liet ik de DA nog een keer komen, dit keer dacht hij aan een keelontsteking en kreeg hij weer een kuur en 2 injecties. Al met al weten we nog niet wat het was, maar hij zat duidelijk niet lekker in zijn vel. Gelukkig begon hij ergens in februari weer zich zelf te worden en trainen we nu ondertussen alweer een klein maandje en hij loopt beter dan ooit tevoren!
Algemene informatie over Beau
Ras: Haflinger
Kleur: Palomino
Vader: Onbekend (vader pieter, afgekeurd wegens te donkere kleur.)
Leeftijd: 5 jaar, bijna 6
geboortedatum: 8 april 2006
Hoogte: 148 cm
Geslacht: Ruin
Niveau: M1 Dressuur met winst
Waar we nu tegen aanlopen
Een tijdje terug liepen wij in de M1 tegen het zweep probleem op, maar de laatste tijd gaat dit echt geweldig goed en
hij begint steeds meer respect voor mijn been te krijgen. Ook zat ik al snel te veel achterover, dat heb ik nu nogsteeds
wel eens, maar dit gaat beter en ik betrap mij er nu wel eens op dat ik te veel voorover zit

Verder is mijn houding gewoon echt slecht, dat zal altijd wel een aandachtspunt blijven. Zo moet ik mijn benen leren stil
te houden (ze gaan van achteren naar voren heen en weer schuiven) dus als iemand tips weet hiervoor, please tell me!

Ook moet ik vooruit blijven kijken, handen gelijk houden, tenen naar binnen en hakken uitdrukken, bekken leren te kantelen
tijdens doorzitten,..enz...enz...
Met Beau zijn we tijdens het trainen vooral bezig met schakelen, lichte hulp=reageren en veel rechtrichten, loswerken en
de standaard dingen. Ook zijn we stiekem aan bezig met nieuwe dingetjes, wat hij goed oppakt zoals een stukje appyement,
een voorbereiding op de keertwending om de achterhand voor in de M2.

Zo, genoeg verteld, hier de beloofde fotos van mijn toppertje weer back onder t zadel

(helaas werd het al schemerig, dus veel fotos waren helaas niet goed meer. Maar 1 april heb ik een HPE fotoshoot met Beau
en hoop dan ook rijfotos te bemachtigen

Galop, Dit vind ik zelf de mooiste galopfoto, de rest is niet echt op het juiste moment genomen.
Ik moet op mijn kont blijven zitten. Naar voren kijken en handen dragend. Beau vind ik hier verder wel oke, goede opgerichte
halshouding en komt fijn onder. Al mag dat voor in de toekomst nog wel net iets meer

Galop, beetje een verkeerd moment, kan dus ook niet zeggen of hij van achteren beter moet. Over zijn halshouding; Zijn neusje
mag er nog wel net iets meer uit zodat zijn stukje achter de oren hoogste punt word. Verder mogen mijn schouders meer
naar achteren.
Idem. Vind zijn halshouding hier wel wat beter

Drafje, contact houden met de teugels en oeiii mijn voeten

Drafje, paar passen verder.

Drafje,weer een paar passen verder en hallooo Lotte, kijk naar de camera

Stukje strekken, jammer van de kwaliteit. Wel is goed te zien dat ik dus niet naar voren kijk

Galop, hij mag achteren veel actiever zo te zien. Ook lijk ik hem van voren wat tegen te houden wat dus de achterhand
blokeerd. Waarschijnlijk wou hij hier dus plankgas, waardoor ik hem wat korter hield ten koste van zijn achterhand.
Ook moet ik leren blijven zitten

Galopje, handen meer dragen en op mijn kont blijven zitten.
Rijtechnisch bagger, maar vond het wel een grappige foto

Stukje strekken op het betonpadje. Hij lijkt zijn hoofd een beetje te kantelen op foto 2,
dat zal dus betekenen dat ik ongelijke druk uitvoer op de teugels... Als je goed naar mijn handen/armen kijkt, zie je ook dat ik mijn teugels ongelijk heb
En.... Beau is Beau niet zonder humor

Zo, dit waren ze alweer

Een reactie zou leuk zijn en tot de volgende keer maar weer !