Knappe haf @dressuur training.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Knappe haf @dressuur training.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 20:13

Sinds kort zijn wij met peeps weer dres. matig aan de slag.
Ook lessen wij met peeps.
Peeps kwam veel in protest, heeft in dec een ander zadel gekregen en is twee weken terug naar de tandarts geweest, haken zijn gevijld en de wolfskiezen getrokken.
Dit is duidelijk te merken, ze gaat met sprongen voorruit.
Tips:
- benen lang maken en hakken uitdrukken
- rechtop zitten
- binnenhand niet vast zetten en stil houden, binnenhand wordt onbewust erg streng!
Wij moeten nu gewoon ontspannen, hoeven nu niet meer continue bang te zijn voor een rodeo :P ze is super braaf na het tandarts bezoek!

Paar filmpjes
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Icf_9oXu2E
http://www.youtube.com/watch?v=INrQ0Sjz ... e=youtu.be
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... clqPklxQ-4
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ZUe8sNhW5o

En nog een paar fotos
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Paardje weer fatsoeneren
Afbeelding
Tot de volgende keer(flemen op commando)
Afbeelding

Commentaar en tips zijn zeer welkom, maar houd er rekening mee dat er aan de genoemde punten gewerkt wordt.
Hier zijn wij ons van bewust.

elsenfox

Re: Knappe haf @dressuur training.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:14

leuke haf! rijden ziet er goed uit :j

jeanine1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:16

erg leuk! ook het flemen ziet er lachwekkend uit! compliment!!! :)

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 20:23

Ziet er goed uit hoor!

Bij het 3e filmpje irriteer ik me aan je benen, je lijkt daar veel aan te sporen. Bij de andere filmpjes hou je je benen volgensmij veel stiller ;) Bij het 1e filmpje heb je inderdaad nogal een wiebel-binnenhand, dat valt op de andere dan weer mee, haha :P

Als ze voor jou gevoel je binnenteugel vast pak, laat dan juist je binnenteugel los, hou je buitenteugel contact en druk maar met je binnenbeen tegen je buitenteugel aan ;) (als ik het zo goed zeg..)

Maar het ziet er echt al veel beter uit! Ga zo door :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-12 20:33

Laurah, je commentaar klopt precies, is ook precies waar we mee bezig zijn :P
dat aansporen bij dat filmpje klopt ook, zodra zij iets minder actief wordt hebben wij de neiging continue aan te sporen, als we aan eht rijden zijn hebben we dit niet door, maar gelukkig filmen we regelmatig en zien we het terug.
Bedankt voor je commentaar, je hebt helemaal gelijk :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 21:15

Ons knappe peeps.
In de opbouwende kritiek kan ik me ook vinden, is idd zo.
Gelukkig hebben we les en gaan we er goed mee aan de bak. Ben blij dat we meestal met zijn 2e zijn en regelmatig kunnen filmen. Toch vaak confronterend haha.

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:03

Leuk peeps aan de bak!
Leuke merrie om onder het zadel te zien :)

Het rijden ziet er goed uit, alleen op het eerste filmpje zie je dat jou mindere kant links is, omdat je zelf scheef zit en peeps dus ook teveel links laat lopen ipv recht op de lange zijde. Misschien een werkpuntje.

Succes!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 00:33

ziet er goed uit
en ik ben jaloers dat jullie zo goed hafvlechten kunnen maken :x

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 03:57

ja klopt wij zaten recht en nu beide scheef op links. Zadel schuift ook iets , zadelmaker mag alleen pas na de rhino komen dus die wordt zo snel mogelijk gebeld. Daan gewoon oefenen. Bij mij blijven die vlechte nog niet perfect zitten maar oefening baart kunst

Lottegold

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 05:45

Ziet er netjes en vriendelijk uit. Ga zo door.. Nog startambities?? Gaat vast goed komen namelijk:) lekker lessen:)
Heb je nu een hulsebos of zie ik dat verkeerd?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 07:45

dankje:)Zitten er aan te denken om dit jaar te kijken naar onderlinge wedstrijden zoals de haf dagen, vervoer is alleen een probleem. Als onderling goed gaat , mischien volgend jaar officiël.zadel is een tietse choice

zuske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 10:25

Bij het tweede filmpje rijd je continue op het verkeerde been licht. Maar ik weet niet of dat bewust is?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 11:47

Ja klopt, was bewust ja!
Dit omdat ze de neiging heeft erg te gaan kleven aan het hek, als je dan ef paar rondjes op verkeerde been rijd doet ze dit niet. maar we zijn hier in de training mee bezig om er gewoon op zit en met been en teugels niet te laten kleven. Vanavond weer les!
Dit wordt dus gedaan zodat ze goed op eigen benen loopt, hiervoor worden er ook veel voltes etc gereden.
Wij zijn bezig om op b niveau te komen, maar dat duurt nog ef haha

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 17:52

Maar waarom blijf je intensief doorrijden als je weet dat je zadel niet goed ligt? Dit beinvloed de training alleen maar negatief als je zelf scheef zit. Ik zou longeren.

Maar wel balen van je zadel, die was toch net nieuw?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-12 18:02

zadelmaker komt een deze dagen en hebben geprobeerd of die met een dik pad of bontje goed ligt en inderdaaf met bontje ligt die goed. Was dus gewoon f testen. Zadel is tweedehands maar eind dec aangepast maar ze is veranderd qua spieren. Zadel moet even gevuld worden. Tot dan een bontje .

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-12 18:06

eridinges schreef:
Maar waarom blijf je intensief doorrijden als je weet dat je zadel niet goed ligt? Dit beinvloed de training alleen maar negatief als je zelf scheef zit. Ik zou longeren.

Maar wel balen van je zadel, die was toch net nieuw?

Wat je in de filmpjes in het haflinger topic zag lag er gewoon een bontje onder. Hierbij schoof hij totaal niet en lag het wel prima. Alleen bontje is van stalgenootje en hadden hem zelf nodig gister. Dus enkelt gister is er gereden zonder bontje. En stal is weer open dus zadelmaker kunnen we een afspraak mee maken maar dat mocht ivm de rhino niet.

Zadel is eind december aangemeten. Maar omdat ze zolang stil heeft gestaan ontwikkeld peep zich natuurlijk dus 99% kans dat met de vulling aanpassen hij weer perfect ligg. Zadelmaker hadden we al contact mee gehad hierover en valt ook onder de service gelukkig.

Vanavond met mn les kan ik het bontje weer lenen van stalgenootje dus blijft die perfect liggen. :j

Edit: Zie dat horsii(zus) mij al voor was.