Goed in de gaten houden of hij geen tekenen van koliek krijgt, laten lopen (buiten zetten?). Misschien even geen drinken geven ivm mogelijk utizetten van de slobber? En hierover even bellen naar DA om advies te vragen!
Jij hebt echt pech even geen brok voeren alleen water/hooi. Als niet koliekerig is valt t vaak wel mee. Stierenbrok zitten hormonen in, maar kan verder niet kwaad alsie er niet vrij snel erna iets krijgt geloof ik. Maar da raadplegen kan nooit kwaad
annebe
Geplaatst: 13-03-12 09:04
Oef.... Geen handige actie van je paarden, waren ze zo hongerig? Misschien een idee om alle voeders achter slot en grendel te bewaren, zodat de paardjes er echt niet meer bij kunnen?
LecyTinker
Geplaatst: 13-03-12 09:05
Die van mij was een nacht of wat geleden ook uitgebroken. Betrapte haar on iets na 4 uur in de nacht, met haar hoofd in de muesli ton. Maar ik was er gelijk bij. Hoorde haar ontsnappen. Heb haar terug op stal gezet en stro gegegeven. De rest van de dag alleen hooi, geen brokken. Goed in de gaten gehouden om te zien ofdat ze niets had. Maar ik denk dat ze nog niet eens een normale portie muesli op had.
In jouw geval zou ik gelijk bellen. Klinkt meer als een gevalletje maag leeghalen (door de hoeveelheid). Ik zou het risico niet nemen iig. De "gevaarlijke" producten zitten bij mij ook in een ton met een draaideksel. Dus de kans dat ze daar aan kunnen is erg klein. Maar paarden zou nou eenmaal Houdinies... als ze willen, kunnen ze alles. Sterkte vandaag en laat je ons nog wel weten hoe het is gegaan?