Mijn mooie zadels zijn gestolen..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

co2

Mijn mooie zadels zijn gestolen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 13:02

Ik werd vanochtend gebeld met de vraag of ik mijn zadel nog had. Wat bleek, was er weer ingebroken bij ons op stal. Nu is mijn kast extra goed beveiligd met speciale sloten (net als een voordeur), en ook mijn zadels zaten nog eens in een aparte steun die op slot zitten. Voorgaande 3 (!) keren kwam ik er ongeschonden vanaf, maar vannacht hebben ze zich flink los gelaten op de kast en de sloten en nu zijn dus ook mijn zadels weg..
Het bizarre is dat ze de kast weer dicht hebben gekregen, en ik nu zelf de kast weer opnieuw moest open breken om erbij te kunnen. Ik kreeg de sleutel er wel in maar deze draaide niet meer om. :?

We hebben nu wel heel duidelijke camera beelden. Het is een wat oudere, kalige man, rond de 50/55 jaar oud, die op zijn dooie akkertje gewoon rond loopt, de paarden rustig bekijkt om vervolgens zijn slag te slaan. Hoe bizar.. Ik hoop dat de politie er wat mee gaat doen.

Ik baal echt als een stekker en ik snap gewoon niet waarom mensen toch altijd zonodig aan andermans spullen moeten zitten.. ;(
Het zijn trouwens twee heel opvallende zadels, mocht iemand ze tegen komen hoor ik het graag!

Euroriding Luxor
Dressuurzadel
17,5" zitvlak
Kleur twee kleuren lichtbruin, cognac met redwood
Passier beugelriemen in kleur cognac
RVS stijgbeugels met zwarte beugelbklokjes

Afbeelding

Henri de Rivel springzadel
Type Fletcher Event
17"zitvlak
Roodbruin met witte bies (kleur heet officieel Oakbark)
Geruwd zitvlak, kniewrongen en steunen achter de kuit
Harry's Horse beugelriemen
Zwarte kunstof stijfbeugels

Afbeelding

Springsingel van Schockemohle
Type Vancouver
Met buikflap
125 cm
Aan twee zijden elastisch
RVS gespen

Afbeelding

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:04

Jeetje, wat een nachtmerrie.
Doet de verzekering iets?
In ieder geval voorlopig marktplaats in de gaten houden.
Heel veel sterkte!

MelanieB

Re: Mijn mooie zadels zijn gestolen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:06

Bah, wat onwijs klote!!
Hopelijk krijg je het weer terug of vergoed..
Ken het gevoel, hier toen ook gestolen maar alles weer terug, maar het blijft klote..

Hopelijk doet de politie wat met de beelden!

Vankje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:12

Jeetje, wat ontzettend klote!
Zo te lezen zijn ze ook al eens eerder bij jullie op stal geweest om zadels te stelen?
Wat een brutaliteit!

Hopelijk doet de politie iets met de beelden en krijg je je spullen weer terug.
Het zijn wel opvallende zadels (erg mooi overigens!), voorlopig dus maar MP goed in de gaten houden.

*edit: wel apart overigens dat ze zich de moeite hebben gedaan om je kast weer dicht te krijgen. Wat zou daar de gedachte achter zijn? Sporen van braak verdoezelen?

Veel succes!

Natasja1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:14

de brutaliteit! verschikkelijk zeg! Sterkte in ieder geval en van mijn part mogen de beelden meteen in opsporing verzocht! ~~}>

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:15

verschrikkelijk voor je zeg!

danamuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:16

jeetje... das niet niks...

Welke regio zit je? (zodat de rest van bokt daar ook even extra de ogen open kan houden (en zadels evt mee naar huis nemen tijdelijk)

Alfi2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:16

misschien kun je de beelden ook hier ergens op bokt plaatsen? misschien dat iemand de man herkent.

sportyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:18

Gelukkig heb je camerabeelden, wel ontzettend balen van die mooie zadels.
Zou mooi zijn als je de beelden op bokt mocht zetten, heb iets gelezen dat als je aangifte hebt gedaan de politie je toestemming kan verlenen tot publicatie.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 13:34

@Vankje, ja inderdaad heel vreemd dat de klasten allemaal weer dicht zaten. Ik denk idd om tijd te rekken, want diegene die de 1e voerdienst had, had niet eens gezien dat er ingebroken was.

De beelden gaan morgen naar de politie, ik weet niet of ik die zomaar op internet mag zetten. Maar die meneer is echt heel duidelijk te zien, die moet wel herkent kunnen worden. Maar meestal is de politie niet zo fanatiek met dit soort diefstallen heb ik het idee..

Stal is gelegen in Lisserbroek, zit op de grens van Noord-Holland / Zuid-Holland (regio Haarlemmermer/bollenstreek).

Maar oohhh maar wat baal ik, kan wel janken.. ik was zó blij met mijn bruine spul dat na een hele lange zoektocht eindelijk compleet was én paste op de brede rug van mijn paard. Springzadel was echt net nieuw ;(

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:39

Oooh wat balen zeg! Wat een mooie zadels zijn dat...
Ik zou inderdaad eens uitzoeken of je die beelden plaatsen mag, daar zou je misschien al wel veel mee kunnen opschieten.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:53

Wat verschrikkelijk!!
Hopelijk ben je hiervoor verzekerd,alhoewel het het niet minder rottig maakt natuurlijk,maar dan weet je in ieder geval dat je niet weer zadels uit je eigen zak moet betalen.

Aantal jaar geleden hebben ze ook mijn zadel te pakken gehad,vond het verschrikkelijk oneerlijk!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:55

wat een ellende, niet om je de grond in te praten: maar ik denk dat je ze niet meer terug zult zien.
Zitten al lang ergens in Oost-Europa...
Succes met het uit zoeken van nieuwe!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:57

Wat verschrikkelijk zeg, je mooie zadels gestolen, je vraagt je idd af waarom men gewoon niet van andermans spullen af kan blijven... Een voordeel inderdaad dat je opvallende zadels hebt en je ze waarschijnlijk snel herkent mocht je ze op MP tegenkomen. En ook dat de politie de videobeelden zal krijgen, hopelijk leidt dat snel tot een arrestatie en teruggave van de spullen.

Filmpje zou ik overigens niet op internet zetten, maar dit echt aan de politie overlaten.

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:58

jee, wat een enorme domper zeg :(:)
en ook zulke mooie zadels

sjonge, nou, ik hoop dat je verzekering iets vergoedt

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 13:58

Verschrikkelijk dat je prachtige spullen gestolen zijn.
Ik hoop dat de beelden het misdrijf kunnen helpen oplossen. Ik blijf meelezen. Ben ook benieuwd wat je mag met de video. Als je hem aan de politie geeft, zorg dan dat je zelf ook nog een versie houdt.

marleeentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:00

Balen zeg! Waren echt super mooie zadels!!
Wel goed om te weten, want het is bij mij in de buurt. Ik woon namelijk ook in de bollenstreek.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:02

Erg vervelend dat je zadels gestolen zijn. Misschien kan je ook een advertentie op marktplaats zetten om te melden dat ze gestolen zijn.

Kruimel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:03

Das echt balen de ellende door zo'n kl%(tz$&K hoop dat de politie wat kan doen voor je en anders regionale tv en gewoon hart van ned benaderen die kunnen het over heel ned gooien met dat het de zoveelste x is zijn ze volgens mij altijd voor te porren.
En de beelden mag je niet op internet verspreiden (ook al snap ik dat je niets liever zou willen) als je het wel zou doen kan die kale zelfs een aanklacht tegen jou indienen hoe belachelijk ook.
Veel rondkijken en op twitter plaatsen en marktplaats enz doorkijken, ik spit al rond aan de hand van je foto's.
Sterkte en hoop dat ze terecht komen.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:12

Verschrikkelijk voor je!
Wel erg dat er een soort mensen rondloopt die niet van andermans spullen kunnen afblijven. Wat een lef!
Ik hoop dat ze de man vinden, samen met alles wat hij gestolen heeft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:17

Wat Balen zeg! Goed marktplaats/ speurders in de gaten houden, het eerste zadel dat je kwijt ben is een pracht! sterkte

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:19

Wat vreselijk voor je zeg! :(:)
Het waren echt prachtige zadels!
Ik hoop dat ze de dader snel te pakken krijgen!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:24

Heb bah wat naar, met een beetje mazzel krijg je via je inboedelverzekering nog wat terug.

Ik hou iig mijn ogen open, maar ben bang dat de meeste gestolen zadel linea recta richting het oostblok gaan

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:27

Ik had de beelden dus echt op het net gezet, facebook, twitter de hele meuk. Ik wil het risico van een schadeclaim wel lopen als die lamzak daarmee opgepakt wordt. Ik zou een bordje op de stal hangen, met u wordt gefilmd. Anders zou je eens info kunnen inwinnen bij http://www.cbpweb.nl

Dientje_Yara

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 14:29

Ik zal mijn ogen en oren openhouden