Mijn paarden staan sinds 2 dagen weer dag en nacht buiten.
We zijn bezig met het afbouwen van krachtvoer voor de mannen, maar aangezien mijn merrie drachtig is krijgt ze nog volop merriebrok en lucerne.
Zoals elke ochtend en avond ging ik ze voeren, maar aangezien ik net pas thuis was vroeg ik aan pensionvriendinnetje of zij mijn paarden even wilde voeren want ik was aan het eten.
Dat was prima, nog geen 2 minuten later kwam ze halsoverkop weer binnen rennen met de zaklamp nog in haar hand met de mededeling: "Benn, je meid haar neus zit volledig onder het snot, ze eet niet en verslikt zich continu en kan bijna niet meer ademen."
Gelijk maar even meegegaan en gaan kijken en idd. Precies zoals ze het omschreef was waar... Ze stond er bij als een zielig hoopje 'iets' naar haar voer te kijken en stond maar te pruttelen en te ratelen, ik dacht als eerst 'Oh nee... alles zit totaal vast. Niet best' ten tweede was ze helemaal bezweet en toen kwam de gedachte koorts bij me naar boven.. Gelijk daarna dacht ik.. Dat kan niet anders als Rhino zijn.
Per direct de veearts gebeld en 3 minuten later was hij er. (Jeetje wat duurt dat lang.

Die heeft haar helemaal onderzocht en ze had geen koorts, en aangezien het heel erg acuut was ook geen virus.
Hoogwaarschijnlijk had ze zich verslikt en een slokdarm verstopping. Nou, dan zaten we helemaal in de problemen want dan moest het eruit gehaald worden.
Maar omdat de veearts niets kon voelen heeft hij haar buscopan gegeven om een beetje te ontspannen voor zowel darmen als slokdarm.
Nu moet ik om het uur even bij haar kijken en de veearts heeft mij gezegd dat ik haar morgenvroeg pas water mag geven omdat ik dan kan controleren of ze daadwerkelijk drinkt. (Als de emmer omvalt weet je nog niets.

Als ze drinkt, dan is alles in orde en spoelt het vanzelf weg. Drinkt ze morgen vroeg niet, moet ik gelijk terug bellen naar het spoednummer.
Ben er aardig van geschrokken en hoop dat m'n mooie drachtige meid snel weer opknapt.