Het lijkt eigenlijk vooral op...ja....boter

Ik snap er geen hout van. Heb de snotbriebel van zn vriendje nog even goed bestudeerd maar dat ziet er heel anders uit en voelt ook anders. Heb niks ontdekt in de bak waar ie t kan hebben opgedaan maar het ziet er ook niet uit alsof hij ergens langs is gelopen oid. Er zat ook een mooi intact klontje op

Maar de mannen staan nu ook weer niet zo dat het makkelijk erop gesmeerd kan zijn... Langs een weggetje staat de merrie in haar paddock, en daaraan grenst de bak pas. Om bij de veulens te komen moet iemand het erf op, een hekje door en om ín de bak te komen nóg een hekje door. Aan het andere eind grenst ook een paardenerf, maar het lijkt me sterk dat zij boter op Umoyax hebben gesmeerd, niet in de laatste plaats omdat het hek hoog is en er flink stroom op staat, zou je wel erg moeilijk moeten doen. Verder is er best veel zicht op ons stukje...
Ik snap er dus geen iota meer van. Umoyax is wel de meest toegankelijke van de drie dus dat zou in elk geval kunnen verklaren waarom zn vriendjes niet beboterd zijn.
Maar hoe komt mn paard nou weer aan bóter op zn lijf

Nog fotootje, lijkt geler dan dat het in werkelijkheid is, maar even voor de beeldvorming:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VU3ODWBB.jpg