& toen was het einde in zicht...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jamiie

& toen was het einde in zicht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 16:27

ik zal even bij het begin beginnen.. ik verzorg & rijdt bijna een half jaar een bijna 18 jarige merrie genaamd Melody.
volgens de eigenaresse heeft ze al die tijd dat ze nu bij hun staat, gehoest. nu werd het ongeveer een half jaar geleden steeds iets erger, tot nu toe en er is toen gelijk een dierenarts bij geweest. die dacht toen dat het gewoon een ''verkoudheidje'' was en dat moest wel weer overgaan, zo niet dan was het dampigheid.. wel medicijnen gehad tegen het hoesten etc. & het leek iets beter te gaan. toen het weer begon hebben we gezocht naar alternatieven.
dus met een homeopathische arts contact gezocht, manen opgestuurd en die werden onderzocht. bleek volgens haar dat het vanuit haar lever kwam die niet goed functioneerde. dus homeopathische kruiden en soort medicijnen gekregen, moest binnen 2 weken verbetering zijn. nou niet dus! na 2 weken gebeld, kregen we te horen dat we het nog even aan moesten kijken. gedaan, maar het hielp verder niks. helaas.

tot afgelopen maandag, het ging niet goed met Mel, ze stond maar te pompen, te piepen en had het hartstikke benauwd. ;( kreeg 's ochtends al een telefoontje dat het niet in orde was en dat ze niet meer wist wat ze moest doen. 's avonds ging ik daar eigenlijk heen om de andere merrie te rijden en Melody te verzorgen. maar het ging zo slecht dat we de DA hebben laten komen. Dampigheid dus.. die heeft Mel een spuit gegeven zodat ze wat rustiger werd en beter kon ademen + een medicijn voor 8 dagen. hij zei dat we het nog konden proberen met Prednison, maar dat is alleen maar uitstellen en verlichten.. het zal nooit meer overgaan & dit willen we dat lieve beestje eigenlijk niet aandoen.

ik kreeg eergisteren een mailtje, dat de eigenaresse de knoop heeft doorgehakt en ze op vrijdag 9 maart as wordt ingeslapen... |(
het beste voor Melody, maar oh wat heb ik het er zwaar mee.. zwaarder dan ik had gedacht. dat je in zo'n korte tijd (van nog geen half jaar) al zo'n band kan hebben met zo'n lief beestje... ;(
ik heb besloten om er bij te zijn.. voor haar, voor de eigenaresse waar ik een hele goede band mee heb gekregen, maar ook voor mezelf om het een plekje te geven. wel zie ik hier heel erg tegen op en ben ik best van slag.

heeft er iemand ervaring en/of tips hoe ik hier het beste mee om kan gaan?

aankomende zondag hebben we nog een laatste fotoshoot met Melody..

Afbeelding

Wildgirl

Re: & toen was het einde in zicht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:28

Ik wil je heel veel sterkte wensen!

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:29

Jeetje wat naar zeg :(:)
Heel veel sterkte!

teun01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:30

sterkte!! heb hier helaas geen ervaring mee, maar het zou mij ook zeker zeer zwaar vallen. Maar alles is beter dan pijn moet je maar denken. denk aan je.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:36

Geniet van de laatste dagen samen, en probeer het te accepteren. Jullie hebben de juiste keuze gemaakt, voor Melody is het beter zo en vanbinnen weet je dat wel. Sterkte!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:39

Ik wil je alvast veel sterkte wensen.
Geniet van de laatste momenten samen.
Dat je erbij wil blijven kan ik alleen maar toejuichen, voor jou is het misschien niet zo leuk maar weet wel dat je bij haar bent tot de laatste moment.

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 16:48

dank jullie wel allemaal, doet me goed!

heb gister een zak slobber voor d'r gehaald. zal ze vast lekker vinden..
we hebben zondag dan nog een fotoshoot en we gaan lekker wandelen in het bos.

ik probeer het te accepteren, maar het valt écht zwaar, zwaarder dan ik had gedacht.. ;(

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:50

Vreselijk! Sterkte de komende tijd!

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 16:53

Heel veel sterkte!
Geniet van die laatste dagen samen, denk aan al het moois met haar, ga heel veel knuffelen, maak super veel foto's en doe die dingen die Melody leuk vindt zodat jullie nog leuke laatste dagen hebben.
Echt fijn dat je nog tijd hebt om afscheid te nemen.

xStrawberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:28

Heel veel sterkte!
Haal er uit wat er nog in zit!

juud37

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:29

wat naar! veewl sterkte! weet iemand hier hoe het komt dat een paard bampig word?

xRowina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:31

Jeetje wat een nare situatie! Geniet van de mooie momenten die je nog met haar zult beleven, veel sterkte!!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 17:42

Veel sterkte! :(:)

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 18:06

dankjulliewel allemaal..

ik voel me ook wel een beetje stom, dat ik zo verdrietig ben terwijl ik haar ''nog maar'' een half jaartje doe..
blijkbaar ben ik een heel gevoelig mens, die snel banden met anderen legt ofzo..

Natasja71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:19

Jamiie, misschien mag je in overleg met de eigenaar nog een pluk uit haar staart knippen, dan kun je daar later als je eraan toe bent nog een mooi sierraad van laten maken. Manen zijn hier minder geschikt voor, die breken sneller. Als je het netjes van binnenuit knipt zie je er niets van, maar waar Melody heen gaat heeft ze zó weer een dikke bos alsof ze een jonge merrie is. Je hebt voor een mooie armband de dikte van een potlood nodig.Ik heb ook nog een pluk staart in de kast liggen en wil er dit jaar iets moois van laten maken.

Uit ervaring weet ik dat het rot is, afscheid nemen van je paard (bij mij was het mijn eigen paard) maar je weet van binnen wel dat het de enige goede oplossing is. Verwen haar lekker met haar lievelings hapjes en geniet hoe ze daar dan lekker een moes van maakt, een lekkere massage en verder waar ze zin in heeft.

Heel veel sterkte komende tijd.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 18:20

Gevoelens kennen geen tijd.....of het nu een half jaar of 10 jaar is, dat is voor iedereen anders en je kunt nu eenmaal een klik met een dier krijgen.
Ik wens je alle sterkte! Geniet van elkaar, steun elkaar, maak foto's.

Zelf heb ik al een stuk staart van 20 cm lang en potlood dik afgeknipt en een armband en sleutelhanger ervan laten maken.
Ik wilde dat wanneer mijn paard overleden is maar het idee om als hij dood is het af te knippen vond ik niet zo, dus heeft hij nu al een stuk staart afgestaan en heb ik mooie sieraden.
Misschien een idee voor jullie ??

x_Heidi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 21:03

teun01 schreef:
sterkte!! heb hier helaas geen ervaring mee, maar het zou mij ook zeker zeer zwaar vallen. Maar alles is beter dan pijn moet je maar denken. denk aan je.

Ik denk dat je daar liever geen ervaring mee krijgt?

Sterkte ts :(:)

Eleanne16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:10

Heel veel sterkte TS

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:10

heel veel strekte TS

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-12 22:11

heel veel sterkte meid....

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-12 22:32

dankjullie wel.. doet me echt heel goed al die lieve berichtjes!

we knippen sowieso de staart helemaal af, dat heeft de eigenaresse met de andere 2 overleden paarden ook gedaan.. misschien wil ik er wel een sieraad van laten maken ja.. had vanmiddag al gegoogled, maar dat is nog best prijzig! nog even sparen dus.. of weet iemand iets waar het wat voordeliger is? kan je dat uberhaubt ook zelf maken?

ze heeft net lekkere slobber gehad, en had haar heerlijk geborsteld..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-12 21:01

Wat vreselijk nieuws om te horen zeg! :(:) Heel veel sterkte!

Jamiie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-12 17:17

inderdaad June, dankjewel. nog een paar daagjes..

angela1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:35

samardesign.nl. Heel mooi en absoluut niet duur!!! Ik heb hier een armband laten maken en was in totaal 46 euro kwijt... de armband is ongeveer 2 cm en bewerkt met sierstukjes... Maar ze heeft heel veel keuze, je kunt haar het beste een mailtje sturen met wat je wilt en dan krijg je vrij vlot een mailtje terug met een voorbeeld en de prijs...

Veel sterkte!!!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-12 22:44

Pff, wat vreselijk nieuws.. Ik wil je heel erg veel sterkte wensen de komende periode.
Denk aan de mooie momenten samen, en weet dat ze dan geen pijn meer heeft.. Dat is beter voor haar, natuurlijk blijft het heel zwaar voor jou.

Een armband (laten) maken vind ik een heel leuk idee, het is niet zo moeilijk om het zelf te maken. Ga op zoek naar een mooi plat slotje, wat breder. Zoiets als deze: http://www.paardenhaarsieraad.nl/Images ... /A009a.jpg
Dan maak je een vlecht en maakt het slotje eraan vast. Je kan ook wat opzoeken over speciale manieren van vlechten om het leuker te maken. Je kan er ook een gekleurd lintje tussen vlechten. Eventueel kan je dan ook haar naam in het slotje laten graveren.

Was trouwens wat aan het kijken en vind deze persoonlijk niet zo duur: http://www.makedreamz.nl/home.php