En hij is van mij !!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodi93

En hij is van mij !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 19:16

Nadat mijn paardje helaas is overleden ben ik opzoek gegaan naar een nieuwe fjord. Via de eigenaren van de pensionstal waar ik sta/stond heb ik een leuke fjord gevonden.

Floyd een leuke ruin van 2,5 jaar oud. Kende hem al mijn hele leven maar jammer genoeg was hij verkocht. Maar toen hoorde ik dus dat hij weer te koop stond. Ik ben een paar keer wezen kijken en hij beschikt over super gangen vooral de draf jaja een fjord met een goede draf!!!

Ik had dus vandaag een afspraak met die man waarvan hij is. Komen we aan op stal en ik voelde de bui al hangen en ja hoor, hij was er niet.. Dus ik wat boos en teleurgesteld natuurlijk. Maar de eigenaresse zou het regelen. Wij erover gepraat en toen maar een bod uitgebracht. Na wat wikken en wegen en over en weer bellen zijn we tot een deal gekomen. Floyd was verkocht!! Aan mij :D <3

Ben zo blij nu.. Kan niet wachten om met hem lekker aan de slag te gaan en alles op te pakken.

Hier wat foto's

http://img196.imageshack.us/img196/9158/1001834zr.jpg

http://img69.imageshack.us/img69/6223/1001838f.jpg

http://img204.imageshack.us/img204/7221/1001835z.jpg

http://img803.imageshack.us/img803/7602/1001840p.jpg

Paspoort:
Floyd
2,5
vader: ansgar skellerod
moeder: priska
niett officieel gemeten maar nu rond de 1,47 m
Laatst bijgewerkt door Gem op 23-02-12 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Capslock en 10 uitroeptekens uit titel verwijderd

Nachtlampje

Re: EN HIJ IS VAN MIJ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:18

Wat leuk! En wat ziet hij er nog heerlijk puppy uit :3

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 19:19

ja hea het is nog echt een baby'tje

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:25

Heel veel plezier met je nieuwe aanwinst! Maar dat gaat vast lukken! :D

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:29

Wat een cutie! Veel geluk ermee! :D

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:32

Wat een leukerd! Veel plezier met hem :D

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 19:45

dankje allemaal :D denk dat wel goed komt. Heb hem voornamelijk op zijn gangen uitgezocht zal is kijken of filmpje van zijn draf kan maken die is echt goed

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:47

Laat je ook nog even keuren? Heel leuk dier! Veel plezier er van.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 19:50

kohtje schreef:
Laat je ook nog even keuren? Heel leuk dier! Veel plezier er van.

klinkt misschien raar maar laat hem niet keuren

Ken dit paard al van veulen af aan en weet wat er mis is met hem (zachte hoeven) verder geen gebreken. Hij is namelijk al een keer verkocht geweest
veearts is er net bij geweest en hij is verder gezond verklaard.

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 19:55

Tja, je kan van de buitenkant niet zien wat er zich van binnen afspeelt.. Dus aan de ene kant behoorlijk dom dat je niet laat keuren, aan de andere kant kan hij vandaag gezond worden verklaard en een week later van alles mankeren, zekerheid bied het nooit..

Ik vind het een leuke fjord! Mooi aan de maat ook :) Hij is nog wel een behoorlijk beetje overbouwd als ik dat zo zie op de foto's, maar dat is op deze leeftijd helemaal niet erg! Laat je 'm wel lekker groeien en bijtrekken?

Enneh gefeliciteerd! Veel plezier samen!

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 20:01

ja misschien dom om niet te keuren maar ik zag het van veulen af aan dagelijks en tot nu toe nooit wat gehad maar ja wie weet ik kom ervan zelf achter.. hij is beetje overbouwd alleen op die foto zette hij net de bocht dus het is minder erg dan het lijkt haha. hij kan tot juni juli lekker nog spelen en dan word hij beleerd (word 2 mei 3 jaar)

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:04

Kun je niet beter nog een jaartje wachten met beleren? Tot 'ie een jaar of 4 is? Ik vind ook dat zijn achterhand nog flink wat te hoog is ten opzichte van zijn voorhand. Denk niet dat dat al in een krap half jaar bijgetrokken zal zijn?

Wel natuurlijk van harte gefeliciteerd met je Fjord! Superleuk. Veel plezier met hem!

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 20:06

je moet ook bedenken dat hij een super vacht heeft hoor ik heb er iemand naar laten kijken (fokt al jaren fjorden) en die denkt dat het goed gaat komen ik wacht het even af eerst de vacht er maar even af en manen bij knippen en dan kijk ik verder

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:08

Ik ga met Verto mee, ik ben sowieso niet voor het jonge inrijden/doorrijden, maar helemaal als ze er qua bouw nog niet aan toe zijn vind ik wachten eigenlijk noodzaak. Officieel is een paard pas op veeel latere leeftijd uitgegroeid, maar ik vind dat mocht je aanvangen met beleren, de bouw op het oog in ieder geval goed moet zijn..

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:11

Jup, pas met 6 jaar is een paard / pony uitgegroeid. Ruggenwervel is als laatste klaar met groeien. Ik verwacht, zo op het eerste gezicht, dat je er verstandig aan doet wat langer te wachten met beleren (en dan vooral inrijden, vol gewicht van de ruiter dragen). Het lijkt me niet verkeerd om af en toe wat te longeren of aan de hand wandelen en dergelijke. Maar met het dragen van de ruiter zou ik zeker wachten tot je pony een jaar of 4 is.

Ik snap dat je het liefst gelijk vol aan de slag gaat, maar bedenk je wel: Haastige spoed is zelden goed.

xJorgx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:24

Ahhhhh wat een schatje

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:37

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst. Wel een saai kleurtje vergeleken met Harry.
Lekker mee gaan wennen en in de zomer beetje beginnen als je het rustig (en ik denk dat je vast doet) aan doet kan Floyd vast net zo oud worden als Harry. Veel plezier ermee!

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 20:39

ja haha ik vond hem ook wat saai maar ja er zijn nou eenmaal niet veel gra fjorden te koop en die er te koop stonden voldeden niet aan de eisen haha..

en ik doe wel rustig aan heb goede begeleiding en volg een paarden opleiding nota bene dus dat zit wel goed.. alleen jammer dat op de dag dat je nog in de wolken loopt mensen al te kritisch zijn

Want ben heus niet achterlijk met keuren enzo maar bij deze heb ik al 99% zekerheid dat alles goed is

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:41

Als het goed voelt prima, ik kocht die van mij ook ... hij was 15 jaar... ik had hem al jaar of 8 niet meer gezien ... en zonder keuren of iets toch gekocht... en al 5 jaar zonder noemenswaardige problemen (vorig jaar voor het eerst iets aan zijn been maar geen pas kreupel gelopen)

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:42

Van Harte en veel plezier met je nieuwe aanwinst.Leuk diertje hoor!
Keuren zegt idd niet alles.
Geeft ook geen garantie voor de toekomst ;)

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 20:43

Kijk soms weet je idd of het gewoon goed zit of niet. en idd geeft geen garantie hij kan ook zo volgende week zich verstappen en een been breken :P nou is dat wat extreem maar toch haha

Verto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:46

Hoho, niet gelijk mijn opmerking zo negatief opvatten. Die opmerking is alles behalve negatief bedoeld. Weet ik veel dat jij een paardenopleiding volgt? Ik vind het alleen maar leuk voor je, en geef daarbij graag mijn mening / advies op basis van wat ik op de foto's zie. Er zijn altijd mensen die te snel willen, maar dat jij er niet zo eentje bent is alleen maar goed! Wat je verder met mijn opmerking doet is aan jou, maar je hoeft je absoluut niet aangevallen te voelen, nergens voor nodig :)

Ik wens jullie echt het allerbeste.

Jodi93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 20:49

Verto schreef:
Hoho, niet gelijk mijn opmerking zo negatief opvatten. Die opmerking is alles behalve negatief bedoeld. Weet ik veel dat jij een paardenopleiding volgt? Ik vind het alleen maar leuk voor je, en geef daarbij graag mijn mening / advies op basis van wat ik op de foto's zie. Er zijn altijd mensen die te snel willen, maar dat jij er niet zo eentje bent is alleen maar goed! Wat je verder met mijn opmerking doet is aan jou, maar je hoeft je absoluut niet aangevallen te voelen, nergens voor nodig :)

Ik wens jullie echt het allerbeste.

bedoelde het ook niet boos ofzo hoor haha

Maar vaak als mensen op mijn profiel kijken denken ze dat penny meisje ben ofzo haha omdat blond ben denk ik :P

Maar op de foto's is het echt extreem dat geef ik toe ik zal eens kijken of ik van de week wat betere kan maken dat denk ik dat het nog anders gaat uitpakken zal even een stand foto maken op de harde weg das miss net wat duidelijker :P en ik moet ook zeggen meneer is erg dik :o voor zijn leeftijd maar dat mag :P

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:51

Leuk ding, van harte gefeliciteerd!!!
Op de foto's is duidelijk dat hij nog wel wat moet groeien, ook ik zou nog een jaartje wachten...
Heb je langer plezier van een gezond paard!

Verto

Re: En hij is van mij !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-12 20:55

@ TS, aah gelukkig! Ben benieuwd naar meer foto's :) en jullie vooruitgang!