Puppie-paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Puppie-paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 21:45

Yesss!!

Na toch wel een behoorlijke tijd zoeken naar HET bijrijdpaard (eerlijk is eerlijk, ik heb/had ook best wat noten op mijn zang) heb ik haar gevonden: puppie Dutch! Ik ben niet zo van de liefde op het eerste gezicht. Het duurde dan ook even voor de vonk oversloeg. Precies een dag in dit geval aangezien ze me helemaal heeft ingepakt met dr blauwe ogen en vooral geweldig lieve karakter.
Dutch is nog hartstikke groen. Vorig jaar heeft ze kennisgemaakt met bit en zadel en toen dat was gebeurd, mocht ze weer lekker met haar vriendinnen het land op. Omdat ze zich inmiddels een beetje leek te vervelen heeft haar eigenaresse besloten een leuk mensenvriendje voor haar te zoeken. Lucky me dus :)
Na een paar keer longeren (wat wij beide niet bijster interessant vonden, al hoort het er nu eenmaal bij) besloot Dutch haar baasje dat we wel op haar konden gaan zitten. Zo gezegd zo gedaan. Opstappen en wegrijden dus. Eerst zij, daarna ik. Sinds ik richting de 30 begin te gaan ben ik helemaal geen held met het jonge spul, maar hier durfde ik toch echt zo op te gaan zitten, zo snel was het vertrouwen er! En ze heeft het meer dan waard gemaakt!
Vandaag voor het eerst zelf met haar aan de slag gegaan met als doel een beetje sturen in stap. Maar mevrouw had er zin in dus dat werd draf. En na een flinke draf spontaan gallop. Ik heb haar, zoals haar baasje het benoemt, helemaal de hemel in geprezen. Wat een geweldig leuk dier!! Stap, draf, halthouden gaat al echt heel goed gezien t feit dat ik er nu drie keer op heb gezeten! En die gallop die komt ook wel! Heb zelfs al een paar achtjes gereden omdat het stuur er ookal een beetje op begint te komen. Ik kan je wel vertellen dat ik met een smile van oor tot oor thuis kwam! Dus ik kan wel zeggen dat ik erg blij ben met Dutch. En met dr baasje die mij zomaar op haar jonge paard laat hobbelen!

hesterve

Berichten: 1926
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Puppie-paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:54

Super leuk zeg ! Je hebt het maar getroffen.Ik wens je nog veel plezier met je nieuwe bijrijdpaard!

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Re: Puppie-paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-12 21:56

Lief van je! Het blijft altijd lastig, het paard van een ander. Maar als het is zoals het lijkt, mag ik me in mijn handjes knijpen :D

rooswita
Berichten: 1223
Geregistreerd: 19-02-09

Re: Puppie-paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-12 21:58

super leuk:D

xAronx

Berichten: 179
Geregistreerd: 26-01-12
Woonplaats: Delft

Re: Puppie-paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-12 13:28

Leuk dat je eindelijk je bijrijpaard heb gevonden! Veel plezier samen!

hesterve

Berichten: 1926
Geregistreerd: 14-10-05
Woonplaats: scherpenzeel

Re: Puppie-paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-12 16:59

t kan ook goed gaan hoor . "Mijn" paard Veron is ook niet mijn eigendom. Toen ik aan hem begon had ik in mn hoofd : leuk voor de periode dat mn merrie aan het revalideren is. Uiteindelijk heb ik mn merrie verkocht om hem te kunnen blijven rijden en dat is al 5 jr geleden.... heb super goed contact met zijn eigenaren .

danoesje
Berichten: 2564
Geregistreerd: 15-04-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-12 09:20

Goed om te horen! 't Is echt een geweldig leuk ding met potentie dus wie weet komen kunnen we samen lekker aan de slag :)

Kirja
Berichten: 1232
Geregistreerd: 07-02-06

Re: Puppie-paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-12 16:03

Klinkt erg leuk, fijn dat je zo'n leuk paardje hebt gevonden en hopelijk hebben jullie nog lang plezier van elkaar!