Eigenlijk zou ik er maar een kopen maar eenmaal op de locatie aangekomen zag ik 2 bange veulentjes die alleen elkaar hadden als zekerheid

En dat is gelukt in september ging Wietse V windspiel naar zn nieuwe baasje die nog steeds erg trots en blij met hem is en nu geniet in een goed aangeschreven opfok van zn jonge leventje

Voor degene die dit paardje niet kennen dit is Arend maar ik noem hem Jade

Jade staat op een plekje waar hij overdags van sochtends tot savond in de kudde staat en rond 7 u op stal gaat
ik moet eerlijk zeggen dat ik met jade niet erg veel onderneem ik wil hem kind laten zijn en niet teveel lastig vallen met mijn innerlijke penny buien

Dit is zijn verhaal van vandaag dus lees en geniet

Ik stond lekker met mijn vrienden in de wei en toen kwam ineens vrouwtje

1.

Maar ineens ging vrouwtje mij uit de wei halen en ik dacht oke ik krijg snoepje
(ik mag geen snoepjes in de wei krijgen omdat mijn vrienden jaloers worden en vechten) dus niet vrouwtje nam mij mee naar binnen !
2.

Begint vrouwtje mij ineens binnen te poetsen terwijl ze dat normaal maar heel soms in de wei doet en ze zegt dat ik dit voortaan vaker ga meemaken omdat ik al bijna 2 jr ben en het normaal is dat paardjes binnen aan een touw geborsteld worden vond het niet leuk

3.

Ik heb vrouwtje meerdere keren aangegeven dat ik het allemaal niet leuk vind en dat ik liever van het hooi wil eten of de snoepjes in haar zak wil hebben maar ze was heel gemeen tegen mij en streng als ik probeerde om me los te maken of vrouwtje te bijten onder het poetsen

4.

Ik kon gewoon niet geloven dat sommige paardjes dit dagelijks of weekelijks meemaken
en ik vond het allemaal stom maar gelukkig kreeg ik wel snoepjes dus ik heb het vrouwtje wel vergeven
5.

Gelukkig mocht ik daarna weer lekker terug naar mijn vrienden maar volgesmij vond ijslander fandje mijn vlechten niet mooi

6.

Vinden jullie mij wel mooi

7.

Achja je kan niet heel de tijd blijven mokken he dus ging maar even een praatje maken met derest van mn vriendjes en mijn look showen!
8.

9.

Na afloop nog even gek gedaan