Rana (Reina) is weer thuis!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Theeglas

Rana (Reina) is weer thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 10:58

Nadat ik hier op bokt een aantal topics tegenkwam over Rana (zij noemden haar Reina) greep het me wel aan. Een jaar of 7 geleden reed ik haar voor een handelsstal en omdat ik pas 15 was kon ik haar niet betalen. Ik heb toen wel haar veulen gekocht en hem heb ik nogsteeds. Toch had ze wel altijd een speciaal plekje. Ze werd verkocht aan Leandra (Ronnie25) waar ze een top tijd heeft gehad! Vervolgens ging zij studeren en verkocht ze Rana aan een man. Daar kreeg zij drie verzorgsters. En al weet ik zeker dat die mensen verschrikkelijk hun best hebben gedaan, is dat niet ten goede gekomen van Rana. Ik vermoed gewoonweg door gebrek aan kennis want ze houden echt van Rana en wilden ook allemaal het beste voor haar.

Maar na die topics heb ik besloten te kijken of ik haar misschien kon overnemen. En ruim een week later, staat ze nu gezellig bij mij op stal! Er is een hoop werk te doen. Haar voorhoeven zijn verschrikkelijk kort en gevoelig, haar achterhoeven staan ontzettend scheef en zijn ook kort, ze heeft een dik spronggewricht door een val aan de longeerlijn en ik heb sowieso al drie wervels gevoeld die niet lekker zitten. En daar werd dan helaas nog gewoon op gereden :(

Nu krijgt ze eerst sowieso een maand volledig rust, ze komt op de paddock en we wandelen iedere avond een half uur. Dit weekend komt de hoefsmid haar helpen en Heleen Slebos komt voor haar rug etc. De dierenarts is al geweest en die wilde eerst haar rust en hoeven goed hebben voordat hij goed kon beoordelen hoe ze liep.

Al die tijd staat ze nu gezellig weer herenigd met haar zoon. Ik weet zeker dat zij elkaar herkenden want ze liep gelijk naar hem toe en hinnikte steeds naar hem en negeerde de rest volkomen. Ze zijn steeds samen en snuffelen veel. Ze zijn lief :)

Eerdere topics (zijn niet bedoeld om iemand zwart te maken, maar gewoon om te laten zien hoe ze eerst was en hopelijk hoe ze verbeterd):
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1586062
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1594075

Foto's van (eer)gister:
Afbeelding
[img][http://1.media.hyves-static.net/1466495992/6/3Sfh/0/img1466495992.jpeg/img]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De schimmel is dus haar zoon. Hij wordt is maart 7 jaar.

Hopelijk kan ik over een tijdje een topic openen waarop ik kan vertellen dat verschrikkelijk is opgeknapt. Ik ben in ieder geval ontzettend blij met haar en hoop het allerbeste :)

Nogmaals, dit is geen topic om de andere mensen zwart te maken, ik wil ook niet dat jullie dat doen. Zij hebben gedaan wat volgens hen het beste was.

Ronnie25

Re: Rana (Reina) is weer thuis!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:01

Ze staat er heerlijk bij :D Toppers samen.

Ook van jou heel erg lief dat je dit allemaal doet!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:02

Leuk dat je haar terughebt :D

Ik ken haar voorgaande topics wel.
Ik ben benieuwd naar foto's of een filmpje deze zomer :D

doebidon

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:35

Vind het echt heel goed dat je dit doet voor Rana. (heb de andere topic van "Reina" ook gevolgt)
Wat leuk dat je contact houd met de verzorgster.
Ben heel benieuwd naar updates van de zomer.
Succes en geniet van je "nieuwe" pony.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:45

Ik kan me goed voorstellen dat je haar terug wilde hebben na het zien van die topics. Hopelijk knapt ze weer lekker op van je goede verzorging en kun je dan weer fijn met haar genieten! :) Bijzonder dat je haar zoon ook nog hebt, en dat er nog steeds iets van 'herkenning' was. :)

VeronicaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:46

Wat fijn dat je haar terug hebt. Hopelijk knapt ze snel weer op!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:21

Jaaa! Wat ben ik blij dit te lezen. Heel veel succes met haar. Hopelijk knapt ze gauw op en wordt ze weer de oude!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 14:30

Bedankt voor alle leuke reacties! Ik hoop ook dat ze lekker opknapt zodat we van de zomer naar de keuring kunnen gaan om te proberen haar ster te laten worden. Ook wil ik de ABOP met haar rijden en wordt ze in April/Mei gedekt door Zapp vr :)

Zapp vr:
Afbeelding
Afbeelding

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:52

Hele mooie hengst! Mocht het lukken zal er echt een top veulen uitkomen hoor!!

Watermeloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:57

Wat fijn dat ze weer terug bij jou is! :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:04

Top dat je dit doet.
Mag ik vragen wat de afstamming van de merrie is? En ik neem aan dat je naar de NRPS keuring gaat? Welke keuring wil je dan heen?
En moet eerlijk zeggen dat ik er nog wel een hard hoofd in heb of je de merrie helemaal keuringsklaar krijgt. Want er zit nog wel wat werk aan.

testebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:06

fijn dat ze weer terug is bij je, hopelijk knapt ze snel op ,
Leuk dat ze nog steeds een band heeft met haar kind :)

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:13

Heel fijn voor je dat je haar weer bij je hebt en ze nu van jou is! :D

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 15:35

ponyparadijs schreef:
Top dat je dit doet.
Mag ik vragen wat de afstamming van de merrie is? En ik neem aan dat je naar de NRPS keuring gaat? Welke keuring wil je dan heen?
En moet eerlijk zeggen dat ik er nog wel een hard hoofd in heb of je de merrie helemaal keuringsklaar krijgt. Want er zit nog wel wat werk aan.

Natuurlijk mag je dat vragen. Ik betwijfel het zelf ook, dus daar ben ik wel realistisch in. Als het te vroeg is doen we het niet en komt het volgend jaar wel. Haar gezondheid staat voorop en als dat nog niet optimaal is hebben we niets op de keuring te zoeken. Ik wil inderdaad naar NRPS keuring in Assendelft. Haar afstamming is Casper X El beauty en ze is 1.46 dus een mooie D maat. Ze heeft al eerder twee veulens gehad, maar die waren van nietgoedgekeurde hengsten.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 15:38

Casper x El beauty is wel mooi bloed. Wel denk ik dat het wat 'oud' bloed is. Dat is haar ook aan te zien. Niets ten nadele van de pony hoor. Maar het is een wat 'ouder' model NRPS pony.
Vindt het een leuke merrie en als je met haar op de keuring komt zal ik jullie vast zien. Wij gaan ook altijd naar Assendelft.

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 15:47

Het is inderdaad wat ouder bloed en je hebt gelijk hoor het is een wat ouder type. Ik ga het zien, en wat ik zeg anders lekker volgend jaar. We hebben de tijd :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:15

O maar zeg ook niet dat ze daarom geen ster zou kunnen worden hoor. Dat bedoel ik er niet mee te zeggen.
Denk dat je met Zapp wel een leuk combi hebt. Dus vindt dat wel een goede keuze zo op het eerste gezicht.
En volgend jaar moet je dan sowieso naar de keuring met je veulen!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 16:32

Nee, dat bedoelde ik ook niet hoor. Maar ik bedoelde dat ze inderdaad misschien nog niet optijd klaar zou zijn.

Volgend jaar gaan we sowieso!!

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:40

Rana kijkt in elk geval een stuk blijer uit haar ogen bij jou. Niet om af te kraken, maar ze had op de foto's in het andere topic zo'n uitgebluste blik, zo moe....
Succes met haar en vooral veel plezier!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:59

Wauw! Wat fijn om te lezen zeg, ze heeft het super getroffen als ik dat zo zie/lees!!

Ik 'kende' Rana idd via bokt van Ronnie25, en ik schrok ook gigantisch toen ik laatst die topics tegen kwam. Wat vreselijk fijn dat ze nog zo goed terecht is gekomen. Wat jammer dat ze er zo aan toe is, maar je krijgt haar vast super opgeknapt.

Heel veel succes en vooral plezier met dit diertje. Dit heeft ze verdiend!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 18:39

Bedankt!!

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:45

fijn om te lezen dat ze op een mooi plekje terecht is gekomen.
Toen ik ooit eens in een ander topic reageerde op het passoa bit en de elastieken kreeg ik als antwoord dat ze altijd al zo gereden werd en dat het normaal voor haar was, hopelijk knapt ze snel een beetje op bij jou!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 19:56

Nou ze werd nooit zo gereden hoor voor ze daar kwa, toen Rana een jaar of vijf was hebben er zelfs heel wat 7-jarige kindjes op haar leren rijden :-)

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:04

ik heb het topic van de verzorgster toen ook gezien en kwam per toeval uit bij dit topic. Super dat ze nu weer bij jou staat. Ik zie een heel andere pony, stiekem schuilt er gewoon een mooie zwaan in haar!
Zoonlief is trouwens ook erg mooi! En toekomstige papa mag er ook zeker wel wezen zeg!

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 13:38

Dank je :-) Kijk anders eens in het profiel van Ronnie25 daar kun je pas zien hoe mooi ze eigenlijk is!