Zegt dit genoeg?
Gisteravond 7u zou ik samen met m'n merrie naar de wekelijkse clubles, maar om 5 voor 7 kreeg ik een sms van de staleigenaresse dat Wasilia aan het schrapen en rollen was. Met kerst hebben we ook een paard met koliek gehad op stal dus we waren allemaal allert!
We hebben even gewandeld maar ze wilde alleen maar liggen en rollen, temp. was 38.1 en pols was 40. DA erbij gehaald en heeft haar pijnstillers gegeven en buscopan. Binnen 2u moest er verbetering zijn, maar helaas. Weer de DA erbij en weer extra pijnstilling en buscopan en nog iets met een V.
Ze heeft haar opgevoeld en dat was niet goed, veel druk en spanning op de dunne darm die de blinde darm verdrukte. Binnen een half uur moest ze verbeteren anders moesten we meteen door naar de kliniek.
Binnen een half uur inderdaad geen verbetering en meteen Wolvega opgebeld waar we meteen konden komen.
12u waren we in de kliniek aangekomen, meteen werd bloed genomen, scans gemaakt etc etc.
Ze wilden eerst proberen om te laxeren met pijnstilling en dan wachten tot vanochtend, maar om 1u stond ik voor de keuze: nu opereren (80 procent) of met 10 procent kans haar zo laten.
Dat werd dus opereren. Vanochtend om kwart voor 6 belde de DA weer op, de operatie was klaar en ze stond in de box. Operatie was geslaagd, ze had anderhalve meter!!! obstipatie in de dunne darm, hier hebben ze 2 uur werk mee gehad om het los/weg te masseren.
Rond een uur of 8 hebben ze gekeken of ze wilde braken met de sonde en gelukkig hoefde dat niet.
Ik ben net bij haar geweest, ze herkende me gelukkig en reageerde daarop.
En daar staat ze dan, met 2x daags 30 liter waterinfusen, antibiotica infuus, pijnstilling in de hals en een wond onder haar buik

http://5.media.hyves-static.net/1464386 ... 86300.jpeg
Vanmiddag ga ik er weer heen, dan gaan ze weer kijken of ze weer wil braken en of ze dan al gemest heeft.
Mijn merrie
Ze is echt een vechter gelukkig! Dat zeiden ze in de kliniek ook, maar ze is nog steeds in kritieke toestand..Het vervelende is dat ik morgennacht op wintersport zou..
we gaan nog kijken hoe Wasilia het doet de komende uren/dagen en dan besluiten we of ik mee ga, of later kom. Duimen jullie mee dat ze er snel bovenop komt?