Het gaat eindelijk een beetje de goede kant op met het rijden. Ik heb haar sinds september ongeveer en de eerste paar maanden konden we alleen maar in z'n achteruit en omhoog. Dit deed ze bij 1 hoek en het rijden was echt verschrikkelijk. Ik heb op een gegeven moment zelfs dit topic geopend:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=8&t=1576770
Toen ben ik les gaan nemen (was hier uiteraard al naar op zoek, maar had nog niets gevonden). Van Sky_as heb ik geleerd hoe ik ermee om kan gaan. En nog gaat het niet altijd even goed, maar het gaat de goede kant op.
Bij ons op stal was een FNRS wedstrijd. Een stalgenoot durfde eigenlijk niet mee te doen, maar wilde wel graag. Ik zei met mijn grote mond: als jij mee doet, doe ik ook mee! Een week later moesten we dus meedoen!
De hele week flink geoefend en eigenlijk ging het heel erg goed, ze moest alleen even goed warm lopen van te voren. Dus ik dacht, dat gaan we ook zondag doen! Helaas kwam hier niks van. Het enigste wat ze kon doen was in zn achteruit en flink steigeren. De frustratie kwam weer helemaal terug. Ik wilde zo graag verder komen, maar we gingen steeds na een paar weken dat het goed ging weer flink achteruit. Gelukkig toen ik de andere bak in ging, liep ze wel. Het was wel met veel spanning, maar we gingen iniedergeval vooruit.
Om je f proefje te halen, moet je 210 punten hebben. Ik had er helaas 209. Had een 5 voor persoonlijke verzoring, vanwege mijn zwarte handschoenen. Ook had ik een 5 voor het in vrije stap de rijbaan verlaten, omdat ik te vroeg mn paard beloond had (dit boeit me echt niets, want ik was gewoon blij dat ze liep en dus 'trots'op haar).
De spanning is ook zeker te zien op de foto's, maar wilde ze toch plaatsen.
even nog helemaal klaarmaken.

a afwenden, om te gaan groeten

De o zo moeilijke galop, na lang oefenen kan ze met een lang teugeltje gewoon rustig op 1 tempo galoperen. Dat was een tijdje terug wel anders! Hier door de spanning, niets van terug te zien

stap verruimen. Hier had ik ook 5 voor, dit kan ik niet echt. Ze gaat snel dribbelen en zeker met deze spanning.

stress

Hier moesten we de draf verruimen, het commentaar was: verschil tonen, verruimen. Lijkt mij toch dat ik wel degelijk verruimd heb
. Lijkt me toch leuk om te zien dat je toch veel hebt bereikt en ondanks de spanning toch dichtbij zit.