Paard vs. Auto

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rchell

Paard vs. Auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 15:32

Hey Bokkers..

Nee hoor geen dramatisch verhaal van een aangereden paard.. maar wel een stiekem wel een beetje humoristisch verhaal..

Het is al enige tijd geleden gebeurt maar ik had vandaag de "uitspraak" van mijn verzekering in huis en wilde jullie het verhaal neit onthouden... Ik heb een kleuter-paard van inmiddels bijna 4 welke voorheel gestald was in een weiland met inloopstal. Goede omheining met nog een extra draadje (paardje waar hij bij stond schuurde heel erg) aan de binnenkant van de omheining met flink stoorm erop, al met al goed geregeld..
Om het weiland (welke zich midden in het bos bevind) staan enkele huizen, bijna allemaal vrijstaand.. heerlijk de ruimte dus, als ik dr zou kunnen wonen, zou ik morgen verhuizen haha, al moet je daar wel de centjes voor hebben.

De Buren van mijn paard hebben net hun huis verbouwd, allemaal super mooi geworden dus tijd voor een interieur desinger (ja ja). Deze kwam in zijn gloednieuwe (ja.. echt..) BMW X5 voorrijden om het betreffende huis eens op de meten..
Klaar met de klus kwam hij bij zijn auto aan.. en je raad het al.. mijn lieve poonie (schofthoogte 1.72m :+) vond de mooie glimmende auto zo prachtig.. daar moest ie ff aan zitten..
Als een of andere idiote eekhoorn heeft meneer gekeken met zijn tanden ;( .. oftewel de zijkant van de moterkap, het dak, de deur en de achterzijde van de auto een lang spoor van tandjes.. *knibbel knabbel"* lekker aan de auto moet mijn paard gedacht hebben..
De interieur desinger is woest naar de staleigenaar gestapt om daar vervolgens uitgebreid te staan schelden en tieren.. Hij heeft vervolgens mij gebeld..
Om jullie een lang verhaal te besparen, ze heeft gelogen dat meerdere mensen gezien zouden hebben dat mijn paard aan de auto zat (uhuh.. en iemand die dan ingrijpt? :+).
Ik heb me aansprakelijk laten stellen en de verzekering het lekker laten uitzoeken.. Vooraf aangegeven dat je toch wel een enorm stomme }:0 moet zijn om je gloedjenieuwe auto zo strak langs een paardenweiland (notabene met extra draad aan de binnenkant van de omheining) dat de knollen erbij kunnen komen.. terwijl er zo enorm veel ruimte is om je auto veilig te parkeren daar (ver weg van de knollies) Dit Uiteraard wel even heel anders verwoord hoor.. maar toch..

Vandaag bleek de verzekering het volledig met mij eens te zijn.. De verzekeringsagent (zo cool he.. in 3 delig krijtstreeppak op rubberlaarzen) is op stal geweest en heeft de parkeerruimte gezien.. Oftewel ze gaan niet uitkeren...
Gaat om een bedrag van (volgens de tegenpartij :+) 8000,- euro om de zooi in de juiste, custom made, kleur over te laten spuiten..
Best jammer voor foutief parkeren :+

Wellicht is mijn reactie een beetje bot, ik kan me goed voorstellen dat die mensen ervan balen, maar het is gezien de ruimte echt een beetje eigen schuld dikke bult.. en om mij dan direct voor vanalles uit te maken en te liegen over het feit dat 3 verschillende mensen het zouden hebben gezien.. ja dat maakt mij minder sympathiek ;)

Wilde jullie dit niet onthouden haha :+ *D
Reactie mogen maar houd het netjes ajb

Captain

Re: Paard vs. Auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:37

Tsja, ik kan me voorstellen dat meneer niets van paarden weet en dit dus ook niet verwacht had..
persoonlijk vind ik dat jij aansprakelijk bent, het is jouw paard. :)

Vjestagirl

Re: Paard vs. Auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:40

Ik kan me voorstellen dat meneer zijn verzekering zegt dat jouw sloopgrage paard niet bij zijn auto had moeten kunnen komen, en dat er waarschuwingsbordjes hadden moeten hangen. Als je niets van paarden weet dan heb je ook geen idee dat die weleens een hapje autolak zouden kunnen nemen.

Persoonlijk vind ik ook dat jij aansprakelijk bent. Nogal logisch dat jouw verzekering vindt van niet, dan hoeven ze niet te betalen.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:41

Geweldig!! Ik ben het met je eens, eigen schuld en een hele dikke bult :')
Net of je verstand moet hebben van paarden om dit te weten. Mensen moeten is verder nadenken en kijken dan hun neus lang is.
Laatst bijgewerkt door LiesxAnne op 23-01-12 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Sas67

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:41

Eens!

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:42

dacht heel iets anders toen ik de kop zag, haha :j :P

eens maargoed, eind goed al goed. in ieder geval bordjes ophangen!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:42

Haha, sorry maar ik vindt dit eigenlijk te grappig voor woorden en ik zie het helemaal voor me.
Tja wie zet z'n dure zo geliefde auto dan ook op zo'n plek.
Ik vindt dat hij aansprakelijk is. Jouw paard stond gewoon in de wei/paddock. En de verzekering is het daar dus mee eens. Sommige denken dat de hele wereld van hun is en als er dan iets mis loopt is het iemand anders z'n schuld. Misschien dat hij nu voortaan beter uitkijkt. En niet lomp weg z'n auto overal parkeert.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:43

Tja... lastige situatie dit. Ik hoop alleen niet dat je nu zelf moet gaan betalen omdat jouw verzekering het niet doet en jij schuld hebt bekend! Een auto overspuiten is nou eenmaal heel erg duur....

Of het nou een dikke auto is of een oude Fiat panda van de schoonmaakster vind ik eigenlijk niet belangrijk in dit geval.

@Tigra De paarden stonden dan wel in de wei maar konden blijkbaar wel met hun hoofd bij de buren op het erf komen.... tijd voor een betere omheining dus!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:43

ja.. mooi verhaal wel.
zo zie je maar weer hoe verzekeringen werken.. ze draaien zich er toch meestal net weer onderuit.
ik hoop niet dat ik ze ooit nodig heb.
balen voor de bmw meneer, die zal zn dure lesje wel hebben geleerd.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:44

TS heeft het gewoon netjes door de verzekering uit laten zoeken, goed gedaan imo.

En tja ik weet ook niks van lama's bv maar toch zou ik mijn spullen en zeker een auto er niet bij in de buurt laten. Gezond verstand noemen ze dat.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 15:45

Het is idd ook begrijpelijk, maar voor dit incident had ik er niet over nagedacht dat mijn paard een auto zou Bijten.. dus waarschuwingsbordjes ophangen vind ik onlogisch.. Daarbij is het geen groot weiland en zie de paarden gewoon staan.. Daarbij is er echt minimaal een hectare aan ruimte om te parkeren...

Ik heb me ook gewoon aansprakelijk laten stellen hoor.. maar wel via de verzekering..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:45

en als je het omdraait.. stel dat jouw paard ziek was geworden van het eten aan de lak van die auto?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:46

suuzepuus schreef:
Tja... lastige situatie dit. Ik hoop alleen niet dat je nu zelf moet gaan betalen omdat jouw verzekering het niet doet en jij schuld hebt bekend! Een auto overspuiten is nou eenmaal heel erg duur....

Of het nou een dikke auto is of een oude Fiat panda van de schoonmaakster vind ik eigenlijk niet belangrijk in dit geval.

@Tigra De paarden stonden dan wel in de wei maar konden blijkbaar wel met hun hoofd bij de buren op het erf komen.... tijd voor een betere omheining dus!

Als er nu geen andere plaats was geweest om de auto te parkeren, kan ik het me nog indenken maar als je de auto zo'n 2 meter van een omheining afzet was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:47

Als jij al niet voorzien had dat je paarden dat doen, hoe had hij dat dan moeten voorzien?

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:48

wow, oke dan ik het ook onnodig. maar heeft je paard eigelijk geen last van dat hij lak heeft binnen gekregen en hoe wist hij dat het jouwn paard was?

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:49

helemaal met je eens. mn pa had ook eens het briljante idee de auto in de wei bij de paarden te zetten terwijl ze de aanhanger aan het volladen waren vond mn paard het ook nodig om de auto op te eten. kon der hard om lachen. pa iets minder maar idd eigen schuld.

Pieter25

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:52

Erg grappig verhaal.. Maar wel vervelend voor meneer.

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:53

haha mooi verhaal! Vooral die verzekeringsagent in pak en met kaplaarzen aan! Maar vind het voor een deel ook wel jouw schuld. Natuurlijk is 8000 wel erg veel. Maar het is inderdaad toch jouw paard die de schade heeft aangericht.
Verzorgpaard heeft het ook een keer geflikt, mensen hebben een koeriersbedrijf en stond een auto van het personeel. Paard hapte zo in de auto en was toch ook wel voor 2000 schade, werd wel netjes vergoed.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 15:54

Ik vind persoonlijk: hij had zoveel ruimte om te parkeren.. omheining was er, paarden waren zichtbaar, tig ruimte om te parkeren, extra binnenomheining zodat paarden niet over de omheining kunnen hangen / buurkinderen fanatiek kunnen voeren etc, dus ja, inschattingsfout van de ruimte tussen 'binnendraad' en omheining ik geef het toe.. maar dan nóg.. moet je je auto wel heel erg strak erlangs zetten willen de paarden erbij kunnen..
En nee.. ik ga geen 8000,- euro ophoesten (ik heb het niet eens zo liggen :+) omdat de verzekering niet betaald, omdat ik het met hen eens ben.. auto had ook elders kunnen staan (bijv op de oprit / privé terrein van de buren waar ze op bezoek waren..) ligt namelijk best nog wel een stukje van het weiland af..

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 15:56

Tigra_ schreef:
suuzepuus schreef:

Als er nu geen andere plaats was geweest om de auto te parkeren, kan ik het me nog indenken maar als je de auto zo'n 2 meter van een omheining afzet was er waarschijnlijk niets aan de hand geweest.

Ik las je post verkeerd.. heb niets gezegd :x

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 15:59

Jeetje wat ontzettend onhandig zeg van die man! Laketend paard :+
MAar ik mag toch hopen dat hij zn auto all-risk verzekerd heeft, dat komt t alsnog wel goed lijkt me.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:00

RGBrink schreef:
Ik vind persoonlijk: hij had zoveel ruimte om te parkeren.. omheining was er, paarden waren zichtbaar, tig ruimte om te parkeren, extra binnenomheining zodat paarden niet over de omheining kunnen hangen / buurkinderen fanatiek kunnen voeren etc, dus ja, inschattingsfout van de ruimte tussen 'binnendraad' en omheining ik geef het toe.. maar dan nóg.. moet je je auto wel heel erg strak erlangs zetten willen de paarden erbij kunnen..
En nee.. ik ga geen 8000,- euro ophoesten (ik heb het niet eens zo liggen :+) omdat de verzekering niet betaald, omdat ik het met hen eens ben.. auto had ook elders kunnen staan (bijv op de oprit / privé terrein van de buren waar ze op bezoek waren..) ligt namelijk best nog wel een stukje van het weiland af..

Als het zó duidelijk was dan had je ook zelf kunnen bedenken dat paarden dat kunnen doen en of de heining verbeteren of er bordjes ophangen. Als jij het al niet voorziet, dan kan hij dat toch ook niet voorzien?

Het is fijn voor jouw verzekering dat ze niet hoeven te betalen, maar k vind het sneu voor die man. Ik heb zelf laatst iemand tegen mijn autotje aan gehad (en de mijne is 11 jaar oud) en ik weet hoe vervelend het is om schade te hebben door andermans toedoen...

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:00

Joh, die vent voelt hier niets van hoor, zijn auto is heus wel volledig verzekerd dus het enige wat er nu gebeurt is dat zijn verzekering het moet betalen in plaats van die van jou...

En verder...You made my day :D

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 16:00

@ miccamaaike: ik kan me niet voorstellen dat je dat niet doet met zo'n auto.. (was net 8 weken oud dat ding).. als de centjes hebt voor de aanschaf van een nieuwe dan toch ook van de verzekering...

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:01

Nou ik ben het ermee eens hoor, die man had best even kunnen nadenken voordat hij zijn geliefde auto pal naast een weiland zet in het bereik van de paarden. ;)