Zit je ziek thuis, te denken of je er überhaupt in gaat slagen om je pony's eten te gaan geven, besluit je om heel even met de hond eruit te gaan (die moet namelijk ook wel eens) en krijg je tijdens die korte wandeling ineens een telefoon "[***] heeft een trap gehad tegen z'n hoofd, vlakbij z'n oog, is aan het bloeden, we gaan nu kijken of de veearts moet komen". Pensioneigenaresse belde dus, een andere klant had het zien gebeuren en heeft hun verwittigd, ze hebben eerst mij even gebeld en zijn toen gaan kijken. Even later kreeg ik een telefoontje dat het niet zo erg was als eerst gedacht, veearts zou niet nodig zijn maar het zou wel even zuiver gemaakt moeten worden en zalf erop enzo .. en mijn pony wilde zich niet laten vangen

Omdat het geheel niet levensbedreigend was hebben ze hem maar gelaten en het aan mij overgelaten, ben dus thuis gekomen met de hond, meteen mij omgekleed en zo ziek als een hond daar naartoe om polshoogte te nemen. Gelukkig viel het al bij al inderdaad mee, en liet hij zich door mij ook braaf nemen en daarna op de wasplaats verzorgen (met ietwat tegenzin, maar het doet natuurlijk ook gewoon pijn). Heb ik toch ergens in die poging tot een band opbouwen wel wat goed gedaan

Anyway..

Hoop dat het inderdaad niet zo erg is, ben al lang blij dat het een stukje van z'n oog af is (1 halfblinde pony is wel genoeg) en dat het niet al te erg lijkt. Hopelijk blijft het zo en gaat de wonde weer mooi genezen .. heb het nu uitgewassen en er wondhelende/ontstekingsremmende zalf op gedaan. Weet niet of ik verder nog wat moet doen? Nuja, zal het dag per dag bekijken wat het doet

Zit er wel over te denken om mijn 2 varkentjes misschien van weide te verhuizen. Niet van stalling, maar gewoon naar een andere weide op het complex. De merrie hebben ze nu een weide verder gezet (het is niet de eerste keer dat er onenigheid is) en dus is er een lege weide tussen aan die kant. Maarja, ooit zal die wel verhuurd worden, en wie zegt dat het dan wel goed gaat. Weet niet of ik dat risico wil lopen .. Momenteel zijn er op een andere plaats nog 2 weides naast elkaar vrij, dus daar ben ik nu over aan het denken, maar moet nog even de voor- en nadelen op een rijtje zetten ...
Al bij al toch op het eerste zicht een goede afloop, al is zo'n telefoontje nooit leuk ...