En dan krijgt je pony een knal voor z'n kop

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

En dan krijgt je pony een knal voor z'n kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 22:57

En niet eens van z'n weidemaatje .. neen .. de buurmerrie vond dat zij die taak op haar moest nemen ...

Zit je ziek thuis, te denken of je er überhaupt in gaat slagen om je pony's eten te gaan geven, besluit je om heel even met de hond eruit te gaan (die moet namelijk ook wel eens) en krijg je tijdens die korte wandeling ineens een telefoon "[***] heeft een trap gehad tegen z'n hoofd, vlakbij z'n oog, is aan het bloeden, we gaan nu kijken of de veearts moet komen". Pensioneigenaresse belde dus, een andere klant had het zien gebeuren en heeft hun verwittigd, ze hebben eerst mij even gebeld en zijn toen gaan kijken. Even later kreeg ik een telefoontje dat het niet zo erg was als eerst gedacht, veearts zou niet nodig zijn maar het zou wel even zuiver gemaakt moeten worden en zalf erop enzo .. en mijn pony wilde zich niet laten vangen }:0 Heeft zelfs naar de pensioneigenaresse getrapt toen hij wilde gaan lopen en zij hem wilde vasthouden bij z'n manen en hij het daar niet mee eens was :o

Omdat het geheel niet levensbedreigend was hebben ze hem maar gelaten en het aan mij overgelaten, ben dus thuis gekomen met de hond, meteen mij omgekleed en zo ziek als een hond daar naartoe om polshoogte te nemen. Gelukkig viel het al bij al inderdaad mee, en liet hij zich door mij ook braaf nemen en daarna op de wasplaats verzorgen (met ietwat tegenzin, maar het doet natuurlijk ook gewoon pijn). Heb ik toch ergens in die poging tot een band opbouwen wel wat goed gedaan :Y) Had alleen liever gezien dat anderen ook hem gewoon konden pakken & verzorgen, maar ik denk in echte noodsituaties dat dat ook wel zal gaan ... hoop ik ...

Anyway..

Afbeelding

Hoop dat het inderdaad niet zo erg is, ben al lang blij dat het een stukje van z'n oog af is (1 halfblinde pony is wel genoeg) en dat het niet al te erg lijkt. Hopelijk blijft het zo en gaat de wonde weer mooi genezen .. heb het nu uitgewassen en er wondhelende/ontstekingsremmende zalf op gedaan. Weet niet of ik verder nog wat moet doen? Nuja, zal het dag per dag bekijken wat het doet :)

Zit er wel over te denken om mijn 2 varkentjes misschien van weide te verhuizen. Niet van stalling, maar gewoon naar een andere weide op het complex. De merrie hebben ze nu een weide verder gezet (het is niet de eerste keer dat er onenigheid is) en dus is er een lege weide tussen aan die kant. Maarja, ooit zal die wel verhuurd worden, en wie zegt dat het dan wel goed gaat. Weet niet of ik dat risico wil lopen .. Momenteel zijn er op een andere plaats nog 2 weides naast elkaar vrij, dus daar ben ik nu over aan het denken, maar moet nog even de voor- en nadelen op een rijtje zetten ...

Al bij al toch op het eerste zicht een goede afloop, al is zo'n telefoontje nooit leuk ...

blondeyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:07

Is dat even schrikken voor jou!
Al bij al valt het zo te zien idd wel mee,en hopelijk geneest het hou...
Welk paardje heeft de schoppartij uitgelokt? Want je hebt het over een andere weide..? Als het de jouwe niet is,zou ik die gewoon laten staan... Is het op een stalling dat je paardje staat? Kan je eventueel de tussenscheiding van de draden of omheining niet ietsje breder gaan maken?

SSDesign

Re: En dan krijgt je pony een knal voor z'n kop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 23:10

Brr wat schrikken zeg! Wat een pech zo de laatste tijd met het weer, ziek zijn en alles. Hoop dat het allemaal goed afloopt, maar dat zal vast gezien het er nie theel ernstig uitziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 00:01

@ blondeyke : was inderdaad wel even schrikken :j Zeker toen ik de woorden 'trap', 'oog', 'bloeden' hoorde dacht ik echt "neeeeeeen hé, wat is dat toch met die ogen!". Maar gelukkig was het niet het oog zelf.

Volgens de getuigen ( :+ ) zou hij het hebben uitgelokt, maar het is niet de eerste keer en zij daagt net zo hard uit als hij, het zijn gewoon 2 dezelfden ... Heb haar er ook al uit het niets op af zien vliegen, dat hij gewoon 2 meter van de draad af stond te slapen en zich een hoedje schrok .. Dus nu heeft hij blijkbaar uitgedaagd, maar het had net zo goed andersom kunnen zijn. Maar ik weet van die van mij dat hij niet de makkelijkste is, en als een ander paard uitdaagt gaat hij ook niet aarzelen om de strijd aan te gaan .. Dus nu staat er geen paard in de aangrenzende weide, maar dit zal wel weer eens gaan gebeuren, en dan moet het maar net klikken of we zitten weer met dezelfde miserie .. en door nu te verhuizen zou dat kunnen voorkomen worden, vandaar dat ik erover denk.
Het is op een stalling en de weiden zijn gewoon allemaal vlak langs elkaar, dus met 1 scheidingslijn ertussen. Kan eventueel wel beginnen met draden nog tussenspannen enzo, maar de weides zijn al niet al te groot en dan verlies je dus weer ruimte..

Ik heb een topic gemaakt over de weiden, geeft misschien een beter beeld: [VSW] Blijven staan of van weide veranderen?

@ SSDesign : ja, het gaat goed hier hé :+ Zal op een bepaald punt wel beter gaan zeker :Y) Denk ook wel dat het verder geen problemen zal geven, al blijft het niet leuk natuurlijk ...

Hij was wel echt zielig..

Afbeelding

:+

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 10:57

Ahwww arme Cobe :(:)

blondeyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 16:35

aahh,heb de foto even bekeken met de bedrading,nu als het een stalling is,is dit ook alweer moeilijker en zonde voor de moeite die je eraan moet doen als de weides al niet al te groot zijn...
Ik dacht dat het misschien zou beteren met een andere gebuur voor je paardje,maar als je zegt dat ie direct de uitdaging aan gaat is het idd geen optie :p ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 20:16

En nu het leuke nieuws .. het blijkt helemaal niet de merrie geweest te zijn die ze gisteren verhuist hebben, maar de merrie aan de andere kant :+ Verklaart ook meteen een hoop (als in: nu kan ik me voorstellen hoe het gebeurd is). Maar die staat er nu dus wel nog fijn langs :Y) Nuja, ben toch serieus over de verhuis van weide aan het nadenken hoor..

Z'n wonde zag er wel goed uit, beetje vuil want meneer moet natuurlijk veel in de modder rollen :+ Maar het was al mooi dicht aan het gaan vond ik. Wilde er nog zalf op doen dus heb eten in z'n bak gedaan en toen met de tube in aanslag.. hij rook er eens aan en begon te flemen, ik deed wat op mijn vinger en mocht het zo op z'n wonde wrijven :) En toen wilde ik er nog wat op doen en toen dacht hij: bekijk het maar jij .. En toen heb ik 10 minuten op en af, door de modder, achter hem aan kunnen vangen :+ Heeft ie wel meteen weer beweging gehad :Y) Had eerst nog het halster bij maar dat was toch hopeloos, en ik liep daar met die zalf op mijn vinger :)) Toen halster weggedaan en alleen met het touw in de aanslag. En toen ineens had hij wat van: ok, pak me nu maar, en hij bleef gewoon staan en liet alles doen ^) Zo'n pony heb ik dus :+

blondeyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:21

Heftig :p wat een pony heb jij! :D hehe
En jij maar lopen met die zalf... Ale het voornaamste is natuurlijk dat de wonde er degelijk al beter uitziet :)
Oh die andere merrie,is het zo een erge?

Heb je het voordeel t veranderen? k Bedoel,heb je al een nieuwe weide op het oog? En is die voordeliger voor jou? Ik begrijp maar al te goed dat je dit geen 2e keer wil meemaken! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:28

De merrie is op zich niet zo heel erg, hij heeft het gewoon zelf gezocht denk ik.. hij doet graag merrie pesten, maar merrie vind dat niet altijd zo leuk :+ Ze heeft al vaker naar hem gebokt, maar nu was hij waarschijnlijk niet op tijd weg ... Hij heeft namelijk de gewoonte om, als ze binnen bereik staat, onder de onderste draad door in haar achterbenen te bijten .. Tja, dan kan je wel eens een knal voor je kop verwachten natuurlijk := :+

Qua veranderen staat alles hier zo ongeveer op een rijtje: [VSW] Blijven staan of van weide veranderen? Het zijn dus gewoon 2 weides naast elkaar op dezelfde stal, gewoon andere weides :) Zitten voordelen & nadelen aan, zit nu te denken langs welke kant de weegschaal het zwaarst is :)

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:32

Arme Cobe..
Kan je niet een meter loze ruimte tussen de weides houden? paaltjes met lint en daarmee een extra meter tussenruimte maken? (of een halve meter)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:35

Alles kan, maar als je maar 900 m² hebt (inclusief stal) verlies je liever niet teveel ruimte .. Het is zo al klein, als ik dan nog extra draden moet gaan spannen .. Denk dat de andere weides dan misschien toch interessanter zijn ...

blondeyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 22:48

oooh op die manier :) hehe :p ja waar mijn paardje stond (irish cob) liep er een jack russel rond en dieje beet ook steeds in der sokken,enja hoor :p der voetjes vlogen ook de lucht in als ie ook nog maar even in de buurt kwam, zo kan ik het mij ook wel voorstelling bij die merrie ;)