Vyolita voor het eerst onder het zadel op Bokt

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Agossie

Vyolita voor het eerst onder het zadel op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 20:14

Vyolita is mijn Goodtimes x Orthos merrie van juni 2002. Zij is ongeveer 6 jaar van mij alleen door omstandigheden hebben wij niet veel gedaan. Vooral het laatste jaar hebben wij veel te weinig gedaan.

Nu zijn wij onlangs van stal verhuisd waar wij meer mogelijkheden hebben om echt wat meer te gaan trainen. We zijn nog niet eens B/niveau, maar hopen binnenkort onze eerste wedstrijd te starten.

Commentaar vind ik leuk, maar graag positief. Het is voor mij al verfrissend genoeg om eens foto's van mijn rijden te zien...
Ik weet dat mijn houding niet goed is (val soms wat naar voren), mijn handen zijn ongelijk (zowel in hoogte als in naar voren), ik kijk niet voor me maar (te) vaak naar beneden waardoor ik gespannen zit, ook dat moet ik aanpassen.

Ik heb wel meer foto's van halsstrekken, maar ze kruipt vaak wat achter de ll en de laatste foto doet ze het volgens mij heel netjes, maar mag iets lager.

Mijn dank voor het nemen van de foto's aan S_en_Z van bokt hier, die voor het eerst met een spiegelreflexcamera fotografeerde. _/-\o_
Op alle foto's zit © copyright en zij mogen dus niet zonder toestemming gekopieerd worden.
1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding

nobbie91

Re: Vyolita voor het eerst onder het zadel op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:15

Ik vind het er supergoed uit zien voor de eerste keer onder het zadel. Paard lijkt ontspannen te lopen en ik vind je houding ook best wel netjes! Je hebt het zelf al aangegeven, maar blijf goed op je handen letten en probeer die netjes bij elkaar boven de schoft te dragen. Veel succes als je gaat starten! Volgens mij gaat dat wel goedkomen :)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:18

nobbie91 schreef:
Ik vind het er supergoed uit zien voor de eerste keer onder het zadel. Paard lijkt ontspannen te lopen en ik vind je houding ook best wel netjes! Je hebt het zelf al aangegeven, maar blijf goed op je handen letten en probeer die netjes bij elkaar boven de schoft te dragen. Veel succes als je gaat starten! Volgens mij gaat dat wel goedkomen :)

eerste keer onder het zadel BIJ bokt. Maar toch niet eerste keer onder zadel? Anders is het wel erg een natuurtalent. En dan zou het spoortje ook nergens op slaan.

Maar het ziet er verder eigenlijk wel prima uit.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:22

nobbie91 schreef:

Volgens mij bedoelt TS niet de allereerste keer onder het zadel, maar de allereerste keer dat haar paardje te zien is op bokt. Ik vind het er ontspannen uitzien. Denk er zelf wel om dat je ontspannen blijft in je bovenlichaam. Verder mag ze wat meer naar beneden komen met hals strekken. Ik denk dat dit helemaal goed komt. :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 21:24

nobbie91 schreef:

Sorry! Ze is al vanaf haar 4e onder het zadel, maar dit staat voor het eerst op Bokt... We zijn eigenlijk pas wat serieuzer aan het trainen. Ik sta nu bijna een maand op de nieuwe stal en heb nu al vaker gereden dan in het afgelopen jaar bij mijn vorige stal...

Dank je voor de tips. Ik probeer inderdaad op mijn handen te letten en betrap mijzelf er soms op dat ik het weer niet goed doe. Ook trek ik mijn knieën wel eens op, daar moet ik ook op letten.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:27

Ik moet zeggen dat ik het er eigenlijk supperfijn uit vind zien. Precies wat ik wil zien van een paard dat net weer wat serieuzer aan het werk moet.
En nu staat het op HAW en moet ik er wat van zeggen. :oo
Vooruit dan maar, je houding is erg netjes, probeer het nog iets constanter te krijgen (hier en daar tikje voorover, pianohandjes) en dan ben ik benieuwd naar jullie volgende topic met vorderingen. :D

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 21:31

Oeps, had dit dan in ITP gekund?? Misschien nog een mod vragen om het om te zetten?

Trouwens, dank jullie wel voor de fijne reacties!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 21:34

Erg leuk paard! Ik heb alleen een beetje de induk dat ze nogal zwaar op je handen leunt?
Ze zou er net even meer door gevraagt mogen zodat ze echt nageeft en je ook wat makkelijker kan laten zakken in de hals.
Probeer eens op de grote volte om haar met wat stelling losser te krijgen en dan wat lengte buiging te vragen als dat lukt.
Let op dat je haar wel op 2 teugels blijft rijden, dus vraag nageven op binnen en maak weer rechter. Ze mag niet vastpakken op de buiten teugel!
Ik hoop dat je les hebt van iemand die het paard lekker los in het lijf wil en niet een die gaat voor het "plaatje" van geen gel*l in de krul, als je de basis zodirect goed voor elkaar hebt, zijn jullie een hele leuke combinatie! Zijn jullie nu al hoor!!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 21:39

Aerdenhout, dank je! Ja, ik heb les van iemand die juist heel erg met dat ontspannen in de aanspanning bezig is, en ook heel erg met mijn zit. Ik span me te veel, waardoor mijn hulpen niet helemaal goed doorkomen.
Die grote volte ga ik zeker proberen! Mijn juf wil dat inderdaad ook wel. Omdat mevrouw paard er een handje van heeft haar achterhand achterwege te laten als ik de volte ga verkleinen, is dat ook een hele goed oefening, maar wederom moet ik erg op mijn houding en zit blijven letten. Zij kan het wel, maar nu ik nog.

En het is echt een schat van een paard en ze wil echt wel voor me werken. :j <3

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:13

Hee wat leuk om de foto's nu in het groot te zien :D Heb ik niet slecht gedaan!

Sowieso heb ik je stiekem al tips gegeven :=

Dat jij vasthoudt als ze rechts sterk wordt is op foto 5 goed te zien. Binnenhandje lossssss.. (naar voren en opzij..) van je binnenbeen naar je buitenteugel toerijden en als ze reageert weer "recht" maken door eventjes op te vangen met je buitenbeen. Dan komt ze vanzelf mooier in de stelling om je binnenbeen heen!

Als ze linksom door je buitenteugel heen loopt juist weer meer buitenbeen bij om haar van die teugel af te krijgen zodat je weer gelijke druk hebt op 2 teugels :j (o.a. op foto 8 kun je zien dat jij je buitenhand over de hals heen brengt omdat ze naar buiten weg loopt.. op zo'n moment moet je haar dus even van je hand afrijden met je buitenbeen)

Dit had ik tijdens het rijden ook al aangegeven.. en je hebt het keurig opgelost. Weet zeker als je straks weer lekker les hebt dat je als een speer vooruit gaat!

Dat halsje strekken komt wel goed als ze straks actiever wordt van achteruit. Dan gaat ze vanzelf meer op zoek naar je hand :j

Je zit er keurig op en je rijd erg vriendelijk, je weet waar je verbeterpuntjes zitten. Ik vind jullie een hele leuke combinatie en die wedstrijden komen echt wel goed! Dat gezegd hebbende... tot snel, stalgenoot! :D :D :D

@ aerdenhout. Bij deze combinatie in LIVE toezien pakt paard afentoe idd weleens "vast" omdat ze lengtebuiging geven nog wat moeilijk vind. Door te gaan "plakken" onttrekt ze zich een beetje aan de gevraagde oefening nog maar zwaar in de hand is ze volgens mij niet. Paardje zakt juist grote stukken al heel fijn naar de hand toe. Ben het wel helemaal eens met de tip die je geeft.

@ agossie. Je moet je niet zo onzeker maken, je doet het al hartstikke goed!
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 21-01-12 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Thirza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:34

Wat super leuk om eindelijk eens foto's van jullie als combi te zien. Wat een ander gezicht dan op campi :)

Je staat nu bij groenraven toch? Dichtbij genoeg om eens langs te komen :)

Edit, anders wordt m'n bericht weer verwijdert ;)

Probeer toch wat meer voor je te kijken naar de mooie omgeving ipv je leuke paard.
Van wie heb je les?
Laatst bijgewerkt door Thirza op 21-01-12 22:36, in het totaal 2 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:35

Op verzoek van de TS verhuis ik dit topic naar RIJ-ITP

HAW --> RIJ-ITP

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 22:40

Thirza schreef:
Wat super leuk om eindelijk eens foto's van jullie als combi te zien. Wat een ander gezicht dan op campi :)

Je staat nu bij groenraven toch? Dichtbij genoeg om eens langs te komen :)

Edit, anders wordt m'n bericht weer verwijdert ;)

Probeer toch wat meer voor je te kijken naar de mooie omgeving ipv je leuke paard.
Van wie heb je les?

Hoi Thirza! Hoeft niet meer, het topic is verplaatst naar RIJ-ITP. Je mag nu alles zeggen! :D

(Dank Marga!)

Het is inderdaad veel anders dan die Ouwe. Dat was een tank. En ja, ik sta bij Groenraven met veel plezier! En de mooie omgeving zijn kassen of muren! _O-

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:56

Groenraven! Ah.... het terrein kwam me al wat bekend voor! :D

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 22:57

Adamootje schreef:
Groenraven! Ah.... het terrein kwam me al wat bekend voor! :D

Logisch.. het is nu alleen wat minder groen dan op de foto's in jouw profiel.. en de witte hekjes missen nog :=

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:01

Mooie stal vind ik het. Ik kom er graag op wedstrijd. :j

Pienie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:08

Mooi

akp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:09

wat een heerlyk paard. :)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 23:12

Jammer dat het is verplaatst naar ITP, je had je topic echt wel op HAW kunnen laten staan, want het ziet er fijn uit zoals je bezig bent en je kan van het commentaar ook veel opsteken.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-12 23:17

Oh, maar ik wil zeker nog wel commentaar! Zeker dat van jou ga ik opslaan. Ook van S_en_Z, maar die staat bij mij op stal. Ik vind het alleen van HAW zo jammer dat je echt alleen maar commentaar mag geven als je iets technisch zinnigs te melden hebt. Vandaar de verplaatsing.

Maar, alle commentaar is dus welkom!

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 05:29

Ik heb niet veel commentaar, alleen dat je af en toe naar voren zit maar dat is al eerder genoemd.
Ik vind het het er erg vriendelijk en ontspannen uitzien, ga zo door zou ik zeggen, super! :j

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-12 18:45

Princesmax, dank je wel!
Ik weet dat ik af en toe inderdaad wat naar voren zit. Ik doe mijn best om dat niet meer te doen, maar soms betrap ik mijzelf erop. Met name bij het opwarmen probeer ik niet meteen "op de achterhand" te zitten, maar eerst lekker los worden.

Ik heb vandaag weer heel erg op mijn zit en handen gelet en zelfs met die harde wind heerlijk buiten gereden en heb ik haar mooi kunnen laten ontspannen. Dus allen, bedankt voor de tips! Ze worden meegenomen.

Nerootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:18

Jaaaahhh eindelijk!!!! Ziet er goed uit hoor! Ziet er lekker ontspannen uit You go girl!

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 19:23

Een van de beste ruiters uit mijn laatste Bokt-maanden.
Ziet er super uit, je bent een vriendelijke maar duidelijke ruiter. Doe zo verder, jullie worden zeker een geweldig team!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-12 20:16

Knappe vyool, Jip haar ouwe buufie!
Het ziet er goed uit Marina, wat fijn dat je wat meer gaat rijden!,
( werd tijd )