Even een stukje terug...
In 2010 had ik een prachtige Friese ruin gekregen.
Helaas is hij begin 2011 door relatiebreuk bij de andere partij gebleven welke hem had gestald bij iemand, een paardenvrouw, iemand met verstand van zaken waar hij het heel goed zou hebben en waar veel met hem gedaan zou worden.
Tussendoor veel gevraagd hoe het met hem ging maar had niet gedacht mijn zwarte parel ooit weer terug te zien.
Wat miste ik hem altijd erg...

Van de week kreeg ik te horen dat hij ingeruild zou worden bij een handelsstal voor een allround familie paardje, ik zou hem nog wel mogen zien 1 keer waar ik blij om was, ik zou hem toch niet kunnen betalen.
Zo kom ik vrijdag 13 januari smorgens een zadel bij een vriendin brengen en wie staat daar op stal......
"mijn" fries!!!!

Tranen rolden over de wangen, wat ben ik geschrokken.
Mijn vent, mijn zwarte parel... wat hebben ze je aangedaan

Vreselijk mager, onder de schurft/schimmel/gigantische mok en een vreselijke hoeven......
Boosheid, verdriet... zoveel dubbele gevoelens, maar 1 sterk gevoel: Hij moest weer van mij worden

Zo zag ik em op stal staan:

De dierenarts zou komen dus ik mocht even wachten van de stalhouders, had ondertussen zeer vriendelijk een broodje en drinken gekregen.
1 ding was zeker: Ik wilde em terug!!! Nu direct, zsm!!
Eigenaar kwam erna vrij vlug en na bezoek van DA vroeg ik een gesprek om te overleggen.
Ik mocht hem terug kopen maar ik had tot 1 feb de tijd om het aankoopbedrag te regelen.
Ondertussen was ie bijna aan een Tsjech verkocht dus alles op alles gezet het geld te regelen..
De DA had sebacil achter gelegd welke gebracht zou worden en ik mocht hem ermee wassen.
'sMiddags terug gekomen om hem in te sprayen:

video!
Volgende dag 14 jan. lekker slobber gehaald + wortelen.
Hij moet rustig aan opgebouwd worden in het voer weer.
Heb zijn mok behandeld, lekker geborsteld, slobber + worteltjes gegeven:

zondag 15 jan:

Maandag 16 jan:

Vanavond 15 januari ben ik langsgegaan om hem te betalen en nu echt officieel eigenaar te worden van deze geweldige fries!
Mijn grote vriend die ik zo gemist heb.
Mijn Haiko!!
Zo ging hij bij mij en en komt hij er wel weer uit te zien!! Ik doe er alles aan!!!

edit: video toegevoegd