Modder zat tot achter onze oren
Maar goed... Had al een dikke maand geen zadel meer op Elec gelegd en vond het toch maar tijd worden, modder of geen modder...
Hij was eerst erg fris ( stond al te stuiteren op stal voor een tractor die op het erf reed)... Dacht; "Dat wordt wat!"
Dus eerst even gelongeerd om die frisheid en bokjes er lekker uit te kunnen gooien zonder mij op zn rug...
Even voorop gesteld; ik zelf rijdt ondertussen 22 jaar waarvan tot mijn 13e altijd manegeles gehad, daarna eigen paard ( hier ging het fout!) heb toen alleen maar buiten gereden waardoor ik welsiwaar een stevige zit heb gekregen ( vlieg er echt niet zomaar af) maar rij technisch moet ik nog errug veel leren...
Evenals het rode knolletje hier op de foto's... Ex renpaardje waar ik nu twee jaar mee aan de slag ben.
We hebben in die twee jaar bereikt;
- braaf aan halstertouwtje meelopen, ongeacht of er een tractor o.i.d. aan komt.. Hij blijft braaf bij me...
- braaf opzadel ( paardenbeest dacht eerst dat ik hem ging villen ofzo, dus geen bijten, slaan met de hoeven of dribbelen meer)
- stilstaan bij het opstijgen ( erg fijn! beest vloog eerst meteen in volle rengalop onder me uit...)
- braaf longeren ( niet meer trappen richting mij, niet meer omdraaien en steigeren, schrapen, uitdagen etc.)
- mag er nu wel een been tegenaanleggen zonder dat hij ervandoor schiet
- mag steeds meer en meer teugelcontact maken zonder dat meneer gaat dribbelen
- steeds meer ontspanning en vertrouwen
- hij lijkt langzaam over zijn 'hangen aan het halstertouw' tic heen te komen...
Foto's?
( oja, en vergeet niet dat we allebei meer vooruit "blubberden" dan reden...
)even alles los stappen ( ook bij mij... haha...)

Wanneer ik aandraaf gaat eerst meneer zn hoofd omhoog, hier werken we nog aan...

Drafje

Galoperen hebben we niet gedaan... het was echt te glad...
Reacties zie ik altijd graag! Maar hou het constructief aub! Daar hebben we allemaal het meeste aan...
Groetjes!
Zo te lezen hebben jullie al veel bereikt samen! ik zeg: goed bezig!