Ik volg momenteel een cursus tot Equine Assisted Coach (= mensen coachen met behulp van het paard, overigens zónder rijden, alles gebeurt naast het paard). Nu had ik met Biscuit een ontzettend geschikt coachpaard, maar inmiddels is hij verkocht en heb ik een AV veulen staan.
Buiten dat een veulen niet echt ideaal is voor coach-sessies vanwege de mentale inspanning voor zo'n paard, is een eigenwijze en nog ietwat happerige jonge hengst natuurlijk sowieso verre van ideaal

Ik zat dus best met een vraagstuk, want binnenkort moet ik gaan starten met oefensessies (vrijwilligers mogen zich overigens melden

En ineens kwam mn pensionhoudster zomaar met de oplossing!!
Al een tijdje geleden had zij haar oog laten vallen op een merrie van een vriendin van haar (en een goede kennis van mij, heb daar ook nog even gestaan met Biscuit) en nu stond die merrie niet goed waar de huidige eigenaresse haar heen had gebracht in bruikleen. Merrie moest daar eigenlijk weg, en haar eigenaresse vond dat ze zo goed bij ons op stal tot haar recht zou komen. Mn pensionhoudster zag daar natuurlijk wel iets in!
Morgenochtend vertrekt de pensionklant die box nummer 4 (2 van mn pensionhoudster met haar 2 AV hengstveulens en 1 van mijn AV hengstveulen) nu nog huurt... En hebben we dus allevier de boxen gevuld met Arabieren

Antha is 16 jaar en daarmee alleen al geschikt voor de coaching. Ze is erg relaxed en ik heb gewoon echt een perfecte aan haar. Ze krijgt 2 bijrijdsters, ieder 2 dagen in de week, en zo moet ze een beetje haar stallingsgeld gaan verdienen. Ik lever een bijdrage voor de coaching en daarnaast zal ze als lespaard gaan dienen voor de vriend van mn pensionhoudster (die op 1 van de hengsten wil gaan rijden mettertijd, maar dan toch écht eerst zal moeten leren rijden

Ben heel erg blij dat ik Antha mag gaan gebruiken voor de coaching! Een vriendin van me is 1 van haar bijrijdsters en zo kan ik Umoyax ook mooi verkeersmak maken, gaat die vriendin op Antha en kan ik meewandelen

Nou, lekker warrig verhaal