C'est bon (Dayano x Alasca) weer eens, L2 niveau.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annutjuuh

C'est bon (Dayano x Alasca) weer eens, L2 niveau.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 16:03

Hoi hoi!!

Wat was het gisteren heerlijk weer!! Goede rede om de vorderingen weer eens op film te zetten! Over anderhalve week hebben Bon en ik weer wedstrijd. Dat wordt de eerste keer dat we L2 gaan starten. :)
Ik moet zeggen dat we er een heel eind klaar voor zijn, het moet allemaal nog wat meer bevestigd worden... Onze werkpuntjes zijn op dit moment het achterwaarts, constantere aanleuning, verruimen - terugrijden. Normaal gesproken gaat het wijken vrij goed, maar dat wilde gisteren niet echt... :P

Heb de laatste weken niet heel veel kunnen rijden ivm het mindere weer, Bon is dus op het moment niet helemaal op het niveau waar ik haar wil hebben. Maargoed, we hebben nog een kleine 2 weekjes om dat voor elkaar te krijgen! :D Het is wel een paard met een heerlijk karakter, ondanks dat we niet heel veel hebben kunnen trainen kan ik haar vrij snel weer oppakken waar we waren. :)

Bon wordt dit jaar 5, wat gaat de tijd snel! Heb haar vorig jaar zelf ingereden en vanaf april uitgebracht in het L1. Omdat ik vond dat ze nog wat meer kracht mocht ontwikkelen ben ik wat langer L1 blijven starten.

(Rijtechnisch) commentaar is zeer welkom!! Ik vind het altijd interessant en leuk om andermans mening te horen! Kunnen we ons zo een beetje vertonen in de ring?? ;)
Het filmpje is wat lang, maar dat geeft wel een goed overzicht van de training!

:evaw: Anne en C'est bon!

Elise95

Re: C'est bon (Dayano x Alasca) weer eens, L2 niveau.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:50

Ziet er leuk uit! :D

Wat doet ie als je je teugels iets korter neemt. Vind ze eigenlijk voor het mooie net ietsjes te lang...

TJolieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 16:52

Ha!
Heb even stukjes gekeken. Je gaat zo zeker geen flater slaan in de ring, ze is best goed voor elkaar. Wat mij aan verbeterpunten opvalt:
Je linkerbeen ligt erg ver naar achteren als je op de rechterhand rijdt, zou de oorzaak kunnen zijn van het wat weinig buiging hebben in de wendingen. Linksom zie ik dat veel minder dan hou je je binnenbeen wel mooi naar voren.
Halthouden iets beter voorbereiden en meer voorwaarts halthouden (die keer op 6.20 min ongeveer) zodat ze de achterbenen eronder zet. Ook bij een overgang galop-draf mis ik die voorbereiding, eerst een paar galopsprongen naar verzameling rijden en dan pas in draf.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, gaat helemaal goedkomen met jullie in het L2, succes!

hpfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 17:18

ik heb beetje dezelfde commentaar commentaar als hierboven. je binnenbeen stoorde me ook op de rechterhand. je legt het behoorlijk ver naar achter waardoor hij waarschijnlijk ook verkeerd aansprong. zowel in draf als in galop probeer hier echt op de letten. ik merkte wel dat je dit alleen doet in de wendingen (cirkel, hoeken) en niet als je rechtdoor rijdt. waardoor het waarschijnlijk wel aan de buiging kan liggen.
verder vind ik het een mooi paard (ben normaal niet zo voor schimmels, maar deze vind ik wel mooi ;) en hij loopt er erg onspannen bij, ook zitten er al mooie stukjes middendraf in. doe maar zo verder, jullie komen er zeker :)

LisaLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:14

C'est bon ziet er goed uit Anne, veel succes in het L2!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 21:45

Bedankt allemaal! :D

Elise95: Ze is van voor inderdaad nog wat te lang. Komt ook doordat ze na het inrijden zichzelf heel erg opkropte... Daardoor ben ik geneigd haar van voren teveel te geven waardoor ze dus wat te lang wordt. Thanks voor je tip, ga er zeker mee aan de slag!

Tjolieke: Ik kan me helemaal vinden in je opmerkingen. :) Mijn rechterbeen was me nog niet echt opgevallen, maar nu je het zegt... Ben er vanavond in de les ook bewust mee bezig geweest. Weet ook niet precies waarom ik dat doe... Ging vanavond in ieder geval een stuk beter. :P Het voorbereiden van bepaalde oefeningen is ook een goede. Dat is dus ook echt wat nog bevestigd moet worden. Bedankt!

hpfan: Mijn rechterbeen, tja... Ik kan het niet uitstaan dat ik dat doe, ben normaar erg bewust van een stille, nette beenligging. Had het rijden al een tijdje niet gefilmd, dus zal er wel een beetje ingeslopen zijn. Het is idd in de wendingen meer, dit komt denk ik doordat de rechterbuiging net wat moeilijker is en ik dus wat naar buiten ga zitten. :)

LisaLucky: Thanks!! Gaat wel goedkomen denk ik!! :D

Heb vanavond clubles gehad en nog aan wat punten gewerkt. Heb haar bewust iets ronder gevraagd zodat ze meer losliet, hiervanuit meer bijrijden zodat ze zelf ook wat meer gaat dragen en aan elkaar komt. Vind ze nog erg moeilijk! Toch zaten er hele fijne stukken bij!!

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 21:58

Volgens mij herken ik jou van een vorig topic door jouw nette houding, je zit echt als een huis! Mijn complimenten
Paard loopt er ontspannen en netjes bij, dus dat gaat volgens mij zeker goedkomen :)

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 09:44

Hey Annu. Een mooi globaal beeld is het hoor. Jullie aanleuning heb ik inderdaad wel eens beter gezien, maar dat zit wel goed :).
Wat aandachts puntjes:
- Probeer het halthouden ook bijde achterbeentjes meer richting het vierkant te krijgen. Een klein beetje uitstappen is niet erg, maar als er echt een voet tussen kan kost het punten en in het M1 moet je echt naar vierkant. Kun je gewoon tussendoor lekker aan werken.
- Probeer het achterwaarts wat vloeiender te houden en let op dat ze diagonaal takt blijft houden.

Je overgangen zijn erg mooi en vloeiend. Idd van galop naar draf soms ietsjes meer terug rijden en dan vooral op je buitenteugel.

In het algehele beeld zou ik haar voor het L2 persoonlijk ietsjes hoger instellen (niet heel veel). Als ze dat aankan met dragen en impuls uiteraard!

Btw, mijn aanbod van voorrijden bij de jurycursus staat nog hoor ;). je krijgt dan feedback van onze cursusleidster die zelf grandprixjurylid is dus zeker leerzaam. En ik zou het gewoon wel eens leuk vinden Cést bon nu in het echt te zien hahaha.

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 11:26

Heb geen commentaar, vind het een fijn beeld! Heel veel succes met je debuut!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 21:46

Unicorn_kiss: Bedankt!! :o Erg leuk compliment!!

Leonie87: Bedankt voor je opmerking! Het achterwaarts zijn we mee bezig, ze gaat ook nog vaak wat scheef, maar dat is een kwestie van oefenen. Ik heb haar gisteren tijdens de les idd wat hoger ingesteld en wat meer bij elkaar gereden. Dit vind ze nog erg moeilijk, maar er zaten erg fijne stukken tussen. :) Het zit eraan te komen dus!! Wel een heerlijk gevoel als ze daar ook in loslaat!! <3
Wanneer was dat ook weer voor die cursus??

Mizsz_Kitty: Thanks ;) Ik hou je op de hoogte!! :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:56

pb ;)

Jiggy777

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 22:10

Heel mooi ontspannen beeld! zou de teugels zeker niet korter doen, waarom kapotmaken wat je er juist zo mooi uit hebt gekregen. Je hebt een hele mooie aanleuning die het paard zelf aanbied. Zou ik zou houden! Je hebt een mooie houding, en je paardje beweegt heel fijn, succes in de L2. volgens mij vlieg je daar doorheen :D

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 19:01

Jiggy777: Wat je zegt over die aanleuning is zeker waar, ik ga toch proberen haar wat meer bij elkaar te krijgen, maar hou idd heel erg in mijn achterhoofd dat ik haar op ieder moment moet kunnen uitschuiven. Ze begint nu ook te accepteren dat ik haar wat ronder maakt, zodat ze nog net iets meer loslaat. Het is bij haar idd wel belangrijk dat ik mijn hand daarna weer ontspan en haar juist wel weer wat meer op lengte hou. :)

Jullie commentaar maakt me wel weer bewuster van een aantal dingen!! Erg leuk!! :D

Jiggy777

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:13

annutjuuh schreef:
Jiggy777: Wat je zegt over die aanleuning is zeker waar, ik ga toch proberen haar wat meer bij elkaar te krijgen, maar hou idd heel erg in mijn achterhoofd dat ik haar op ieder moment moet kunnen uitschuiven. Ze begint nu ook te accepteren dat ik haar wat ronder maakt, zodat ze nog net iets meer loslaat. Het is bij haar idd wel belangrijk dat ik mijn hand daarna weer ontspan en haar juist wel weer wat meer op lengte hou. :)

Jullie commentaar maakt me wel weer bewuster van een aantal dingen!! Erg leuk!! :D

Precies! als die acceptatie daar is is het goed

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 22:05

vind het er heerlijk fijn uitziet! vooral het losrijden, lekker lang, lekker swingend, mooie tempo. Ga zo door!

annutjuuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 18:28

Thanks jameyskatje!! Leuk om te horen!!

We hebben gisteren even de L2 proefjes doorgereden. Heb nog genoeg te oefenen deze week. Ze vond het nog erg moeilijk om in galop te wenden, ook middengalop op de lange zijde valt nog niet mee, en dan vooral het terugrijden. ;) Verder is ze wel echt lekker aan het sjouwen! Nu nog wat constanter houden tijdens de oefeningen. Vandaag een buitenrit gemaakt, en ik weet nu toch zeker dat er een goede middendraf in zit!! Als ik die er nu ook nog uit krijg bij het dressuurmatig in de bak rijden... ;)