Caro in 2011.

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Oliebollie

Caro in 2011.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 16:38

Hallo Bokkers!! Beetje laat, maar hier alsnog het jaarverslag van Caro en mij :D

november 2010 :

Toen bekend werd dat Wonder verkocht werd ben ik gelijk opzoek gegaan naar de merrie die ik op Marktplaats zag staan. Gelijk heb ik de eigenaar gemaild of de verkoop haast had, want Wonder zou pas over 2 maanden weg gaan. De verkoop had geen haast, dus ben ik wezen kijken. Gelijk helemaal verliefd op het magere scharminkeltje wat daar stond heb ik alles geregeld met de verkoop van Wonder en de koop van Caronita.
4 Dagen later ben ik nog maals daar heen gereden om te zien of ze wel echt het paard was wat ik zocht. Maar nog steeds was die klik er.
Afbeelding
Afbeelding

Wonder zou 1 december verkocht zijn, maar door de verhuizing van mijzelf had ik besloten dat Caronita pas op 1 januari deze kant op zou komen. 6 Lange weken…..

Januari 2011

1 januari om half 12 waren we onderweg om Caronita op te halen. Alles verliep voorspoedig.
Toen begon voor mij het werk.
Afbeelding

Eerst 2 weken longeren aan een hoofdstelletje. Caronita was ondertussen omgedoopt tot Caro!
Caro draaide continu om dus ze had wel wat oefening nodig.

Februari 2011

Na een paar keer longeren snapte ze het systeem waardoor we er een touwtje aan konden hangen.
Ook dit pakte ze goed op en zo ben ik er op 17 februari voor het eerst opgestapt.
We hebben allebei de kanten 1 rondje gestapt. Ze keek nergens naar op.
Afbeelding

2 weken later ben ik er nog maals opgestapt en nu hebben we zelfs al een paar passen gedraaft.

Toen zijn we gemiddeld 1 keer in de week een kleine 10 minuten gaan rijden.

Maart 2011

De 3e keer erop was op 8 maart. Ook nu weer lekker in de longeerbak een paar passen gedraaft.
Afbeelding

De 4e keer was het tijd om eens in de grote bak te rijden. Dit verliep zeer voorspoedig dus hebben we de longeerlijn er maar eens afgehaald.

De week erna was er niemand die mij kon helpen, dus ben ik na een paar rondjes longeren er zelf maar opgestapt. Ook nu gaf Caro er weinig om!

De 6e keer ben ik er gewoon opgestapt, zonder te longeren. Ook nu weer geen reactie van Caro

April 2011 :

En de 8e keer hebben we Caro in set gestoken om onze vooruitgang eens vast te leggen.
Caro heeft in 7 keer rijden een hele hoop geleerd. Longeren deden we niet meer voor ik erop ging. We kunnen zo wegrijden. Ook hebben we deze keer de eerste galoppassen op de linkerhand gemaakt. Nu wel een heel rondje!!

Eind april was het zo ver. We gingen op stage bij Fokzeugenbedrijf G. van Dongen ( voor de boer zoekt vrouw fans onder ons, Boer Gerard! )
Caro stond een maand lang op pensionstal Verstegen in Odiliapeel !!
We hebben deze maand heerlijk in het bos gereden en veel kilometers gemaakt. Ook genoten we van de 2 binnenbakken die we tot onze beschikking hadden.
Afbeelding

Mei 2011:

Einde van de maand moest ik naar de volgende stage. Dit keer op Stal All Weather Tuft in Bergambacht. Deze maand hebben we veel geleerd en veel ervaring opgedaan.
Afbeelding

Na deze 2 maanden was Caro dus helemaal bomproof.. Ze liep keurig in het bos, liep super in de binnenbakken en was goed verkeersmak. Wat wilde je nog meer?

Na deze stages kon ze dan eindelijk weer naar mijn oude stal, die 2 maanden lang vrijgehouden was voor ons. Hier trainden we lekker verder zonder gekke dingen.

In juli en augustus trainden we lekker op een laag pitje verder.
Afbeelding

We zouden 5 augustus vertrekken naar Les Chevaux voor 2 weken ponykamp begeleiden. Maar helaas kregen we 29 juli te horen dat er Rhino was geconstateerd bij ons op stal.. We mochten dus niet van het erg af en moesten 2 keer daags temperaturen.
Helaas dus geen ponykamp voor ons!

In september was onze startkaart binnen en zijn we samen met een stalgenoot op wedstrijd gegaan..
Mijn verwachtingen waren niet hoog, want ik had nooit eerder officieel gestart! Toch mooi 2 keer 2e met 178 en 179. Helaas net geen puntje, maar Caro was super braaf!!
Afbeelding

Begin november ben ik samen met mijn vriend naar de fotomeeting in Noordwijk geweest. Echt een super leuke dag en er zijn geweldig mooie foto's uit gekomen!!
Afbeelding

Eind september hebben we nog een wedstrijd gereden waar we helaas 170 en 172 hebben gereden. Er was veel commentaar waar we in de maanden daarna veel aan geoefend hebben.

Na deze laatste wedstrijd zijn we gewoon weer verder gegaan op een laag pitje. Caro liep 2 a 3 keer in de week een half uurtje onder het zadel.. Daar deed ze het prima op!!

Begin oktober zijn we naar Ermelo afgereisd om daar mee te doen aan de Pink Ride. Een hele leuke ervaring!!!!
Afbeelding

In november zijn we samen met een goede vriendin van mij, mijn hond en Caro naar Bleiswijk gegaan om daar eens een buitenrit te maken.. Tenslotte was ik wel benieuwd hoe Caro het zou doen alleen.
Ook nu was ze weer super braaf!!

Later die maand hadden we nog een workshop Zitlessen van http://www.remedio.nl Dit is de oude eigenaar van Caro :) Een hele leuke en leerzame dag..
Afbeelding

En ja, december was een rare maand..
Begin december kreeg ik te horen dat mijn oude paardje Ro weer te koop kwam omdat ze met rijden te dominant was..
Ik hoefde er geen minuut over na te denken en heb een afspraak gemaakt om te gaan kijken bij haar.. Ondertussen was ik al hard aan het denken, want ik wilde echt niet dat Ro verkocht werd.
Ro had in 13 jaar, ook al 13 eigenaren gehad.. Ze mocht niet weer verkocht worden!!

Eenmaal in Groningen was al snel duidelijk dat Ro nogsteeds Ro was.. Mijn eerste liefde…
Maar met onwijs veel werk.. Ze is onregelmatig doordat een schouder niet ontwikkeld is en ze zit behoorlijk vast.. Maar ja, we hebben de gok genomen en we zijn haar 20 december wezen halen.
Afbeelding

Caro had dus een vriendinnetje en moet haar aandacht nou een beetje delen.. Gelukkig doen ze het beide onwijs goed en heb ik veel hulp van lieve vrienden en stalgenoten :D Dus het zal allemaal wel goed komen..

Hopelijk kunnen Caro en ik in 2012 weer wat wedstrijden gaan rijden en dan eindelijk een puntje rijden!!

Bedankt voor het lezen!! Laten jullie een berichtje achter?

Merlinde

Regallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:44

Mooi overzicht en wat is jou paardje gegroeid zeg..

Lekker doorgaan en veel plezier maken 2012.

Succes me je andere paardje

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 19:27

Per toeval kom ik dit topic tegen en wat ziet Caro(nita) er goed uit! Ik was er bij toen ze de vrachtwagen uitkwam in de winter van 2010 (als ik me niet vergis in het jaar!) na een hele lange reis. Heb haar 'ontmodderd' en langszaam aan kwam er een mooie merrie onder 'het scharminkel' vandaan. Leuk om te lezen dat ze tegenwoordig een echte dame is!

Oliebollie

Re: Caro in 2011.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 19:52

Tijgertje, wat gaaf! Toen ging ze naar balinghof toch? Heb nooit precies geweten hoe dat allemaal is gegaan. Maar het is een echte dame hoor!

Silkee1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 20:08

wat een leukk beestje <3

xan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 21:22

Leuk verslag Merlinde, en zo te lezen heb je echt een toppaardje !

En nu met Ro erbij zul je het wel druk hebben.

Veel succes verder.

We horen wel wanneer je weer een wedstrijd gaat rijden met haar.
(jammer dat je hier niet in de buurt woont, heb voor 15 jan nog een plek vrij in de B)

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 21:59

Xan, ja het is wel druk, maar het valt alles mee!! Haha 15 januari zijn we nog niet klaar om te starten :+ Voorlopig nog ff lekker rustig aan..

Bedankt voor de leuke reacties :D

_Kimo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 22:48

Leuk overzicht merlinde! Je kan goed zien dat Caro echt is gegroeid! Het begint echt een prachtig paard te worden! Veel succes met beide damens in 2012!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 23:36

Leuk Merlinde, ze past bij je.

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 00:02

Wat een leukerd en wat is ze mooi opgeknapt! ook ontzettend tof, dat je je oude terug heb gekocht! :j

+:)+

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 10:14

Leuk, ook nog een overzichtje!

Caro is echt meer "paard" geworden in plaats van puppy. Ze doet het super, heb je echt een leuk paard aan!

En ook nog je oude liefde terug, hopen op ook een mooi overzicht van Rootje over een jaar :D

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 12:35

Merlinde schreef:
Tijgertje, wat gaaf! Toen ging ze naar balinghof toch? Heb nooit precies geweten hoe dat allemaal is gegaan. Maar het is een echte dame hoor!

Correct. ;)

fioona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-12 16:43

heej! leuk om je hier nog tegen te komen!

ik vond het ook ontzettend leuk om deze dame weer terug te zien in een workshop en wat deden jullie het goed samen!! :) helemaal gelukkig dat ze bij jou is!

hoop dat jullie samen wat gehad hebben aan de les! als ik weer eens in de buurt ben laat ik het weten!

Oliebollie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-12 21:11

Fiona, ja leuk!! Dan wil ik graag weer een lesje! We hebben er ontzettend veel aan gehad en doen ook nog met grote regelmaat de oefeningen!! Ze zijn helemaal geperfectioneerd :D
Het blijft bijzonder hoe het gelopen is met de verkoop van mijn pony en de koop van Caro, maar wat ben ik blij met haar!!