Daarna vonden ze het zielig dat de paarden over zulke hoge hindernissen moesten springen. Dus ik maar weer uitleg gegeven over het hoe en wat. Het meisje naast mij pakte gelijk haar mobiel, om iedereen te sms-en dat ze naast een mevrouw zat die heel veel van paarden weet!
Ik voelde me best vereerd. Toen hebben we paarden-gegevens uitgewisseld, 1 van de Penny's had een verzorgpony, ze reed nog maar 3 maanden. De andere mocht niet paardrijden van haar moeder. Ze zeiden dat ze bruine en spierwitte paarden het mooist vonden. Opvallend: toen ik zei dat ik een half-arabier had, vroegen ze: wat is een arabier? Gelukkig beseften deze meisjes wel dat een eigen paard hebben heel veel geld kost.
Ik heb dat nog maar eens benadrukt. Ondertussen waren ze aan het snoepjes uitdelen aan mij. Lief! Maar het ging alweer verder over zielig: de paarden werden keihard met de zweep geslagen. Op een bord stond een foto van een liggend paard met de eigenaar ernaast, en gelijk weer de vraag: is dat zielig? Ze wisten mij te vertellen dat 'die beendingen' voor bescherming diende. Maar waarom die paarden nou mutsen op hadden?
Nouja, al met al heb ik me vermaakt in Zuidbroek met die 2 meiden. Omdat ze niet weten wat een arabier is en omdat ze beseffen dat een eigen paard houden erg duur is, kom ik tot de conclusie dat dit half-penny's moeten zijn geweest
wel hele verstandige penny's hoor, die zijn zeldzaam
voor ze iedere pony een muts op gaan doen in de wei