Klap van ICD op buitenrit

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Annienke

Berichten: 591
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Klap van ICD op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 15:18

Allen

Voordat ik van wal steek zal ik eerst wat uitleggen. Ik heb vermoedelijk een hartaandoening genaamd ARVC (Google en gij zult weten ;) ). Hier zijn ze achter gekomen nadat ik ruim 3 jaar geleden een hartstilstand heb gehad waar ik door briljant handelen van mijn man goed ben uitgekomen. Om te voorkomen dat ik vroegtijdig zou komen te overlijden aan wederom een hartstilstand heb ik een ICD geimplanteerd gekregen (wederom: Google ;) ).

Vandaag ging ik met mijn buurmeisje op mijn kleine ponytje en haar vriendin op haar eigen paard buiten rijden om het einde van het jaar te vieren. Na een stukje galop werd ik ineens erg duizelig en een paar seconden later werd er 800 volt door mijn lijf geramd: mijn ICD die iets verdachts aan mijn hart meende te meten. Uiteindelijk zijn er nog 2 klappen gevolgd. Auw ;( .

En mijn knappe ventje, gouden kleur, gouden karakter, gouden hart, ging vol in de remmen toen ik hem dat vroeg en heeft daarmee weet ik niet wat voor ongeluk voorkomen. Terwijl de rest nog om hem heen galoppeerde...

Arenso _/-\o_

Afbeelding

O ja, ik leef nog en het gaat nu gelukkig weer goed, ben alleen errug moe

marianbv
Berichten: 691
Geregistreerd: 07-11-11

Re: Klap van ICD op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:21

Jeetje dan schrik je je echt rot.
Hoe voel je je nu dan en ben je al in het ziekenhuis geweest voor controle.
Kan me voorstellen dat dat je toch erg bang maakt zoiets.
En heel goed van je paardje dat hij zo goed luisterde in deze situatie, zou hem als je er weer naar toe gaat ens hel goed verwennen.
Misschien heeft hij het ook wel aangevoeld dat er iets was en daarom zogoed heeft geluisterd.
DIeren voelen wat dat betrefd dingen heel goed aan.

LisErm94

Berichten: 1538
Geregistreerd: 07-05-10
Woonplaats: Brabant

Re: Klap van ICD op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 15:26

Dat is schrikken!
Gelukkig is het helemaal goed gekomen,
en heb je een erg braaf paard :)

Annienke

Berichten: 591
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 15:58

marianbv schreef:
Jeetje dan schrik je je echt rot.
Hoe voel je je nu dan en ben je al in het ziekenhuis geweest voor controle.
Kan me voorstellen dat dat je toch erg bang maakt zoiets.
En heel goed van je paardje dat hij zo goed luisterde in deze situatie, zou hem als je er weer naar toe gaat ens hel goed verwennen.
Misschien heeft hij het ook wel aangevoeld dat er iets was en daarom zogoed heeft geluisterd.
DIeren voelen wat dat betrefd dingen heel goed aan.


Beestje wordt helemaal rotverwend, is ook niet zo moeilijk want ze staan aan huis

Ziekenhuis ben ik nog niet geweest, als je belt vragen ze hoe het nu gaat en maken ze een afspraak voor volgende week...

Urona447
Berichten: 2814
Geregistreerd: 13-05-07

Re: Klap van ICD op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:22

Goh mijn schoonvader heeft ook een icd! Merkt het paard niks van die klap die jij krijgt ? Waqt super dat je paard zo goed reageerde!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 16:28

zohee dat is heftig :oo

en wat een braaf paard +:)+

maar het lijkt me doodeng om mee te maken -O-

gelukkig is het goed met je, ik wens je een hele fijne jaarwisseling en een gezond en gelukkig 2012 *\o/*

Racheel

Berichten: 2245
Geregistreerd: 18-04-11
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:25

Jeetje, wat heftig zeg! Heeft je paardje niks van die schok gevoeld?
Heel veel sterkte!
Je paardje komt me trouwens heel bekend voor.. Heeft hij vroeger in Dordrecht gestaan?

Semmerd

Berichten: 261
Geregistreerd: 14-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:36

Oe nou met een klap 2011 uit, maar niet deze klap natuurlijk!
Dus eigenlijk heb je een hartstilstand gekregen? Waarop die ICD reageerde??
Nou meid doe maar rustig en maak ff een afspraak in het ziekenhuis hé?? = )

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Klap van ICD op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:38

Jeetje heftig, je wilt niet weten wat er op zo'n moment kan gebeuren. Wat goed dat je paard gelijk stopte echt. :)

Heel veel sterkte, je zal wel geschrokken zijn. En rust lekker uit. :(:)

vosroy

Berichten: 151
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Boskoop

Re: Klap van ICD op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:44

Briljant paard en lang leve de icd

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Klap van ICD op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:45

Waarom lang leve de ICD, tuurlijk het is fijn dat het er is. Maar in dit geval gaf de ICD dus een melding dat TS een hartstilstand zou hebben terwijl dat niet het geval was.

Tenminste zo lees ik het.

Lori

Berichten: 3566
Geregistreerd: 11-08-10

Re: Klap van ICD op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 18:57

Dat moet vreselijk schrikken zijn zeg. Maar goed dat je een paard hebt die zo goed reageert :).

veel plezier in 2012, met hopelijk weinig klappen :) (touwens pluim naar je man toe dat hij zo goed wist te handelen die keer dat je een hartstil stand kreeg +:)+

Annienke

Berichten: 591
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-11 19:16

Somebitch schreef:
Waarom lang leve de ICD, tuurlijk het is fijn dat het er is. Maar in dit geval gaf de ICD dus een melding dat TS een hartstilstand zou hebben terwijl dat niet het geval was.

Tenminste zo lees ik het.


Klopt helemaal. Waarschijnlijk heeft hij iets gemeten wat mogelijkerwijs op een hartstilstand uit zou kunnen draaien op een slechte dag. Maar dat horen we in het ziekenhuis wel. Bij een echte hartstilstand ga je volledig out en ik was (enigszins helaas) volledig bij bewustzijn.

Ik geloof niet dat beestje iets gevoeld heeft, ik weet niet of hij dan in de remmen was gegaan

@Rachel: hij heeft bij Greetje in 't Veld gestaan

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Re: Klap van ICD op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 16:20

Wow, heftig zeg. Dat doet toch onwijs zeer als dat ding een klap geeft? En hoef je niet gelijk naar het ziekenhuis? Fijn dat je paard zo braaf bleef.

nobbie91

Berichten: 673
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Utrecht

Re: Klap van ICD op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 19:40

Wat een ontzettend lief paard! Wat een geluk heb je daarmee gehad!

Tries_en_Faf

Berichten: 3676
Geregistreerd: 27-11-01
Woonplaats: Koedijk

Re: Klap van ICD op buitenrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:39

wat een superpaard!!! Misschien was er wel echt wat mis dan, dat hij dat aanvoelde. Zo'n ding geeft toch niet voor niets een klapper? Wat een rotgevoel lijkt me dat trouwens.... brrr

xNicolx

Berichten: 1195
Geregistreerd: 29-12-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-12 16:27

Verhaal komt mij heel bekend voor! Oud klasgenoot van mij heeft op 25 jarige leeftijd op onverklaarbare wijze een hartstilstand gehad. Haar hart heeft 15 min stil gestaan maar door heel goed handelen van haar vriend en later ambulance broeders is ze er ongeschonden uitgekomen. Een wonder vonden de artsen het! Zij heeft ook zo'n kastje gekregen en vertelde me er een hele kleine kans is dat dat ding perongelijk afgaat! Eng lijkt me dat joh. Ze mag ook niet meer stil staan in tussen van die alarmpoortjes bij kleding winkels, heb jij dat ook?

Ik zou wel even naar het ziekenhuis gaan, als het goed is kunnen ze daar dat kastje meten en kijken wat er mis is gegaan.

Gelukkig heb je er verder niets aan overgehouden!