2011 met Vienna, een jaar dat zo anders liep als verwacht...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

2011 met Vienna, een jaar dat zo anders liep als verwacht...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 22:26

Mijn 2011 met Vienna, een jaar dat zo mooi begon, maar anders eindigt als verwacht........

Eindelijk leken de blessures uit eht verleden overwonnen te zijn, na al dik een jaar goed gelopen te hebben dacht ik dat het allemaal goed ging komen.....
Begin januari 2011 in de sneeuw:
Afbeelding

Samen met mijn bijrijdster waren we weer lekker aan het trainen, en begon ik stiekem weer aan een startkaart te denken, iets wat ik nooit meer had durfen hopen te doen met mijn mooie dame...
Afbeelding

Vlak daarvoor was je al even kreupel geweest, aan je slechte been, maar de veearts dacht aan een zoolkneuzing, en ik was voorzichtig opgelucht.....een paar dagen in broeiverband, ontstekingsremmers, ijzertje eronder en weer rustig opbouwen, wat goed leek te gaan.
2 april gingen jullie voor het eerst het land weer op....
Lekker aan het trainen net ervoor, niet wetende dat dit mijn laatste serieuze ritje zou zijn met je.....
Afbeelding

En daarna los met de beentjes, 1 groot feest!
Afbeelding

De dag erna liep je weer niet helemaal lekker, en de dag daarna nog iets minder.....dus weer terug op de trailer naar de veearts. Na een paar dagen onderzoeken bleek min of meer je oude blessure terug te zijn, en ik heb besloten je niet meer te laten behandelen, niet weer die maanden boxrust en het zenuwslopende opbouwen, het was genoeg geweest, je mocht met pensioen. De bedoeling was je nog hier te houden tot maart 2012, lekker wat buitenritjes te hobbelen, te wandelen en te genieten tot je dochter oud genoeg was om wat aan het werk te gaan.
We hebben nog een fotoshoot gemaakt voordat je je spieren kwijt was:
Afbeelding

Afbeelding

De eerste maand heb je vooral lekker op de wei gelopen, daarna zijn we twee maanden gaan wandelen. In juli maakte ik weer het eerste stapritje op jouw rug:
Afbeelding

En de rest van de zomer volgden er nog veel meer, eerst alleen aan de hand, toen mee met andere paarden, eind augustus pakten we weer eindjes draf mee, steeds verder uitbouwend, en tegen oktober heb ik zelfs weer een eindje gegalopeerd, met de tranen in mijn ogen....wie had dat nog gedacht....
Afbeelding

Helaas werd je toen je het land niet meer op mocht steeds heftiger buiten en werd het eigenlijk te link......ben toen weer begonnen je regelmatig los te gooien in de longeerbak, en uiteindelijk ook af en toe wat te rijden in de bak, simpelweg rechtuit draven....dit ging een week of zes goed, toen liep je toch weer wat onregelmatig....tegelijk ging het niet goed met je dochter in de opfok en moest die naar huis, wat dus voor een stallingsprobleem zorgde. Dat was het moment dat ik besloten heb dat je nu met pensioen mocht, binnen een week na die beslissing moest ik je weg brengen, eerst voor een maandje naar de plek waar je dochter in de opfok stond tot er plek was op je pensioenplekje....
Een hele heftige week was dat, want hoe zeg je gedag tegen je grootste vriendin? Weg is ze niet, ze blijft van mij, maar toch wordt alles anders, we zien elkaar niet meer dagelijks......
Deze collage heeft je bijrijdster gemaakt op de dag dat je vertrok, en zegt denk ik meer dan woorden....
Afbeelding

Vorige week zijn we je nog op komen zoeken op de plek waar je tijdelijk stond, en hebben nog een laatste stapritje door het bos gemaakt, en nog een paar mooie foto's:
Afbeelding

Afbeelding

Morgen breng ik je naar het plekje waar je van je pensioen mag genieten, ik kom je regelmatig opzoeken, maar zoals dit jaar, 2011, het jaar dat voor ons een hoop veranderde, zal het nooit meer worden.......

Bij deze wil ik iedereen bedanken, die ons gesteund heeft afgelopen jaar, die er voor ons waren, in de moeilijke en leuke tijden! En zeker Jolan, de bijrijdster en verzorgster van Vienna, die door weer en wind met ons mee is gewandeld, er was voor ons en de meeste van deze prachtige foto's heeft gemaakt!

LauraSaskia

Re: 2011 met Vienna, een jaar dat zo anders liep als verwacht...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:28

Wauw wat een supermooi paard! Ik hoop dat ze erg van haar pensioen zal genieten..

Sjuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:30

Wat een mooi paard! Heel veel respect voor jou dat je deze keuze hebt gemaakt voor je paardje :-)

Sterkte!

Marloessjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:32

<3 prachtig paard zeg... en wat een vervelend verhaal. Hopelijk kan ze nu lekker van haar pension genieten!

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:33

Geweldig, wat een mooi dier. Mijn paarden zij nu twee jaar met pensioen, ik heb ze zo gemist! Maar ze hebben een heerlijk leven, fijn dat jij dat Vienna ook gunt. Chapeau!!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:36

pff, ik heb mijn paard 2 weken terug ook naar pensioenplek gebracht, 2 uur van mij vandaan. Het is zo moeilijk, maar aan de andere kant doet het zoveel goed om te zien als ze lekker genieten. Ik zie mijn vent ongeveer 1-2x per maand.
Heel veel sterkte hoor. Het is niet gemakkelijk, maar uiteindelijk weet je dat je het beste hebt gedaan!

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:53

Sprakeloos Fiek, o zo'n pijn wat het moet doen, maar wat hebben jullie tussen door toch genoten.
Ik hoop dat ze lang en redelijk gezond van haar Pensioen mag genieten, en je straks heerlijk met haar dochter verder kan.

Liefs petra

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:59

Wat een prachtig paard en wat een moeilijke tijd hebben jullie gehad in 2011.. Ik vind dat je een prachtige beslissing maakt voor je paardje, dat ze mag genieten van haar pensioen. Sterkte de komende tijd en ga ook genieten van haar dochter, lijkt me geweldig, een nakomeling van je eigen paard te hebben.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 23:02

Barroco schreef:
Wat een prachtig paard en wat een moeilijke tijd hebben jullie gehad in 2011.. Ik vind dat je een prachtige beslissing maakt voor je paardje, dat ze mag genieten van haar pensioen. Sterkte de komende tijd en ga ook genieten van haar dochter, lijkt me geweldig, een nakomeling van je eigen paard te hebben.

Dat is het ook, zeker! Ik heb haar gefokt in de vorige blessureperiode van Vienna, toen ik dacht dat het toen al klaar was als rijpaard. Uiteindelijk hebben we daarna nog twee extra jaren gekregen, en is haar dochter 2,5.
De knappe jongedame:
Afbeelding

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:09

Wat een knapperd zeg, jammer dat haar dochter dat mooie kleurtje niet heeft meegekregen!
Echt jammer dat het zo heeft moeten lopen maar vind het wel heel eerlijk dat je haar met pensioen hebt gedaan, zo te zien fokt ze ook leuk door dus wie weet ligt daar een nieuwe carriere... :)

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:12

Och meis, wat een mooi topic heb je voor haar gemaakt. Uit alle posten heb ik gemerkt hoeveel je van haar houdt. Dat je de beslissing hebt genomen om haar met pensioen te laten gaan zegt genoeg. menig ander paard krijgt de kans niet. Ik vindt dat je een hele dappere keus hebt gemaakt. Je zult haar gelukkig nog gewoon kunnen bezoeken en hebt een mooie dochter van haar waar je nu mee verder gaat. heel veel sterkte!

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:45

Lieve Fieke, ik denk dat je bij het maken van dit topic alweer een paar traantjes hebt gelaten. Ik weet hoe moeilijk je het hiermee hebt ook al weet je dat dit het allerbeste voor haar is. Ik begrijp erg goed waar je doorheen gaat maar ook dit zal uiteindelijk weer een plekje in je hart krijgen... :(:)

spettertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 06:55

Fieke :(:)

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 07:17

Jeetje dat is heftig, maar ik denk dat je voor je paard de juiste beslissing hebt gemaakt.

Uprica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 08:26

Respect! wat jij voor je paardjes allemaal over hebt dat kan geen ander mens zich indenken! Ik wens je sterkte in deze toch wel moeilijke tijd en heel veel plezier van je mooie paarden kind waar het kleine begin weer van voor af aan begint :)

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:06

Mooi overzicht Fieke.
Fijn dat je er toch nog naar toe kan, het afscheid is niet definitief.

Geniet van je knappe meiden, want ze zijn prachtig!!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:15

Jeetje, is ze nog maar 9 jaar en nu al met pensioen? Wat verschrikkelijk sneu, kan ze nu wel verder zonder pijn? Ik hoop dat het met haar dochter beter blijft gaan :j. Wel jammer dat je haar niet bij je kunt houden trouwens, komt ze nu ver weg te staan?

Britt_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:16

mooi paard! echt jammer van die oude blessure!
ik hoop dat ze lekker van d'r pensioen kan genieten :)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:25

Wat ontzettend balen..
Ze zal wel lekker van haar pensioen gaan genieten, maar ik snap dat het voor jou ontzettend zwaar is!
Heel veel succes met Esmeralda!

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 10:57

Wat een prachtig paard is Vienna :j
Ik vind het heel knap dat je de beslissing hebt gemaakt haar met pensioen te doen, respect!
Heel veel succes en sterkte.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:29

Het blijft een prachtig dier, Fieke.
Jammer dat het allemaal zo heeft moeten lopen, maar een prachtig overzicht geef je zo. Hopelijk kan Vienna nog van een heerlijk lang en pijnloos pensioen genieten en met haar dochter heb je een net zo'n mooie opvolger!

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:53

Wauw, wat een prachtig dier.. <3
Ontzettend jammer dat je niet meer met haar verder kunt, maar wel heel fijn dat ze nu van haar pensioen mag gaan genieten.
Prachtige foto's.. :)

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:59

Hey Fieke, wat een bewogen jaar hebben jullie gehad.
Respect dat je haar lekker van haar pensioen kan laten genieten, je bent een goede baas voor je paarden en fijn dat je zo'n fijne bijrijdster had die echt prachtige foto's heeft gemaakt.

Veel plezier ook met der dochter, wat een prachtige merrie is dat geworden al!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:03

wat een prachtig paard, en wat zonde dat het zo heeft moeten lopen...
fijn dat ze nu nog lekker van haar pensioen kan genieten en dat jij in ieder geval haar dochter hebt om mee verder te kunnen...

Daan_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:08

Ik ken je nog van het dikke buiken topic destijds, onze jonge merrie's zijn in hetzelfde jaar geboren. Ik heb Vienna en Esmeralda altijd een prachtig stel gevonden!

Wat onwijs sneu voor jullie dat Vienna nu met pensioen moet... Hopelijk kun je met haar mooie dochter in de toekomst weer genieten van het rijden en mag Vienna genieten van een lang pensioen!