3 jarige Destiny (v. Westpoint) aan het werk

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Condesa

3 jarige Destiny (v. Westpoint) aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 20:52

:wave:

Het zijn alweer plaatjes van een paar maandjes geleden, maar wou ze hier toch nog even laten zien ;)
Destiny is een 3 jarige merrie van Westpoint x Ooseven. Ze is sinds deze zomer onder het zadel, we hebben haar zelf beleerd.
We zijn inmiddels wel wat verder dan op deze foto's, maar nog steeds rustig aan bezig met de basis :)

Foto's staan niet op volgorde ;)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

<3
Afbeelding

En nog een kort filmpje van dit weekend. Ging niet echt lekker toen, maar laat ook maar even zien.
Ben zelf best wel geschrokken van mijn houding, vooral mijn handen, daar moet ik echt beter op gaan letten.. :o

Leuk om even te vergelijken, net zadelmak en nog wat kilo's rijker :o

Tips zijn altijd welkom ;)

EllyC

Re: 3 jarige Destiny (v. Westpoint) aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 21:23

bij foto 2 en 3 had ik echt een wouw gevoel, mooi ruim en dito voorbeen. Dacht wel even of je dit al moet willen zien bij een 3 jarige maar als ze dit zelf zo aanbiedt.......
Van het filmpje in de binnenbak krijg ik een woestijn gevoel. Wat een stof. Sproeien zou geen luxe zijn.
Bij het 2e filmpje vind ik dat je het paard voor erg vast houdt. Ik snap dat je haar daar zadelmak aan het maken bent, maar dan is juist lekker op eigen benen laten lopen zo belangrijk.

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 21:51

Destiny is heel licht, ik hoef niet veel te doen, enige wat ik daar deed was wat bijdrijven ;)
Ik denk eerder dat dat komt doordat het filmpje in de binnenbak heel wazig is, slechte kwaliteit.
Het is me daar zelf nooit eerder opgevallen irl iig, zal eens kijken de volgende keer.
Zou misschien kunnen hoor, dit was een van de eerste keren los, misschien vandaar.
Maar ik probeer daar juist wel heel erg op te letten altijd, want dat vind ik ook belangrijk :)

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 22:09

Aannsprekend paard :j Foto 3 is idd erg fijn!

Eerste wat me eigenlijk opvalt is je zadel, het ligt sowieso veel te ver naar achteren, maar ook erg voorover. Volgens mij passen daar echt geen 3 vingers tussen het zadel en de schoft. Zou ik echt even naar kijken hoor, kan niet fijn liggen voor je paard.

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 22:29

Klopt xSiep, heb het inmiddels aan laten passen ;) bedankt!

BlondeSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 18:26

hee dat is in zwinderen ?
wij hebben daar een pony gekocht :)

Destiny is echt mooi paard en loopt netjes !

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-11 12:38

Ja klopt, haha grappig!
Welke pony was dat?

Annepanne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:57

Leuke foto's en een mooie omgeving ook!
Mag ik vragen van welk merk het dekje is? :o

BlondeSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:15

Cammilla hebben we gekocht :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 20:20

Condesa schreef:
Destiny is heel licht, ik hoef niet veel te doen, enige wat ik daar deed was wat bijdrijven ;)

Maar toch zie je jou in het filmpje ontzettend rommelig zijn met je handen, waar jouw paardje ook erg op reageert.
Echt zonde. Gelukkig heb je het zelf ook gezien. Ik denk dat je je echt bewust moet worden van je handhouding.
Het is echt wel een plaatje om te zien. :)

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-11 00:04

Annepanne92, dat is een eurostar dekje ;)
Blondesmurf kan me zo niet meer voor de geest halen welke pony dat ook al weer was, heb je toevallig een foto :o
Was dat ook bij deze bak dan? Want dan moet ik hem kennen hihi..

Iris82, ik zei ook dat tijdens dat het filmpje gemaakt was het niet lekker ging, eerste keer in een binnenbak en ze was erg heet.
Niet ontspannen willen en beetje protesteren. Dan vind ik het zelf ook lastig te ontspannen. We hebben nu sowieso even een dipje de laatste weken. :o
Maar schrok er zelf ook van, weer veel gaan lessen het komende jaar := toch wel goed af en toe zo'n filmpje maken van jezelf :o

BlondeSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 19:24

ja ik heb wel een foto :)
Afbeelding
Afbeelding

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:20

Ik reageer niet zo vaak op rijtopics, maar ik vind dit echt een heel fijn beeld, je rijdt haar mooi op lengte en van achter naar voren. Ziet er heel licht en los uit, nog veel plezier samen :)

maaikiemike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-11 12:28

Mooi paardje en ziet er, zeker voor een 3 jarige, fijn uit.
Heb het idee dat je op het filmpje je beugels aan de korte kant hebt en met lichtijden redelijk ver uit het zadel komt (en naar voren). Denk dat het dan sowieso moeilijker is om je handen rustig te houden. Idee om even te proberen met langere beugels? (ps. plukje manen tussen je pink en ringvinger wil ook nog weleens helpen)
En ze heeft echt een mooie draf!

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 21:18

BlondeSmurf ik herken 'm toch niet.. := gek!
Idra, wauw bedankt!! *\o/* :o
Maaikiemike, dankjewel :) ja idd, ik vond mezelf ook al 'gek' lichtrijden, mss ligt het daar inderdaad aan!
Ga ik eens proberen ;)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-12 21:26

Mooi paard, zal vast een mooi voorbeen krijgen!
Alleen op het filmpje kijkt je paard continue veel te veel naar binnen. Probeer haar hoofd recht te houden. Eerst rechtmaken voordat je haar zo veel buiging gaat vragen. Bovendien buigt ze alleen in hoofd/hals en dus niet in het lijf. Dus geen goede buiging.
Je beugels niet langer doen, krijg je alleen maar meer onbalans. En je handen niet netjes houden heeft niets met korte beugels te maken
Heb je wel begeleiding bij het rijden?

Dit kan een heel leuk paarden worden!

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-12 22:18

Dankjewel :) Dit doet ze de laatste tijd steeds uit zichzelf, ik vraag er niet naar, zal wel een periode zijn?
Ze doet het alleen op de rechterhand.
Het is idd niet goed, moet haar meer gaan begrenzen wanneer ze dit doet inderdaad.
Heb elke 2 weken les ;)

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 09:31

Leuk paard, Je paard doet me denken aan mijn paard, ook een OOseven.
Daar kun je nog ver mee komen, succes met je mooie paard!

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 16:02

Wat leuk, wij hebben op stal een 2.5jarige Westpoint merrie staan ! (:.
Vlot beestje heb je . Vind haar er wel erg kwetsbaar uitzien.
Veel succes samen ! (:

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 18:01

Net paardje om te zien, oogt nog jong maar dat mag nog wel op die leeftijd, ze ís immers ook nog jong. Wel moet je goed op je houding letten. Belemmer je paard niet met je handen, duimen hoogste punt en vooral rustig met je handen zijn. Paard loopt mooi ruim maar wel erg op de voorhand (daarom voor ook meer ruimte in de passen dan achter). Longeer je haar ook? Misschien een Pessoa hulpstuk gebruiken (bontje achter de achterbenen/billen) om de achterhand meer te activeren?
En zelf ook recht vooruit kijken en je schouders naar achteren, je zit nu zelf een beetje ingezakt. Denk wel dat het een leuk projectje is ;)! Succes!

Condesa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 18:40

Bedankt Mexxuna! :D ben wel benieuwd naar je Ooseven, zie hem niet in je profiel volgens mij? ;)
Change3x, kwetsbaar? := leuk dat je ook een Westpoint hebt ;)
WM_, ik longeerde niet veel eerlijk gezegd, eigenlijk bijna nooit :o
Net weer wat mee begonnen op aanraden van m'n instructrice, gewoon met touwtjes of bijzet.
Was inderdaad van plan om een pessoa te halen, al moet ik dan wel even leren hoe dat werkt.. totaal geen ervaring mee := :o bedankt!

WM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 21:56

Pessoa toen ik hem kocht zat heel netjes een gebruiksaanwijzing bij (met plaatjes!:P) die laat zien welke spieren je op welke manier (van vastzetten vd touwtjes) traint. Mocht dat niet t geval zijn kan je me altijd ff bp-en en zal ik proberen hem voor over te typen).
Longeren blijft altijd goed heh;) Basis basis basis!
Succes en veel plezier! =)