Nobles, voor het eerst RIJ-ITP

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marls

Nobles, voor het eerst RIJ-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 19:08

Hee bokkers! {:)

Vandaag ben ik weer naar Nobles geweest en heb nu eindelijk rijfoto's :D Mijn zusje was zo aardig om vanaf Izeta foto's van ons te maken. Het zijn wel weinig foto's maar beter iets dan niets! :P
Ik vond dat het vandaag ook weer lekker ging, Nobles liep netjes alleen ze mocht van mij nog iets actiever.
En ik heb mijn beugels kort dat weet ik zelf ook maar mn zusje ging al foto's maken en had dus mn beugels niet langer gedaan, en had er niet super veel last van maar nu ik het zelf zie zijn ze wel aardig kort, dus hoef geen reactie op mijn beugels want dat weet ik zelf ook ;)
Af en toe loopt Nobles ook best wel diep daar hoef ik ook geen vervelende reacties op want Nobles gaat uit zichzelf heel diep lopen probeer haar steeds niet zo diep te laten lopen maar af en toe lukt het nog niet zo heel goed. (en het zijn momentopnames)
Kijk en geniet! :D

1.
Afbeelding

2. Sta moment :P
Afbeelding

3. Filmpje van het rijden

4. Dit was het weer! :wave:
Afbeelding

Ik kan alleen nog zeggen MERRYXMAS & HAPPY NEW YEAR! {:)

Golan

Re: Nobles, voor het eerst RIJ-ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:13

Je paard loopt heel netjes maar ik vind dat ze echt veeeeel actiever moet lopen. Als ik jou was zou ik daar even wat meer aandacht aan besteden want dat ontspannen lopen kan ze toch wel zo te zien :) én buitenbeen lichtrijden he ;)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 19:15

Ja klopt ze was niet echt actief vandaag.. (ze is gewoon af en toe ook wat lui omdat ze eerst een hele tijd niet is gereden) Zouden een stomp spoortje anders optie zijn? Want zweep mag niet bij haar dan word ze helemaal gek.
En ja inderdaad ik zie het nu zelf ook rij niet op een goede been :P Zou er volgende keer aan denken :)
Maar bedankt!

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:16

Helemaal mee een met Golan! Verder wel erg vriendelijk :)
Als ze niet reageerd op je been dan heeft een spoortje ook maar tijdelijk nut..

Actiever maken op je been en daar consequent in zijn :j

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:17

Geef haar maar eens het vertrouwen door niks aan de teugels te veranderen, maar simpelweg je handen naar voren te steken. Laat haar maar eens haar eigen boontjes doppen en jouw hand opzoeken. Wat doet ze dan?

Verder is ze erg kort in de gangen, maar van zichzelf is het een prima beweger, da's wel duidelijk, maar dat moet je er nog wel 'eventjes' ;) kunnen uitrijden.

Als je haar zover krijgt dat ze haar hals meer laat vallen, dan zullen haar passen ook ruimer worden :j

Spoortje zou ik niet doen. Als ze zo makkelijk 'gek' wordt kun je daar mooi gebruik van maken door heel veel lijntjes, bochtjes en wendingen te gaan rijden terwijl je wat varieert in tempo. Dus iets maar voren, op zit weer terug en ook overgangen erin bouwen zonder ook maar iets aan jee teugels te doen.

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:18

Eehm, als je paard niet aan het been is dan hebben sporen geen zin, want daarmee kunnen ze alsnog slecht aan het been zijn. Rij veel overgangen en schijnovergangen (doe alsof je gaat stappen maar spoor op t laatste moment weer aan dat ie weer in draf gaat). Doe ook veel oefeningen zoals wijken enzo, daar worden sommige paarden ook wat 'heter' van.

pietaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:19

ik vind dat je hem heel erg goed rijd :D alleen hij mag wel wat activer ;)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 19:20

Okee bedankt voor de tips! :D Ik zal er zeker aan werken.
En vond sporen sws niet zo'n super idee omdat ik daar toch niet heel erg van hou om met sporen te rijden, maar als het natuurlijk wel optie zou zijn deed ik het wel maar zoals Pattyy_ ook zegt dat ik gewoon actiever moet worden met het been. :)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 19:20

Golan schreef:
Eehm, als je paard niet aan het been is dan hebben sporen geen zin, want daarmee kunnen ze alsnog slecht aan het been zijn. Rij veel overgangen en schijnovergangen (doe alsof je gaat stappen maar spoor op t laatste moment weer aan dat ie weer in draf gaat). Doe ook veel oefeningen zoals wijken enzo, daar worden sommige paarden ook wat 'heter' van.

Okee bedankt :)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 19:21

pietaaa schreef:
ik vind dat je hem heel erg goed rijd :D alleen hij mag wel wat activer ;)

Dankje Pieta! :D
Ja volgende keer ga ik eraan werken dat ze actiever word. :)

Golan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:22

xmarlies96 schreef:
En vond sporen sws niet zo'n super idee omdat ik daar toch niet heel erg van hou om met sporen te rijden, maar als het natuurlijk wel optie zou zijn deed ik het wel maar zoals Pattyy_ ook zegt dat ik gewoon actiever moet worden met het been. :)

Jíj moet niet actiever worden met je been, maar je paard :P ze moet juist op de kleinste druk van jouw kuit reageren en dat doe je zoals al gezegd door lekker veel overgangen en figuurtjes te rijden :)

edit: als je dr dan zo lekker voorwaarts hebt zal ze wss vanzelf ook minder diep gaan lopen :)

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:25

Golan schreef:
xmarlies96 schreef:

Jíj moet niet actiever worden met je been, maar je paard :P ze moet juist op de kleinste druk van jouw kuit reageren en dat doe je zoals al gezegd door lekker veel overgangen en figuurtjes te rijden :)

edit: als je dr dan zo lekker voorwaarts hebt zal ze wss vanzelf ook minder diep gaan lopen :)

Oei hoop niet dat het overkwam dat jij actiever moest worden met je been, want dat is natuurlijk niet de bedoeling ;)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 19:25

@ Golan: Ja dat bedoelde ik ook maakte even een fout wist even niet hoe ik het ging omschrijven haha. :')
Figuren rijden doe ik wel veel vooral voltes maar ik ga volgende keer nog meer figuren rijden + overgangen. :)

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 19:48

Leuke foto's Marlies :D

Maar als tip probeer misschien meer overgangen te rijden.

Iljavdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 20:05

Leuk marliess !
Ik ga mee met de tip van Janine!
Helpt je ook haar wat actiever te houden en loopt ze mooi over de rug en gaat ze als het goed is ook minder diep ;)
Ga zo doorr met die leuke nobless <3

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 22:49

Ja klopt ga ik ook aan werken.
Maar bedankt! :D

Ineke_Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-11 23:20

Uhm ik denk dat je beter met zweep kan gaan rijden dan met sporen...
Houd haar wat meer voorwaarts en vraag haar niet om aan de teugel te komen maar vraag haar d'r neus naar de grond te brengen. Op die manier gebruikt ze haar rug en kun je op die weg haar weer hoger instellen. En over het algemeen, doe alles vanuit de rust teveel druk opbouwen kan ze niet echt verwerken en dan gaat ze in de staak. Dat was tenminste altijd zo. Ook al is het een tijdje geleden denk niet dat haar karakter veel verandert is.
Verder ziet het er goed uit hoor.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-11 23:33

Nou de eigenaar zegt dat ik niet met zweep mag rijden omdat ze dan wild word.
En eigenlijk rij ik haar niet echt aan de teugel als ik haar rij met wat voltes enz. gaat ze uit zichzelf al nagevelijk lopen dus aan de teugel, dus ik denk dat het ook wel uit ontspanning komt.
Maar bedankt! :D Ik zal er sws aan werken dat het nog beter gaat.

Gully

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-11 00:12

Wat een mooi paard! Tips zijn al gegeven en daar heb ik niets aan toe te voegen.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-11 13:28

Bedankt! :D

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 18:50

Morgen ga ik wss Nobles weer rijden dus ik hoop dat mn zusje weer een filmpje gaat maken + foto's :)

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 20:45

ben benieuwd! :)

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 21:06

Iemand nog meer tips waar ik morgen aan moet denken? :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-11 21:16

Leuk!
Ik zou haar ietsje meer ruimte van voren geven, zodat ze zich meer laat zakken en ook de hals iets ruimer is, nu loopt ze net ietsje achter de loodlijn. :)
Verder echt leuk werk!

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-11 21:19

Okee bedankt voor de tip! :)
Ik hoop als ik morgen hopelijk filmpje heb er iets meer verbetering is.