Wilco (Willy) - 2011 - When I found you ..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Wilco (Willy) - 2011 - When I found you ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 22:35

..

I found the closest thing to heaven ..
I found myself, when I found you ..

Afbeelding

Even weet ik het niet beter te omschrijven, maar 2011 was voor Wilco en mij een heel apart jaar... Begin dit jaar konden we elkaar het licht in de ogen niet eens verdragen, nu zijn we een goed gevormd team.. Hoe raar kan het draaien..
Ik heb Wilco al 2.5 jaar.. We hebben nog niet veel geluk gehad samen, ik had hem net toen hij een heel zwaar ongeluk kreeg en eigenlijk voor dood opgeschreven was.. Ik heb hem weken tot maandenlang verzorgt zodat ie weer helemaal beter was.. Omdat je samen met mij alleen maar pijn kende accepteerde je mij niet helemaal bij je.. Je was bang van me op de een of andere manier, ik kon niet veel meer met je dan je alleen van en naar de wei halen en brengen.. Sinds eind 2009 word je daarom bereden door een hele lieve meid, dat ging super.. Maar zodra ik in je buurt kwam werd je zenuwachtig en wist je niet wat je van me moest verwachten.. Ik bedoelde het goed, maar het werkte niet tussen ons.. Dat frustreerde mij enorm en deed mij ook echt verdriet. Ondanks dat heb ik je nooit aan je lot overgelaten, onze tijd kwam nog wel hoopte ik..

Echter sinds van het zomer hebben wij elkaar gevonden, ik weet niet hoe en ik weet niet waarom, maar we hebben elkaar ineens gevonden.. Ik ben je gaan waarderen, jij bent mij gaan waarderen en samen zijn we ineen paar maanden gegroeid tot een geweldig team wat (bijna) de hele wereld aan kan..

We stralen samen, we are one.. <3

Eigenlijk begon onze band te groeien in Juni dit jaar, ik wilde je graag meenemen naar de keuring voor de stamboekopname.. Daarvoor moesten we wel trainen en oefenen, dus ik ging met het lood in mijn schoenen met je aan de slag.
In het begin moest ik erg aftasten hoe je op mij reageerde, eerst was je heel nerveus, maar na een tijdje veranderde je..
We trainen samen voor de keuring en ik voelde wat opbloeien tussen ons..

Je behaalde in Juli een mooie 2e premie op de CK van het KvTH in Gorredijk, je was voor deze tijd wat te robuust en ouderwets. Maar je kreeg prachtig commentaar van de jury en daardoor was ik supertrots op jou!

Afbeelding

Ik had niet de plannen om na de keuring verder met je te gaan, maar ergens kriebelde het toch..
Je meisje ging 3 weken met vakantie in de zomer en toen moest ik wel wat met je gaan doen. Ik wilde je ook niet zomaar 3 weken stilzetten..
Toen ik weer voor de eerste keer plaats nam op je rug was ik best zenuwachtig, de laatste keer dat ik dat probeerde was in de herfstvakantie van 2010 en toen gooide je me er gelijk weer af... Maar eigenlijk ging het best heel goed!
Weer had ik dat gevoel dat er meer tussen ons groeide.. En dat was ook zo..

3 weken later reden we ons eerste wedstrijdje, een impuls wedstrijdje van de KNHS.. Een proefje met en een proefje zonder galop..
Weer die zenuwen.. Het was je eerste buitenwedstrijdje en de eerste keer dat ik je dus meenam om ergens anders te rijden.. Dat vond ik reuze spannend. Maar het ging super, we werden 3e en 4e..

Afbeelding

Afbeelding

Deze prestatie gaf mij echt een boost vertrouwen in jou en we zouden eind Augustus daarom naar de haflingerdagen in Ermelo gaan.. Helaas kreeg je een hoefzweer en moest ik afmelden. Maar we trainden lekker door..
Sinds eind September ongeveer les ik ook met jou op de club.. We lessen bij Hergen van Hall en daar leren we heel veel!

Begin oktober deden we mee aan een bokt-fotomeeting bij het Canadameer in Appelscha..
Weer die zenuwen.. Want nu ging je ook nog eens voor het eerst mee met mij naar een open plaats, buitenuit met allemaal drukte en alles..
Maar wat gedroeg jij je keurig zeg! Je ging na even aanmoedigen zelfs het water in.. Sindsdien is het helemaal goed tussen ons, je weet nu dat ik ook garant kan staan voor leuke dingen.. Sindsdien ga je door het vuur voor me, we spetteren dan ook letterlijk van de foto's af..

Afbeelding

Afbeelding

http://94.100.114.102/1429600001-142965 ... _FGeL.jpeg

Afbeelding

Een week later hadden we de eerste wedstrijd van de Haflingercompetitie in Vrouwenparochie..
De eerste B wedstrijd, wel zonder startkaart nog.. We werden beloond met 190 en 183 punten, dit was goed voor 2x een 2e plaats! :D
Mijn god, blijer kon ik niet zijn volgens mij! Dit was een supermooi begin!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En het kon nóg mooier!! 2 weken later reden we de 2e competitiewedstrijd in Beilen..
Daar werden we eerste en tweede met 193 en 188 punten.. Het duizelde me gewoon, het commentaar op mijn coupons ook.. Het was allemaal superpositief.. De mensen om ons heen hadden ook niks anders dan lof..
Ik snapte het nog steeds niet, hoe kon dit zo gegaan zijn..
Dat we nog meer groeiden bleek wel toen we afgelopen weekend in Franeker op de club startten..
We gingen tijdens de onderlinge kerstwedstrijd verkleed als Musketier door onze proef.. We werden opnieuw 2e, met 205 punten! Wauw, wat een topprestatie van jou Willow!! Ook kregen we de originaliteitsprijs.. :D

Afbeelding

Afbeelding

De dag er na hadden we de 3e competitiewedstrijd in Gersloot.. Je was moe van de dag ervoor, maar je deed weer opnieuw geweldig je best..
Opnieuw kregen we hele nette punten... 182 en 185, deze punten waren goed voor 2x een 3e plaats..

Afbeelding

Afbeelding

Ook hebben we deze week onze eerste springles achter de rug.. Springen vind je super, dat vind ik nog wel een beetje eng.. Maar ik voelde me tot mijn verbazing erg vertrouwd ineens op jou.. Je sprong de hindernisjes als een volleerde springpony, en opnieuw kregen we enkel positieve klanken vanaf de zijlijn...

Inmiddels is het jaar bijna ten einde en ben ik benieuwd hoe ver we nog gaan groeien.. Dit kan niet anders dan dat 2012 een geweldig mooi jaar word..

Willow, ik hou van jou ..

Afbeelding

I'm so glad I found an angel ..
Someone who was there when all my hopes fell down and i'd almost give up on it ..
Laatst bijgewerkt door Sita_ op 20-12-11 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Neskolay

Re: Wilco (Willy) - 2011 - When I found you ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:37

Mooi verslag Sita!! Heel veel succes en plezier met die knapperd van je!!! Foto's van de meeting zijn prachtig!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:46

Prachtig overzicht Siet en ik blijf fan van Willy, hij is zo leuk!!!

Jiss_ca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:47

Wauw! Wat een mooi overzicht van Willy en jou! Echt gaaf dat jullie band zo hecht is geworden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:50

Ziet er super uit heel veel succes verder!

Aniikaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:53

Ontzettend gaaf verslag Siet! :) Jullie zijn echt een team samen, het plezier straalt van jullie af! :D

EllaBellaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:54

Leuk verslag, er staan ontzettend mooie foto's tussen!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:54

Mooi verslag Sita! De trotsheid straalt er vanaf! Jullie zijn een leuk team zo samen :)

xxchntl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 22:56

Mooi verslag, en super dat er zo'n goede band tussen jullie is ontstaan.
Succes verder !! :)

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:01

Wat een emotionele doos ben ik ook.. Zit hier te janken als een klein kind om je mooi geschreven verhaal..
2 engeltjes hebben elkaar gevonden na een moeilijke start..

Ondanks dat ik de moeilijke keus heb moeten maken omdat ik Willy niet kon geven wat hij nodig had, ben ik blij dat ik de keus heb gemaakt om hem naar jou te brengen.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat jullie nog jaren van elkaar kunnen genieten :+:

Ik wil nog zoveel meer zeggen, maar kan de woorden niet vinden.. Alleen maar, Bedankt dat jij Willy wilde opvangen toen ik het niet meer kon ;(

sjaanie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:05

wat een mooie haflinger heb je. echt heel mooi

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:05

Kippenvel... jullie hebben het verdient meid,na alle ellende die vooraf is gegaan :)
Jullie gaan nog vele jaartjes met veel plezier tegemoet!
Geniet van elkaar :+:

LoveLita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:08

Heel mooi Siet :) Jullie hebben een prachtig verhaal in jullie bundel!

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:23

Prachtig Sita! Dat het een heel mooi 2012 mag worden!

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:40

Super hoor Siet, een maatje er bij voor het leven :j

bnshorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 23:51

Mooi verslag, gelukkig is het goed gekomen tussen jullie. Zo zie je maar weer de aanhouder wint! Hopelijk kunnen jullie deze lijn in 2012 doorzetten! succes

Mirr89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:30

Waaaaauw Sita, dit wist ik allemaal niet achter Willo en ik heb ook weinig van jullie voor geschiedenis gemerkt.
Je poown vertrouwt jou en jij je poown, jullie komen er wel. Het is een geweldige pony met veel kwaliteiten!

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 00:34

Prachtig overzicht van overduidelijk een erg fijn jaar :j . Geniet nog ten volle van jouw Wilco! Hij is super :D
En wat zie jij er trouwens ontzettend goed uit, petje af *\o/*

fliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 03:14

Mooi overzicht siet, prachtige foto's!

janouk
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 07:05

*\o/* zo zie je maar; geduld is een schone zaak. Wilco en jij vormen een prachtige combinatie in alle opzichten.

Ze zeggen: je krijgt niet het paard dat je wilt, maar het paard dat je nodig heb. /3 Er zal dus wel een reden zijn. :j

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:22

Ik ben heel erg blij voor je dat je nu toch zo lekker aan de slag kan met Willy ondanks jullie vervelende start. Alles heeft zijn tijd en nu is het jullie tijd!! Geniet ervan! :D

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:24

Echt een schitterend verslag en wat een groei tussen jullie. Vind jullie echt een leuk stel zo. De klik is er in ieder geval. De knop is omgegaan dit jaar.

Mrtien_Belle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 13:52

Krijg er tranen van in mijn ogen..
Zo zie je maar weer hoe het kan lopen.. de aanhouder wint
Je doorzettingsvermogen is beloond, jullie zijn een super stel zo samen!

meniekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 16:00

Wat een leuk verslag Sita. En wat een leuke foto's.
Ik vind Willy gewoon een hele leuke haf om te zien.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 17:19

Wauw, Siet, wat heb je er een ontzettend mooi erslag van gemaakt!!! En Wily, wat een lekker ding is het toch! 2011 is mooi voor jullie geweest, dat 2012 nog maar mooier mag zijn!