Het volgende moment zit ik op een krukje in de stal, en is de moeder van een vriendin mn pony aan het afzadelen. ik had een theedoek met ijsklontjes tegen mn lip, en die zat onder het bloed. naar het schijnt heb ik wel 20 keer gevraagd hoe het met mn pony was, of hij okee was.
Toen heeft de moeder van een stalgenoot geregeld dat iemand mijn auto naar huis zou rijden, en zij zelf bracht mij naar huis.
thuis op de bank kwamen er vlagen geheugen terug, ik lag in de bak op de grond, iemand riep dat ik mn pony los moest laten maar hij stopte naast me, teugel gebroken bij het gespje aan het einde. Iemand vroeg of ik nog kon ademen, en ik kwam overeind en zei dat het wel ging. Toen gaf een man me een zakdoekje omdat mn lip aan het bloeden was, ik zei dankjewel en ben met mn paardje aan de hand naar de stal gelopen, en daar was een stalgenootje die me opgevangen heeft.
Eenmaal thuis had mn moeder de huisarts gebeld, we zijn daar heen gegaan en werden doorgestuurd naar de spoedeisende hulp, dat gat in mn lip was wel heel erg groot. In het ziekenhuis zijn we van 9 tot 12 geweest, CT scan van mn hoofd gehad, ze hebben mn neus en nek gecontroleerd en naar mn lip gekeken maar hechten zou niet goed zijn, door de druk zou mn lip aan de buitenkant openspringen.
Nu zit ik met flinke hoofdpijn en lippen a la marijke Hellwegen op de bank