oefenparcours ging niet zoals gepland.. geheugenverlies!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tammy_

oefenparcours ging niet zoals gepland.. geheugenverlies!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 19:14

Afgelopen woensdag was er weer oefenparcours bij ons op stal (zilfia's hoeve) dus ik ponylief gezadeld, en ons voor de 80 en 90 cm ingeschreven. Gaan inspringen, alles ging prima, even wezen kijken bij het parcours, en toen weer terug naar de inspring ring. Nog een paar sprongetjes gedaan, we waren bijna aan de beurt, we rijden op de oxer van 90cm af, en Noah komt niet uit... Hij remt af, maar springt toch... Dwars door de hindernis, en meer weet ik niet meer.
Het volgende moment zit ik op een krukje in de stal, en is de moeder van een vriendin mn pony aan het afzadelen. ik had een theedoek met ijsklontjes tegen mn lip, en die zat onder het bloed. naar het schijnt heb ik wel 20 keer gevraagd hoe het met mn pony was, of hij okee was.
Toen heeft de moeder van een stalgenoot geregeld dat iemand mijn auto naar huis zou rijden, en zij zelf bracht mij naar huis.
thuis op de bank kwamen er vlagen geheugen terug, ik lag in de bak op de grond, iemand riep dat ik mn pony los moest laten maar hij stopte naast me, teugel gebroken bij het gespje aan het einde. Iemand vroeg of ik nog kon ademen, en ik kwam overeind en zei dat het wel ging. Toen gaf een man me een zakdoekje omdat mn lip aan het bloeden was, ik zei dankjewel en ben met mn paardje aan de hand naar de stal gelopen, en daar was een stalgenootje die me opgevangen heeft.

Eenmaal thuis had mn moeder de huisarts gebeld, we zijn daar heen gegaan en werden doorgestuurd naar de spoedeisende hulp, dat gat in mn lip was wel heel erg groot. In het ziekenhuis zijn we van 9 tot 12 geweest, CT scan van mn hoofd gehad, ze hebben mn neus en nek gecontroleerd en naar mn lip gekeken maar hechten zou niet goed zijn, door de druk zou mn lip aan de buitenkant openspringen.

Nu zit ik met flinke hoofdpijn en lippen a la marijke Hellwegen op de bank :')

lauraP

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:18

Zo hè! Dat is niet niks
Beterschap :(:)

little_birdy

Re: oefenparcours ging niet zoals gepland.. geheugenverlies!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:20

poe hee das schrikken :(
sterkte ermee !

dancertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:21

:(:) beterschap

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:23

Heel veel beterschap..Je zult je nog wel een paar dagen geradbraakt voelen :(:)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:24

minder zeg, maar gelukkig dat t niet nog ernstiger was!! Beterschap ermee..
En met ponylief verder alles oke?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 19:26

Dankjulliewel :)
AukeLizzy, daar ben ik ook bang voor ja :+
Mn pony hebben ze gisteravond even mee gelopen en gedraafd, die leek niks te hebben maar ik ga zo nog even kijken bij hem.

Als er trouwens iemand is of iemand iemand kent die er bij was (rond 19.30 - 19.45 op zilfia's hoeve in houten) , ik weet dus niet wat er precies gebeurd is, dus info is welkom :)) ik heb geen idee waar ik tegenaangekomen ben met mn gezicht, misschien mn zadel, of een balk? ik ben geloof ik op mn rug gevallen want alleen daar zat zand. Ik reed op een grote bruine E pony, zwart tuig, knalblauw dekje, en ik had een bruine cap en een paarse jas.
Laatst bijgewerkt door Tammy_ op 15-12-11 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:49

Jeetje, schrikken zeg! Heel veel beterschap!!

Aieshja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:52

Poeh, heftig.
Ik heb een soortgelijk ongeluk gehad alleen dan wat heftiger. Dus ik hoop dat de schade bij jou meevalt en er niks bijzonders uit de scan komt! Let er wel op dat je komende periode heel veel RUST, als je dat niet doet kan je nog erg lang last houden van je hoofd want je zal waarschijnlijk wel een hersenschudding hebben als ik het verhaal zo lees.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:53

Oe balen zeg! Beterschap!

Hihi kun je niet een rondje manege lopen opzoek naar je lipafdruk? :D soort CSI houten van maken hihi

Nou, lipjes getuit en borstjes vooruit dan maar ;)

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 19:56

Jeetje het zou je maar gebeuren zeg!

Beterschap :(:)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 20:09

rondje CSI Houten die vind ik goed :')
Ik houd ook rust, met veel slapen tussendoor tegen de hoofdpijn. Heb inderdaad een lichte hersenschudding, kreeg ook wekadvies.

zometeen brengt mn moeder me naar stal ( :') ) en gaan we even bij mn knolletje kijken hoe het met hem is, en even lekker kroelen natuurlijk :) met lipjes getuit en borstjes vooruit _O-