Het derde bewogen jaar op rij... Het jaar 2011 van Zhuf.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Aukelizzy

Het derde bewogen jaar op rij... Het jaar 2011 van Zhuf.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 18:05

Na een dramatisch 2009 en 2010 ([RIJ-ITP] Snuf ( Radar x Karandasj ) een jaar lang in the picture. ), vol ellende en verdriet, zette dit zich in 2011 gewoon voort... 2011 was voor ons een jaar waarbij blijdschap en verdriet door een erg dun lijntje gescheiden werd... 2011 was een jaar, die in tegenstelling tot de voorgaande jaren, wel postief afgesloten gaat worden ( gaan we toch wel vanuit teminste! ) En dan hopen we dat 2012 dan eindelijk eens ons jaar gaat worden...

Januari begon voor ons zoals we 2010 geëindigd waren... Met stappen en rust, Zhuf haar blessure was immers nog steeds niet genezen... Soms mocht ze af en toe even los in de bak, wel alleen onder toezicht want ze mocht absoluut niet gek doen ivm haar blessure.
Afbeelding

Februari stond in het teken van revalideren en rustig aan opbouwen... Vingers kruisen en hopen dat het dit keer eindelijk wel eens goed zou gaan... Maar god wat was Zhuf lastig met rijden. Er was gewoon niets met haar te beginnen en soms vroeg ik mij wel eens af waar ik mee bezig was... Was dit het wel allemaal waard? Zou het ooit, na 3 jaar vol ellende, nog goed komen? Toch hebben we altijd doorgezet en eind februari waren we weer rustig in de bak aan het opbouwen...
Afbeelding

Ook in Maart gingen we vrolijk door met opbouwen en het leek wel alsof Zhuf weer wat beter ging lopen. Ook mocht ze weer eens aan de longe, wat voor haar ook wel weer eens fijn was...
Afbeelding

April ging rustig voorbij, op de controle was Zhuf een stuk beter en de rest van de maand ging voorbij zonder al te veel spannende dingen... Rijtechnisch was het wel nog om te huilen, ze was zo ontzettend lastig en druk dat ik haar voor de veiligheid van ons beide moest sederen voor ik erop kon.
Afbeelding

Mei was een maand waarin we rustig zijn gaan trainen en stiekem heel stiekem begon ik, na 3 jaar, weer aan wedstrijden te denken....
Afbeelding

Maar begin juni werd ik weer even met beide benen op de grond gezet. Zhuf kreeg weer wat last vaan haar rug en ik maakte mij flink zorgen. Op de controle bleek het allemaal mee te vallen en nadat ze gekraakt was, liep ze ineens een stuk beter. Ook mocht ze zich eindelijk weer eens uitleven aan de longe, iets wat ze maar al te graag deed!
Afbeelding
Afbeelding

Juli was de maand waarin het dan eindelijk weer eens ging gebeuren... We gingen op wedstrijd!! We besloten om het meteen maar goed aan te pakken en een 5 daagse te rijden... De welbekende spanning die wij altijd op ander terrein hadden stak de eerste 4 dagen de kop op... Dat resulteerde in 6 proeven afgroeten en twee uitrijden maar wel met dramatische punten en deze week leek op een teleurstelling uit te lopen. Echter hadden we op de laatste dag de smaak te pakken en scoorden we een tweede en een vierde prijs en twee winstpunten.
Afbeelding

Augustus trainden we vrolijk verder en Zhuf ging een stuk fijner lopen...
Afbeelding

Sinds september trainen we bij onze huidige instructeur, een betere keus had ik niet kunnen maken. Zhuf ging rijtechnisch met sprongen vooruit en wat was ik blij! Eindelijk leek alles eens een keer goed te gaan voor ons!
Afbeelding

In oktober trainden wij vrolijk door en dit ging erg goed. Helaas hebben we hier geen foto's van.

En toen werd het November... Na de training was Zhuf ineens weer gevoelig op haar rug en besloot ik om toch weer naar de kliniek te gaan. En toen we daar waren kregen we het slechte nieuws... Haar blessure leek terug te zijn en we konden nog schockwaven maar het was alsof de grond onder mijn voeten vandaan zakte en we besloten dat het genoeg geweest was. Ik wilde het mijzelf en het paard niet aandoen om nogmaals te revalideren, we deden immers zowat niet anders. Deze foto is een dag na het slechte nieuws genomen. Samen met mijn andere topper, die het stokje van Zhuf over moest nemen...
Afbeelding

Na overleg met mijn instructeur hadden we besloten om toch nog eens voor een second opinion te gaan, hij kon het zich namelijk niet voorstellen dat Zhuf zo slecht zou zijn. Een paar dagen voor het slechte nieuws liep ze in de les namelijk helemaal zo slecht nog niet... Om een lang verhaal kort te maken bleek het waarschijnlijk stijvigheid in haar lijf te zijn en moesten we dit proberen rijtechnisch op te lossen... Wat een bizarre week was dat, het ene moment denk je dat alles voorbij is, het andere moment kregen we weer hoop. Dus we zijn weer rustig gaan trainen....

En in december zette ze ineens een gigantische stap vooruit. We besloten om toch weer een keertje te gaan starten... En met Succes. We reden 188 en 191 punten. Wat was ik trots!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Al met al gelukkig een goede afsluiting van het jaar. Hopelijk wordt 2012 ons jaar...

Juangi

Re: Het derde bewogen jaar op rij... Het jaar 2011 van Zhuf.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 18:35

Jeetje wat een pech zeg! En wat een super beslissing om toch voor de second opinion te gaan! Heel veel geluk gewenst in 2012, dat verdien je écht!

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-11 21:00

Dat 2012 een beter jaar voor jullie wordt!

Lizzzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:34

Pff,, ik krijg altijd kippenvel van jullie,, ik ga duimen dat ik volgend jaar weer kippenvel krijg, maar dan omdat jullie samen elke maand weer lekker kunnen rijden en prijzen kunnen binnenslepen!

louiisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 09:58

wat een bewogen jaar zeg! hopelijk word 2012 beter voor jullie

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 10:06

Dit was toch eigenlijk zo'n slecht jaar toch niet? Maar dat 2012 voor jullie nog beter mag worden :).

Semmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:20

Nou ten 1ste respect hoe je voor haar gevochten heb vorig jaar en voor haar klaar stond dit jaar!
Dus van harte gun ik jullie een beter 2012

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:23

Waw, wat een pech had je, maar gelukkig is alles nu weer goed! :D Maar is sederen voor het rijden niet gevaarlijk?

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-11 17:52

Dank jullie allemaal voor de leuke reacties!

@ Heleen, Sederen voor het rijden was ook zeker niet mijn eerste keus. Ze werd alleen zo druk ( omdat ze verder op boxrust moest blijven ivm blessure ) dat ze een gevaar vormde voor zichzelf en voor mij en daarom is toen besloten om haar te sederen. Maar dan niet dat er een hele spuit inging, maar een paar streepjes zodat net de 'scherpe randjes' eraf waren. :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:00

Pfoe.. Heftig en ook zo herkenbaar. Ik vind het super van je, nadat de moed je in schoenen was gezakt, toch positief te blijven en te gaan voor je paard. 2012 wordt jullie jaar! Met zoveel doorzettingsvermogen en karakter van beide kan dat bijna niet anders! :)

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-11 10:09

WOW! Wat een enorm gaaf paard heb jij zeg! (en dat zeg ik lang niet tegen iedereen!)
Dat ze lastig is geloof ik direct. Maar zijn de goeden dat niet altijd?
Ik heb ook zo'n paard waar ik zo enorm veel teleurstellingen mee heb gehad. Maar toch lijkt het elke keer wat minder erg en wat minder lang... Wil niet zeggen dat dat bij iedereen zo is maar ik gun je dat wel!

Ik vind het echt een enorm gaaf dier en jij moet wel met enorm veel respect en rustige volharding met haar omgaan anders was je niet zo ver gekomen.
Ik vind de plaatjes echt een fijn beeld geven en ik hoop van harte dat volgend jaar helemaal jullie jaar gaat worden!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-11 12:26

@ PardoesJessi, Wat een leuke reactie, dank je! :o

Unni

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 18:20

Ik hoop echt dat 2012 een topjaar wordt met Zhuf! Als iemand dat verdient heeft zijn jullie het wel :), +:)+ .
En je hebt dit jaar toch nog mooi met 2 winstpunten erbij afgesloten.
En we hopen natuurlijk dat het net zo goed gaat met Iggy! :D