Diddle de kleine fjord, weer een jaar verder!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Diddle de kleine fjord, weer een jaar verder!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 11:19

4,5 jaar inmiddels al. En dan denk ik ''tjee zo lang al'' niet dat ik hem beu ben, maar het lijkt wel gisteren dat ik hem kocht!
Diddle was mijn verzorgpony, voor een maand of 4 a 5. In die tijd is zijn eigenaar overleden en heb ik Dids gekocht. Volledige verhaal staat in mijn profiel.

Goed, het jaar 2011 dus.. We hebben heel veel gedaan. Waarvan heel belangrijk toch wel ons wedstrijddebuut! We hebben namelijk een TREC wedstrijd gestart wat ons beide hartstikke goed is bevallen!

Goed, de fotos, ik heb mijn best gedaan ze op volgorde te zetten!

Januari, toen lag er sneeuw!
Afbeelding
Sleeen in de mist!
Hiermee hadden we veel bekijks, mijn stalhouder kwam speciaal nog kijken in de wei, :Y)

Februari en maart
Ik kwam erachter dat ik mijn paard toch wel erg moddervet had laten worden.. Hij ging echt de verkeerde kant op en er moest iets veranderen. De beste mogelijkheid was helaas om hem apart te zetten zodat ik zijn voermanagement goed in de gaten kon houden! verder lekker in beweging gezet het monster
Afbeelding
dubbele longe

Afbeelding
en mijn allereerste paardrijles in héél lang.. Centered riding. Heel veel van geleerd!

Afbeelding
Ook mijn lieve lesmensje Lacuna durfde het aan om op Dids' rug te klimmen. En ik pakte het hoofdstel nog af ook :)) Lacuna rijdt hier met haar eigen zadel, een phantom (boomloos).

april
Goed, een wedstrijddebuut zei ik he! Daar moesten we voor oefenen, TREC betekende namelijk ook springen.. en dat vind ik doodeng..
Afbeelding
en zoals je ziet, mijn paard redt mij wel :+:

Eind april, 1,5 week voordat de TREC wedstrijd plaatsvond trapte Dids zichzelf aan.. Met linksachter tegen de binnenkant van rechtsachter. Hij heeft geen stap kreupel gelopen, maar het was wel dik. Gestapt, gekoeld, en een halve week voor de trec nog eens gereden, geen verandering. In overleg toen toch besloten te proberen. Ik kon ten alle tijde stoppen, dus we gingen gewoon voor het ''zijn''.

mei
De trec!
[TEN-ITP] Uitgebreid verslag TREC debuut Rijsbergen met Diddle
^^ een uitgebreid verslag met veel fotos
Afbeelding
De TREC was fantastisch, lekker ongedwongen sfeer, heerlijk om mee te maken! :)

Na de TREC is Dids toch op rust gegaan, het been werd wat dik etc.. Weer de dierenarts laten komen, en die kon niets vinden, geen énkele pijnreactie of bewegingsbeperking. Ik heb een maand gestapt. Daarna rustig opgebouwd met 1, 2, 3, 4, 5 minuten draven. Niets veranderde.
Afbeelding
Knappe dressuurpaard voor de wagen
Ook een keer 20 minuutjes mennen was onderdeel van deze maand.

juni
In deze maand heb ik een osteopaat laten komen voor Diddle! Ik had dit nog nooit laten doen, maar het leek me geen overbodige luxe! 3 jaar terug zijn we over de kop geslagen in het bos, ik had hieraan nog een hoop klachten overgehouden, dus wellicht Dids ook?
Hij mankeerde niet veel, hij vond de osteo vooral erg gezellig :))
Ik heb een heel evenwichtig zelfverzekerd paard wat dus blijkbaar goed kan omgaan met hoe stuntelig en lerend ik al jaren met hem omga!

Al deze tijd stond Diddle nogsteeds op dieet. Nogsteeds in zijn eentje helaas. Hij mocht 2x per week ongeveer lekker bij de rest in de wei, maar moest daarna helaas terug naar zijn eigen stuk.

juli
Zomervakantie! Mijn vriend en ik gingen weg, dus Dids moest alleengelaten worden :=
Mijn ouders zouden 3 keer per week komen kijken. Stalgenootjes zouden het ook in de gaten houden. Dus ik moest toch maar weg ;)
De dag voor vertrek nog fotos van in de wei spelen
VD-kunstje
Afbeelding
Al zeg ik het zelf, het dieet wierp vruchten af!
En zo heb ik hem toen achtergelaten:
Afbeelding
:Y) Dit gras was al in de bloei geschoten, en was dus vooral taai spul ;) Bovendien had ik liever dat hij na mijn vakantie iets vetter zou zijn, dan dat hij ingevallen zou zijn. Hij vond het niet erg :9 (het was een kleiner stukje dan lijkt :)) er stond nog een draad tussen)

augustus en september
Ergens in deze periode kwam vriendin Crazymel met haar paardjes bij op stal! Elkaar leren kennen bij de TREC, en zij verliefd geworden op ons stekkie!
Afbeelding
Ziehier! De fjord crosst de dravert eruit! 8-)

In deze periode is ook mijn zadel de deur uit gegaan. Mijn geliefde westernzadeltje wat mij lekker lang heeft gediend. Hij bleek niet meer te passen (en als ik nou de eerdere fotos van dit jaar zie had dit al eerder duidelijk moeten zijn, al weet ik het toen aan meneer zijn overgewicht). Zadeltje is verkocht om een andere fjord van een stoeltje te voorzien ;) En ik kocht een boomloos zadeltje. Ik heb nu een Ghost standard zadel.
Veel zadel is het niet, zelf zitten is het advies. Moeilijk, maar fijn, voor zowel paard als mij.
Galopje met de Ghost
Drafje met de Ghost

In deze periode is ook de beslissing gekomen om Diddle met crazymel haar paardjes op een aparte wei te zetten. Hij zou 2 dames krijgen, en wij kunnen het goed met elkaar vinden, super dus!

oktober
Samen met crazymel en haar gekke dravertje een buitenritje gemaakt. Een heerlijk ritje, ging super.
En bij het laatste galopje ben ik eraf gelanceerd.. Ik ben ontzettend ongunstig terecht gekomen en had op dat moment heel veel last van mijn rug. :Y) 2,5 km terug naar stal gelopen/gestrompeld waarbij Diddle als wandelstok functioneerde...

Die maand niet veel gereden. Ik had mijn rug gekneusd..
Wel een keer met de hond naar stal geweest, en een beginnetje gemaakt aan mijn droom! Met paard en hond buitenrijden!
Afbeelding
Afbeelding
De hond is de riesenschnauzer van mijn ouders, en mijn grote vriend! Hond is een herplaatser, en had wat gedragsprobleempjes. Ontzettend trots dus hierop!!

Aangezien ik niet mocht sjouwen en er wel hooi naar onze wei moest..
Mijn lieve lieve hooi-ezel!
<3

Diddle had sinds september/oktober ook een verzorgster. Niet dat ik geen tijd had voor hem, maar ik wilde dat iemand van mijn paard kon genieten net zoals ik. Gewoon omdat hij er braaf en lief genoeg voor is. Diddle mag dus Lisa leren hoe om te gaan met paarden, en vooral 'Diddles' :))
Afbeelding
En daar genieten ze beide van!!

Inmiddels is het december en heb ik nogsteeds ontzettend veel last van mijn rug. Hierdoor kan ik nogsteeds eigenlijk niet rijden en ga ik de mallemolen nog in. Een van mijn ruggenwervels heb ik verdraaid gekregen, en dat doet 'verdraaid' zeer :))

*klikt op ''voorbeeld'' en telt*.. Hmm! 13 fotos!! Dat betekent dat ik nog precies tijd genoeg heb voor de laatste 2 die ik had uitgezocht!.

De onderstaande 2 fotos zijn met dank aan www.Fadingfotografie.nl - Fading kwam op een van de laatste mooie zomerse dagen fotos maken van Crazymel's en mijn monstertje!
En met deze 2 fotos wil ik afsluiten. Met als boodschap: Op naar 2012!
Voor 2012 willen wij opnieuw meedoen aan de TREC in rijsbergen! Ik wil een wedstrijd starten met de wagen! (ohjee, nu staat het online :oo ) en verder wil ik vooral heel erg genieten van mijn lieve grote vriend! <3
Afbeelding
Afbeelding

jorretje

Re: Diddle de kleine fjord, weer een jaar verder!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:27

leuk overzichtje. Veel succes!

Tinker11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:28

Wat een leuke foto's!
En een mooie fjord!
Jullie zien eruit als een echt team!

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:37

Mooi dier.
Ziet er goed uit, veel succes!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:45

Leuk verslag Naaltje ! Jullie genieten echt op zo veel manieren van elkaar, super leuk om te zien.

En ja, starten met de wagen ! *\o/* :D

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 11:49

wow wat een leuke fjord. Hij lijkt een kleintje hoe hoog is ie?
veel plezier samen.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:15

Leuk verslag! Nu kan je weer goed zien hoe enorm hij afgevallen is! _/-\o_ Ziet er goed uit nu :j

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:21

Hij ziet er echt een stuk beter uit nu zeg! :wow: Superleuk verslagje. :D

Saar88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 12:27

Wat een ontzettend leuk verslag! Ik vind het altijd leuk topics van jullie te lezen, volgens mij genieten jullie zo van elkaar!

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:33

JAAAAA,. daar is die gave Didd's !!!
Leuke fotos, en een verslag van een leuk jaar !!!! super naaltje !!

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 13:52

Wat leuk om te zien dat jullie nog steeds zo veel plezier met elkaar hebben! :)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:40

Daar hebben we veelzijdige knappe Didd's *\o/* leuk verslag Naaltje :j

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:33

Wat leuk zo'n overzicht, en wat is hij veranderd in zo'n jaartje tijd, knap hoor!

<3

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 10:48

Frensie schreef:
Leuk verslag! Nu kan je weer goed zien hoe enorm hij afgevallen is! _/-\o_ Ziet er goed uit nu :j

Zal ik er een foto bij zetten, dan kun je ook zien hoe hij veranderd is sinds hij van mij is
Afbeelding
Dit zijn wij in 2007 :=

@christaerik; hij is klein, klopt! :j hij haalt de 1,40 niet geloof ik. Maar dat vind ik fijn, ik heb hoogtevrees, en dit is zonder zadel nog te beklimmen :))

@_karin_ klopt :j ik heb me heel schuldig gevoeld dat hij zo dik werd. Maar gelukkig heb ik het goed kunnen maken door hem terug slanker te krijgen (en gelukkig heb ik zelf zijn goede voorbeeld ook enigszins gevolgd :)) )

@de rest; bedankt :j Ik ben nogsteeds heel blij met het monstertje :j

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 10:51

Wat een ontzettend leuke samenvatting van het afgelopen jaar met Diddle! Hij ziet er echt goed uit, jullie zijn een leuk stel samen.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:21

Wat een leuk overzicht! Diddle is echt veel afgevallen, je hooi-ezel ziet er super uit! :D (moest zo lachen toen bij dat topic haha)
Jullie zijn een leuk stel :)

Ewan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 18:29

Wat een onwijs leuke, lieve en brave fjord!

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:41

Leuk overzicht, jullie zijn een mooie combi

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 23:50

Wauw, wat een overzicht! Leuk hoor :j

Crazymel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:06

heerlijk topic :D knappe dids :)

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:09

Mooie vooruitgangm hij is ook veel beter in proportie nu!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:23

Wat een geweldig dier zeg, ben benieuwd hoe groot (klein) hij eigenlijk is, want je mistaat er absoluut niet op :)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-11 09:25

minka schreef:
Wat een geweldig dier zeg, ben benieuwd hoe groot (klein) hij eigenlijk is, want je mistaat er absoluut niet op :)

Hoe groot hij exact is weet ik niet :o Hij is in 2007 ongeveer door een vriend van me ''opgemeten'' en wij kwamen toen op 1,35 1,36 uit.
Nou hadden we die TREC, en een onderdeel daarvan is ''laaghangende takken'' ik had schofthoogte 1,36 opgegeven. En 1 ding hebben we ontdekt
Afbeelding
hij was ietsje groter dan dat, want dit had niet gepast.
Ik denk dus dat hij 1,40 is ongeveer :)

Ikzelf ben 1,78 ofzo, dus niet heel klein :)
Vind het wel leuk dat je zegt dat het niet misstaat :o :j

@lcharlotte; hij is een beetje volwassen geworden inderdaad :j :D Nu hebben we een jaar de tijd om buikspieren te kweken, zodat hij niet meer zo'n lekkere blubberbuik heeft :D

thyra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:39

Wat een leukertje! <3

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:52

DIDDLE!!

Leuk overzicht van een leuk topteam!
En inderdaad, nu staat het online; Trec Rijsbergen 2012 voor de wagen!

Groetjes, lacuna