Diddle was mijn verzorgpony, voor een maand of 4 a 5. In die tijd is zijn eigenaar overleden en heb ik Dids gekocht. Volledige verhaal staat in mijn profiel.
Goed, het jaar 2011 dus.. We hebben heel veel gedaan. Waarvan heel belangrijk toch wel ons wedstrijddebuut! We hebben namelijk een TREC wedstrijd gestart wat ons beide hartstikke goed is bevallen!
Goed, de fotos, ik heb mijn best gedaan ze op volgorde te zetten!
Januari, toen lag er sneeuw!

Sleeen in de mist!
Hiermee hadden we veel bekijks, mijn stalhouder kwam speciaal nog kijken in de wei,

Februari en maart
Ik kwam erachter dat ik mijn paard toch wel erg moddervet had laten worden.. Hij ging echt de verkeerde kant op en er moest iets veranderen. De beste mogelijkheid was helaas om hem apart te zetten zodat ik zijn voermanagement goed in de gaten kon houden! verder lekker in beweging gezet het monster

dubbele longe

en mijn allereerste paardrijles in héél lang.. Centered riding. Heel veel van geleerd!

Ook mijn lieve lesmensje Lacuna durfde het aan om op Dids' rug te klimmen. En ik pakte het hoofdstel nog af ook

april
Goed, een wedstrijddebuut zei ik he! Daar moesten we voor oefenen, TREC betekende namelijk ook springen.. en dat vind ik doodeng..

en zoals je ziet, mijn paard redt mij wel

Eind april, 1,5 week voordat de TREC wedstrijd plaatsvond trapte Dids zichzelf aan.. Met linksachter tegen de binnenkant van rechtsachter. Hij heeft geen stap kreupel gelopen, maar het was wel dik. Gestapt, gekoeld, en een halve week voor de trec nog eens gereden, geen verandering. In overleg toen toch besloten te proberen. Ik kon ten alle tijde stoppen, dus we gingen gewoon voor het ''zijn''.
mei
De trec!
[TEN-ITP] Uitgebreid verslag TREC debuut Rijsbergen met Diddle
^^ een uitgebreid verslag met veel fotos

De TREC was fantastisch, lekker ongedwongen sfeer, heerlijk om mee te maken!

Na de TREC is Dids toch op rust gegaan, het been werd wat dik etc.. Weer de dierenarts laten komen, en die kon niets vinden, geen énkele pijnreactie of bewegingsbeperking. Ik heb een maand gestapt. Daarna rustig opgebouwd met 1, 2, 3, 4, 5 minuten draven. Niets veranderde.

Knappe dressuurpaard voor de wagen
Ook een keer 20 minuutjes mennen was onderdeel van deze maand.
juni
In deze maand heb ik een osteopaat laten komen voor Diddle! Ik had dit nog nooit laten doen, maar het leek me geen overbodige luxe! 3 jaar terug zijn we over de kop geslagen in het bos, ik had hieraan nog een hoop klachten overgehouden, dus wellicht Dids ook?
Hij mankeerde niet veel, hij vond de osteo vooral erg gezellig

Ik heb een heel evenwichtig zelfverzekerd paard wat dus blijkbaar goed kan omgaan met hoe stuntelig en lerend ik al jaren met hem omga!
Al deze tijd stond Diddle nogsteeds op dieet. Nogsteeds in zijn eentje helaas. Hij mocht 2x per week ongeveer lekker bij de rest in de wei, maar moest daarna helaas terug naar zijn eigen stuk.
juli
Zomervakantie! Mijn vriend en ik gingen weg, dus Dids moest alleengelaten worden

Mijn ouders zouden 3 keer per week komen kijken. Stalgenootjes zouden het ook in de gaten houden. Dus ik moest toch maar weg

De dag voor vertrek nog fotos van in de wei spelen
VD-kunstje

Al zeg ik het zelf, het dieet wierp vruchten af!
En zo heb ik hem toen achtergelaten:

augustus en september
Ergens in deze periode kwam vriendin Crazymel met haar paardjes bij op stal! Elkaar leren kennen bij de TREC, en zij verliefd geworden op ons stekkie!

Ziehier! De fjord crosst de dravert eruit!

In deze periode is ook mijn zadel de deur uit gegaan. Mijn geliefde westernzadeltje wat mij lekker lang heeft gediend. Hij bleek niet meer te passen (en als ik nou de eerdere fotos van dit jaar zie had dit al eerder duidelijk moeten zijn, al weet ik het toen aan meneer zijn overgewicht). Zadeltje is verkocht om een andere fjord van een stoeltje te voorzien

Veel zadel is het niet, zelf zitten is het advies. Moeilijk, maar fijn, voor zowel paard als mij.
Galopje met de Ghost
Drafje met de Ghost
In deze periode is ook de beslissing gekomen om Diddle met crazymel haar paardjes op een aparte wei te zetten. Hij zou 2 dames krijgen, en wij kunnen het goed met elkaar vinden, super dus!
oktober
Samen met crazymel en haar gekke dravertje een buitenritje gemaakt. Een heerlijk ritje, ging super.
En bij het laatste galopje ben ik eraf gelanceerd.. Ik ben ontzettend ongunstig terecht gekomen en had op dat moment heel veel last van mijn rug.

Die maand niet veel gereden. Ik had mijn rug gekneusd..
Wel een keer met de hond naar stal geweest, en een beginnetje gemaakt aan mijn droom! Met paard en hond buitenrijden!

De hond is de riesenschnauzer van mijn ouders, en mijn grote vriend! Hond is een herplaatser, en had wat gedragsprobleempjes. Ontzettend trots dus hierop!!
Aangezien ik niet mocht sjouwen en er wel hooi naar onze wei moest..
Mijn lieve lieve hooi-ezel!

Diddle had sinds september/oktober ook een verzorgster. Niet dat ik geen tijd had voor hem, maar ik wilde dat iemand van mijn paard kon genieten net zoals ik. Gewoon omdat hij er braaf en lief genoeg voor is. Diddle mag dus Lisa leren hoe om te gaan met paarden, en vooral 'Diddles'

En daar genieten ze beide van!!
Inmiddels is het december en heb ik nogsteeds ontzettend veel last van mijn rug. Hierdoor kan ik nogsteeds eigenlijk niet rijden en ga ik de mallemolen nog in. Een van mijn ruggenwervels heb ik verdraaid gekregen, en dat doet 'verdraaid' zeer

*klikt op ''voorbeeld'' en telt*.. Hmm! 13 fotos!! Dat betekent dat ik nog precies tijd genoeg heb voor de laatste 2 die ik had uitgezocht!.
De onderstaande 2 fotos zijn met dank aan www.Fadingfotografie.nl - Fading kwam op een van de laatste mooie zomerse dagen fotos maken van Crazymel's en mijn monstertje!
En met deze 2 fotos wil ik afsluiten. Met als boodschap: Op naar 2012!
Voor 2012 willen wij opnieuw meedoen aan de TREC in rijsbergen! Ik wil een wedstrijd starten met de wagen! (ohjee, nu staat het online