2011, het had ons jaar moeten worden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lonniejj

2011, het had ons jaar moeten worden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 22:27

2011, dat had ons jaar moeten worden. In mei 2010 kreeg Romy een flinke blessure, eentje die niet snel zou genezen. Door een uitglijder met het rijden had ze het ligament bij de sesambeentjes in haar rechter achterbeen gescheurd. Er waren meerdere gaten zichtbaar op de echo en het zou een lang herstel worden.

In 2011 hebben we ups en downs gehad. Een jaar waar ik vaak heel bang ben geweest, me machteloos heb gevoeld. Maar ook een jaar waarin ik intens, maar ook echt intens heb genoten van Romy. Het was een bewogen jaar.

Januari
In januari zijn we noodgedwongen van stal verandert. Romy vermagerde sterk en van de 'stalbaas' daar mocht ik geen extra hooi voeren of wat dan ook. Ook heb ik door veel persoonlijke omstandigheden ervoor gekozen om te verhuizen. Compleet in het geheim, want bijna niemand mocht weten waar ze heen ging. Vooral mijn vader niet. Hij weet het tot op de dag van vandaag nog steeds niet en dat proberen we zo te houden. Als hij het te weten komt... Ik denk dat iedereen wel dat zelf verder kan invullen.
Gelukkig zijn we op een súper stal terecht gekomen, Romy kon werkelijk waar nérgens beter terecht komen dan hier!

8 januari zijn we overgegaan, Romy zag er toen niet al te best uit, haar manen waren weggevreten door een andere pony en haar gewicht was ook niet van je het. Ze heeft dit jaar ook heerlijk onder de dekens gestaan om het een beetje op peil te houden.

Afbeelding

Afbeelding

Februari
In februari mochten we eindelijk, na maanden te stappen de eerste drafpasjes maken! Het was alweer bijna een jaar geleden dat ze onder het zadel mocht draven. Het ging nu alweer stukken beter met Romy. De kilo'tjes kwamen langzaam aan terug en Romy zat weer beter in haar vel. Ze werd weer dé Romy die we kende! :D

Geef toe, ziet er niet slecht uit voor een hier nog 18-jarige dame!
Afbeelding

En onze eerste drafpasjes waren op film gezet! Oh, wat was ik trots en blij, ze liep weer goed! *\o/* Het schema hielden we strikt vol, het was 50 minuten stappen en dan mochten we na iedere 10 minuten stappen, 25 meter draven. Wat genoot ik van die korte stukjes draf!

Maart
Toen brak de maand maart aan. Het begin van maart was super! Het ging goed met Romy, ze zat lekker in haar vel en het ging super met haar blessure...

Tot eind maart. Romy mocht terug naar haar paddock, ze weet zelf altijd de weg. Ze draaide om naar rechts, draaide om haar achterhand en liet hierbij haar rechterbeen staan.. Dat ging dus niet goed. Mevrouw maakte een verkeerde beweging en liep stókkreupel weer weg. Ik ben me toen helemaal dood geschrokken. Ik heb haar meteen terug gehaald naar de poetsplaats. Haar kogel was gloeiend warm en vulde zich zeer snel weer met vocht. De moed zonk in mijn schoenen. We hebben zo veel gedaan, zo lang gestapt en nu leek het allemaal weer terug bij af te zijn. We hoopten zo erg dat het niet ernstig zou zijn, dat het gewoon verstapt was en dat we weer gauw verder konden met ons schema. Wel heb ik meteen een afspraak gemaakt bij de kliniek, ik wilde toch een echo laten maken voor de zekerheid.

Romy begin maart:
Afbeelding
http://i94.photobucket.com/albums/l91/l ... 9559-1.jpg
http://i94.photobucket.com/albums/l91/l ... 9571-2.jpg

April
Op 1 april stond de afspraak bij de kliniek. Vol goede moed, maar in gedachte houdend dat het waarschijnlijk niet goed zou zijn, zijn we er naar toe gegaan.
Na de echo was het meteen duidelijk...

Romy's blessure was compleet terug bij af, het was zelfs erger dan de vorige keer. Ze had alles weer uitgescheurd, er waren nieuwe plekken onstaan, en er was een flinke plek met botwoekering te zien. Verder heeft ze een scheve beenstand ontwikkeld om zo min mogelijk last ervan te hebben. Dit moest gecorrigeerd worden door speciaal beslag voor haar. De dierenarts zag het deze keer helaas een stuk somberder in, de leeftijd, de blessure en de terugval. Alles bij elkaar, het zou lastig worden en veel geduld eisen. Maar we gaan ervoor. Romy lijkt er verder niet extreem veel pijn aan te hebben, dus ging ze weer mee terug naar huis.
Ons stapschema was weer terug bij af. 10 minuten stappen, dat 4 weken lang en daarna langzaam opbouwend wat langer stappen.

Afbeelding

Mei
En ook in mei zat het ons weer niet mee. Precies op 1 mei haalde ik Romy uit de wei met een gigantisch gezwollen knie, met een flinke snee erop. Wat er was gebeurd, géén idee. Ze stond alleen in de wei (om haar rustig te houden voor d'r blessure) en had volgens de stalbaas niet raar gedaan. We zijn er nooit achter gekomen wat ze nou gedaan had, maar het was wel weer even een flinke domper.
Ze liep er kreupel op, wilde liever niet als wel lopen en haar knie was gloeiend warm! We hebben het een paar dagen aangekeken, 3 keer per dag gekoeld en toen ging het gelukkig langzaam beter. De zwelling heeft er nog wel tot halverwege mei gezeten, maar dit is uiteindelijk helemaal goed gekomen!

Afbeelding
Afbeelding

Juni&Juli
In juni hebben we vreselijk slecht nieuws gekregen. We moesten weer voor de check-up een echo laten maken. Helaas was de uitkomst alles waarop we niet gehoopt hadden.
Romy was ten opzichte van de vorige echo niet verbeterd. De botwoekering was overgegaan in artrose. Romy geneest niet meer... Onder het zadel zal ze nooit meer kunnen. Ze kan wel pijnvrij op de wei staan en wandelingen maken. Van dit bericht ben ik echt even van slag van geweest. Mijn mooie meid, ze geneest niet meer. Ons geluk hield hier dan toch op. Maar, ik geef haar niet op. Ze kan niet meer onder het zadel, oké. Er zijn nog zoveel meer dingen die je kunt doen met een paard!
Ze werd er niet minder knap van:

Afbeelding
Afbeelding

Augustus
Deze maand verliep prima. Ik heb me erbij kunnen neerleggen dat Romy niet meer geneest. Dat ik van haar moet genieten zoals het nu is. En dat doe ik ook, met volle teugen. Onze band is de afgelopen 1.5 jaar zoveel sterker geworden, ik geniet van ieder moment samen met Romy.

Afbeelding

September
In september hebben Romy en ik meegedaan aan een bokt-fotomeeting. Een herinnering die ze mij nooit meer zullen afpakken. Ik wilde altijd al naar de Rucphense heide met Romy en dat was nu uitgekomen. Romy is dikke maatjes geworden met Bob, van _Eveline hier op bokt.

Afbeelding
en met haar maatje natuurlijk!
Afbeelding

En voor de nieuwsgierige, hier nog het topic!
[ITP] Romy op de fotomeeting op de Rucphense heide!

Oktober&November
Deze maanden zijn goed verlopen. Romy laat tóch weer verbetering zien in haar rechterbeen. Het is nog zeker niet weg, maar er beginnen weer kleine beetjes hoop te komen, dat het -erg langzaam- geneest. Maar ik vestig er geen grote hoop op. Ik geniet van Romy zoals ze nu is, ze is en blijft mijn knappe merrie, mijn oudje, mijn meisje. Ik geniet intens van haar en probeer zoveel mogelijk leuke dingen te doen. Wandelen is onze vaste prik geworden, maar Romy is ook niet vies om afentoe wat kleine vd oefeningen te doen. Geen hele belastende, want dat kan haar been niet hebben.

Afbeelding

Het was dus voor ons een bewogen jaar. Een jaar met teleurstelling, een jaar met intens genieten. Romy blijft bij mij tot haar laatste dag en ik geniet iedere dag van haar. Er blijft een klein beetje hoop dat het misschien, ooit nog eens goedkomt, maar ik vestig geen grote hoop.
Romy geniet van haar verwende leventje, ze wordt ontzettend verwend en iedereen is gek op haar. Ze mag lekker oud worden en genieten van haar welverdiende pensioen.

Ons motto, en ik denk dat dat best toepasselijk is,

You don't throw a whole life away just 'cause he's banged up a little bit.

Anoniem

Re: 2011, het had ons jaar moeten worden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:31

Jeetje wat een tegenslagen. Hopelijk mag 2012 jullie meer geluk brengen.
Prachtig beestje heb je trouwens! :))

B_r_e_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:39

wat een verhaal... wat een ellende... wat een rotjaar!

maar man o man wat een verschil tussen de 1e foto en die van juni&juli!

TS je heb een prachtige merrie, geniet van haar op de manier die het toelaat
en op naar een liefdevol 2012 met hopelijk wat meer geluk. :(:)

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 00:46

FlorisSam schreef:
Jeetje wat een tegenslagen. Hopelijk mag 2012 jullie meer geluk brengen.
Prachtig beestje heb je trouwens! :))

Ik hoop ook echt dat 2012 wat meer geluk brengt, het is afwachten! Bedankt voor je reactie!

B_r_e_n schreef:
wat een verhaal... wat een ellende... wat een rotjaar!

maar man o man wat een verschil tussen de 1e foto en die van juni&juli!

TS je heb een prachtige merrie, geniet van haar op de manier die het toelaat
en op naar een liefdevol 2012 met hopelijk wat meer geluk. :(:)

Een rotjaar kun je denk ik wel stellen ja! Hartstikke bedankt voor je lieve reactie! Ik hoop echt dat 2012 een beter jaar zal worden dan de afgelopen 2 jaar zijn geweest!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 02:44

Wat een tegenslagen :(:)
Gelukkig kunnen jullie wel van elkaar blijven genieten, hopelijk kan dat de komende jaren ook nog gewoon, heel veel plezier samen!

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 19:39

je hebt zeker een rotjaar gehad maar 2012 doe je het gewoon beter. :D

wat is jouw paard opgeknapt op het nieuwe plekje.
pas je alleen een beetje op met stallings fotos plaatsen?....... :o

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 19:41

Allebei bedankt voor jullie reacties!

Mariska32, ik heb heel zorgvuldig gezocht naar foto's zodat m'n pa het niet zou kunnen herkennen. Je moet écht weten waar dit is om het te herkennen gelukkig. Maar ik ben er inderdaad meestal wel héél voorzichtig mee!

2012 wordt gewoon echt wél ons jaar :D

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:20

Ik hoop écht dat 2012 jullie jaar wordt! Dat mag inmiddels wel na al die tegenslagen! <3

Gioyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:27

jeetje, wat erg voor je en voor romy, je kunt er zeker trots op zijn dat je zo goed mee om kunt gaan, en romy mag blij zijn met jou als baasje!
xx

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 20:52

Jeetje wat een verhaal.

Je kunt wel lezen dat je érg veel om haar geeft zeg! :j

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 19:53

__PrinCes schreef:
Ik hoop écht dat 2012 jullie jaar wordt! Dat mag inmiddels wel na al die tegenslagen! <3

Dankje byou! Ik hoop het echt! :j

Gioyy schreef:
jeetje, wat erg voor je en voor romy, je kunt er zeker trots op zijn dat je zo goed mee om kunt gaan, en romy mag blij zijn met jou als baasje!
xx

Bedankt voor je reactie! Ik heb er wel eerst flink wat moeite mee gehad, maar nu gaat het super, al mis ik het rijden met haar wel hoor! :)

passieAppel schreef:
Jeetje wat een verhaal.

Je kunt wel lezen dat je érg veel om haar geeft zeg! :j

Dankje voor je reactie! Ik geef inderdaad veel om Romy, ze betekent erg veel voor mij <3

_Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 19:23

Mooi overzichtje zo, Lon, wat een pech afgelopen jaar. (en het jaar daarvoor) :(:)

Ik vind het echt knap hoe positief je blijft ondanks alle tegenslagen, en 2012 (en nog vele jaren daarna!) gewoon lekker genieten van Romy!
En Bob en Romy gaan zeker nog een keer daten! :D

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 19:31

Dankje voor je lieve bericht Eveline!
Romy en Bob moeten zeker nog een keer daten, ze waren zó schattig samen! :D

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 00:12

Pfoe, je hebt een behoorlijke klap in je gezicht gehad! :(
Wel fijn dat je je paardje zo trouw blijft, en zij jou natuurlijk ook!

Ondanks het niet kunnen rijden, hoop ik dat jullie nog veel van elkaar mogen genieten.
En natuurlijk dat de komende jaren kunnen verlopen zonder zulke rottige tegenslagen.

Succes, maar vooral nog veel plezier gewenst!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 16:29

ellennn_ Bedankt voor je reactie!
Genieten doen we zeker, maar het zou inderdaad een stuk fijner zijn als we nu eens een jaar zonder tegenslagen kunnen hebben!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 17:57

`Mooie foto's en knap dat je zo volhoudt.

Het verhaal van je pa snap ik niet helemaal. Hoe kun je geheim houden waar ze staat? En waarom? Als ze ergens anders toch beter af is....

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 19:03

horsiegek schreef:
`Mooie foto's en knap dat je zo volhoudt.

Het verhaal van je pa snap ik niet helemaal. Hoe kun je geheim houden waar ze staat? En waarom? Als ze ergens anders toch beter af is....

Het verhaal van mijn pa is ontzettend ingewikkeld. We zijn daar al ongeveer 4 jaar mee in verstrikt in rechtzaken enzovoort, maar dat ga ik allemaal niet op internet zetten.

Verder bedankt voor je reactie :)

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:50

Nee dat snap ik!
Pas je wel op dan met plaatsen? Aangezien je pa misschien wel bedenkt dat je actief bent op een paardenforum...

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:59

Sow wat een tegenslagen hebben jullie gehad,
maar wat is het mooi om te lezen dat jullie toch zo intens van elkaar genieten.
Ik wens jullie alle geluk in 2012, dat je nog maar lang mag genieten van je paard!

lonniejj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-11 23:47

horsiegek schreef:
Nee dat snap ik!
Pas je wel op dan met plaatsen? Aangezien je pa misschien wel bedenkt dat je actief bent op een paardenforum...

Klopt, ik heb echt goed gekeken of m'n pa de locatie niet herkent, maar je moet echt weten waar dit is om het te herkennen. En mijn stalbazen weten ervan, dus als hij het toch vindt, komt hij het erf niet op gelukkig! :)

xXVeronaXx schreef:
Sow wat een tegenslagen hebben jullie gehad,
maar wat is het mooi om te lezen dat jullie toch zo intens van elkaar genieten.
Ik wens jullie alle geluk in 2012, dat je nog maar lang mag genieten van je paard!

Bedankt voor je lieve reactie! Ik hoop ook dat ik nog lang van Romy mag genieten, het is zo'n heerlijk dier! <3

Fantastico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:58

Zoals je het zelf al zegt: je kunt zoveel meer dingen doen met een paard.
Geniet van deze dingen met haar en ook ik zou altijd nog wat hoop houden.

Silvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 09:34

lonniejj schreef:
horsiegek schreef:
Nee dat snap ik!

Klopt, ik heb echt goed gekeken of m'n pa de locatie niet herkent, maar je moet echt weten waar dit is om het te herkennen. En mijn stalbazen weten ervan, dus als hij het toch vindt, komt hij het erf niet op gelukkig! :)

Wat een rotverhaal! Heel veel sterkte meid, maar wees echt voorzichtig met de foto's.
Ik weet nu al bijv dat ik naar een stal bij een spoorbaan moet zoeken...

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 09:41

Wat een ellende heb je gehad zeg ik hoop van harte dat 2012 en veel beter jaar wordt

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 09:50

echt mooi verhaal om te lezen!
Super mooi is Romy ;)
nog mooie en leuke tijden gewenst!

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-11 10:04

Wat een pech :(:)

Ik hoop ook dat 2012 jullie meer geluk brengt, geniet maar van je prachtige meisje!