Het Jaar 2011,
Januari 2011,
We staan nu 5 maanden op onze nieuwe stalling, en we hebben het heel erg naar onze zin.
Sinds kort zijn we lekker intensief aan het rijden en word het allemaal wat serieuzer.
Iets wat ik nooit gedacht had, ik was lekker eigenwijs en ik besloot onze startkaart aan te vragen in December.
Aantal weken later, daar was onze startkaart dan op de deurmat.
En toen het plannen van onze aller eerste officiele wedstrijd, 16 januari.
Wat een zenuwen had ik, goede voorbereidingen etc.
Mooi geknot stond je en met je stekelvachtje, gingen we de ring in.
Het ging goed, totdat Radar besloot dat die meer een spring fjord was en over de ring heen sprong.
Helaas deed je dit in je 2e proef ook, uiteindelijk waren we gediskwalificeerd...
Logisch, je moet je ras wel eer houden je bent ten slotte altijd nog een fjord.
En zo trainde we de maand januari nog lekker verder, en maakte we hele mooie sneeuw foto's.

Februari 2011,
Wat een onwijs koude periode, daar ging ik dan op mijn scooter naar jou.
Zo deed ik er wel 25 minuten over, me vingers vriesde eraf maar ik doe alles voor jou!
Gelukkig werden we zo af en toe wel is met de auto gebracht, of kon ik met iemand mee rijden van stal.
Helaas, deze maand stond er geen wedstrijd gepland op onze stal en bleven we dus lekker trainen.

Maart 2011,
De koude periode's werden gelukkig wat minder, en kon ik me vingers weer normaal gebruiken als ik bij jou aankwam op stal.
13 maart, was het weer zo ver we gingen weer een poging wagen tot onze wedstrijd.
Het lukte helaas nog niet om in de ring te blijven, maar ik was blij dat we toch mee deden.
De stalgenoten waren zo onwijs lief, om ons te helpen om de ring binnen te blijven maar helaas.
Lekker door trainen, en kwamen er mooie foto's van Radar en mij, dankzij een oud stalgenoot.

April 2011,
3 april, we gingen het weer proberen en ja hoor, het lukte ons!
We scoorde dikke winst met, 185 en 191 ik was zo trots als een pauw!
Zo reden we de maand heerlijk door, en hadden we gewoon 2 winstpuntjes in de B.

Mei 2011,
De maand mei begon heel slecht en heel zielig.
Onze lieve stalgenoot, Denise heeft op 6 mei haar kanjer Merlin in moeten laten slapen we waren en zijn er nog altijd kapot van.
Merlin, de haflinger die alles kon, ons grote voorbeeld is naar de eeuwig groene weides gegaan.
De hele stal was van slag, en konden het niet bevatten.
Maar het leven gaat verder, en proberen het een plekje te geven.
In mei is er verder niet veel gebeurd, we hebben niet gestart en alleen van elkaar genoten.

Juni 2011,
Lekker trainen deze maand, de 22e stond er weer een wedstrijd op de planning.
Het ging weer erg goed, wat resulteerde met 178 & 191.
We bleven alleen nog maar in de ring, en het leek erop dat jij het ook wel erg leuk vond worden.
De dag van de wedstrijden, heerlijk friemelen aan je manen je lekker wassen, je geniet er met volle teugen van!

Juli 2011,
Je staat nu lekker een week, dag en nacht op de wei.
Ik ga 4 juli op vakantie, en jij word lekker bereden door onze instructriese en geniet van het dag en nacht op de wei!
Eerst zou ik 2 weken op vakantie gaan, maar door het slechte weer waren we eerder terug dan verwacht namelijk 11 juli.
13 juli, ik probeerde het gewoon we deden weer mee met een wedstrijd.
Na 1½ week niet getraind te hebben samen reden we toch super,
Zo werden we voor de 1e keer, tweede en eerste en reden we weer 2 winst met 187 en 194 punten.
Zo trots was ik als een pauw, wat gaaf B+5 waren we ondertussen!

Augustus 2011,
We rijden nu ook lekker buiten en gaan zelfs zonder zadel naar buiten, en nog alleen ook!
Ik geniet echt van jou, ik had nooit gedacht dat ik zo'n super paard aan jou zou hebben na die rot periode!
10 augustus, onze 6e wedstrijd van het jaar.
Het ging super, we werden 2x eerste met 188 en met 200 punten!
Radar, ondertussen werd jij stiekem omgedoopt tot een dressuur fjord en word je zo ook genoemd op stal.
Echt leuk om te horen dat de mensen ook positief zijn!

September 2011,
Ondertussen was het weer niet om te genieten, en heb ik je weer lekker naar binnen gehaald.
Nog een paar uurtjes per dag stond je op de wei, helaas dacht jij daar anders over en vond jij het veel leuker om weg te rennen in de wei.
Zo rende ik vaak achter je aan in de wei, of jij had je touw nog aan je halster...
Uiteindelijk konden we er wel om lachen, maar het was ook best vervelend.
11 september, hadden we weer wedstrijd.
En dat resulteerde weer goed, we werden alweer 2x eerste en hadden weer 1 winstpuntje gereden.
Wauw, ik vind dit echt heerlijk dit gevoel.

Oktober 2011,
Er werd bij ons op stal een politie les georganiseerd, en natuurlijk waren wij van de partij.
Het was echt een super ervaring, we zijn onder de slierten door gegaan, door het rook heen.
We hebben naast knallen gestaan, over een zeil gelopen en over tonnen heen gesprongen.
16 oktober, we hadden weer een wedstrijd.
En alweer werden we 2x eerste, we hadden onze laatste winstpunt gereden en onze teller stond op b+10.
Gaaf, we waren L1 startgerechtigd, en dan gingen we dus ook de volgende maand proberen.
Ook hebben we een heerlijke buitenrit gemaakt, van 3 uur lang met een aantal stalgenoten.

November 2011,
Helaas, het werd weer kouder en dus deken tijd.
Ondertussen was je al voor de 2x geschoren, en stond je met een lekkere warme jas aan.
6 november, daar gingen we dan ons L1 debuut.
Het ging zo lekker, we hadden hard getraind.
En dat resulteerde goed, we werden gewoon alweer 2x eerste en reden gelijk 2 winstpunten!
Wat ben ik toch trots op mijn gele monster!
22 november, hadden we een springles harstikke leuk en je deed het heel netjes.
Maar me zadel ligt niet meer goed, en heb jij een beetje last van je rug dus doen we het wat rustiger aan.

December 2011,
Deze maand hebben we 4 december onze aller eerste buitenaf wedstrijd op manege Middenhof in Maassluis.
Daarna heeft radar even lekker een rustige maand, want 12 december komt de zadelmaker om naar het zadel te kijken en aan te passen.
Verder gaan we van de laatste maand van het jaar 2011 genieten,
Het jaar dat ons steeds dichter bij elkaar bracht en we een heerlijk jaar achter de rug hebben.
Lieve Radar, bedankt dat jij er dit jaar voor mij was en hopelijk volgen er nog veel meer jaren!
Op naar ons 4e jaar samen!

Liefs,
Denise.