Woeste tinkerhengst losgebroken op strand!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Piloetje

Woeste tinkerhengst losgebroken op strand!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 15:58

Vandaag besloten mijn vriendin en ik om eens lekker uit te gaan waaien op het strand van Hargen/Schoorl. Op stal leek het nogal mee te vallen met de wind, die volgens het weerbericht tot windkracht 7 zou kunnen gaan aan de kustgebieden. Dus wij besloten toch ons plannetje door te zetten en richting strand te gaan.

Daar aangekomen waaide het toch wel heel erg hard. Maar wij zijn geen mooi weer ruiters :o , dus gingen we toch het strand op. Het paard van mijn vriendin, een Friese merrie, die kent het strand goed, en was ook niet zo onder de indruk van de hoge golven en het losse zand dat over het strand waaide. Maar mijn paardje (KWPN) is nog niet zo vaak op strand geweest en vond het wel heel erg spannend! Die moest ik een paar keer tot kalmte manen. Toen we net een beetje goed op weg waren zagen we in de verte een paard door de branding galopperen. Toen het paard steeds dichterbij kwam zagen we tot onze schik dat er ook geen ruiter ( meer ) op zat! :n

Wij dachten dat er iemand afgevallen was en reden richting het paard. Maar het paard had helemaal geen zadel op, en liep aan een halster en een longeerlijn. Het paard leek erg in paniek, en ik dacht : Die is zich rotgeschrokken, en stiknerveus, misschien kunnen we hem vangen ( we waren nog steeds een stukje van het paard verwijderd, dus dit had ik totaal verkeerd ingeschat)

Het paard kwam op ons afgestormd, en we zagen al snel dat het een flinke woeste hengst was! ( Wel een hele mooie trouwens ) En mijn merrie is hengstig!!! En het paard van mijn vriendin is al een paar maanden drachtig! Het paard was helemaal niet bang, hij was woest! -:(- En hij begon ons te terroriseren! De paarden helemaal van slag en die van mij echt flink over de zeik. :( Die heeft hem een paar trappen verkocht, maar liep zo te dribbelen en te steigeren dat ik er bijna afkukelde. Gelukkig bleef het paard van mijn vriendin wat rustiger. Maar daar probeerde die bovenop te springen! Dus mijn vriendin heeft hem een paar flinke dreunen op zijn hoofd verkocht met haar zweep. ~~}> Maar het leek wel alsof hij er niets van voelde! Ik ben echt zo blij dat mijn vriendin mee was, met haar stoere, lieve en betrouwbare Fries. Als ik alleen was geweest dan was mijn paard echt zwaar aan de kletter gegaan denk ik.

Wij hebben zo een paar minuten die hengst van ons af proberen te jagen( en de paarden hielpen flink mee door flink van zich af te trappen) maar hij bleef bezig! Dus we dachten, wat moeten we nou doen? We zijn langzaam gaan stappen in de richting waar hij vandaan was gerend, terwijl we hem ondertussen van ons af probeerde te vechten. Gekke tinkerhengst! Toen zagen we gelukkig in de verte de eigenaar aan komen rennen, helemaal bekaf volgens mij, want die was al een tijdje bezig om hem te vangen.

Gelukkig kon de eigenaresse hem zo pakken. Die was natuurlijk super blij dat wij daar reden, anders was hij vast nog wel een paar kilometer door gedenderd. Het bleek een dekhengst te zijn...Ja dat idee hadden wij ook al een beetje }:0 Ze waren bezig met een fotoshoot en meneer was ontsnapt...

Nou, wij blij dat we van die gekke knol 8)7 af waren, en zij blij dat ze hem weer gevangen had...Wij zijn nog even doorgereden daarna, paarden waren zo uit hun doen door het voorval dat ze verder nergens meer bang voor waren ;) Dat viel dan weer mee.
Maar wat zijn wij geschrokken zeg! Echt hoor dat hebben wij weer.

Maargoed. Eind goed al goed, na een stormachtige dag vol avontuur op het strand...

Fennee

Re: Woeste tinkerhengst losgebroken op strand!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:00

Pfoe klinkt eng! Hebben de paarden niks? Geen wonden oid?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:02

Heerlijk ritje, zo te lezen. Gelukkig iedereen ongedeerd en jullie weer een ervaring rijker.

(was het toevallig een bruin bonte hengst?)

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:04

heftig! Wel een mooi avontuur om later aan terug te kunnen denken.
Ben je een beetje van de schrik bekomen en zijn jullie paardjes nog helemaal heel?

_Roosmarijn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:04

Hahaha, niet te geloven, dat is wel het laatste wat je verwacht. Wel echt heel vervelend.
Heel avontuur!

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:05

Dat klinkt eng! Wel allemaal goed ervan af gekomen?

Roosch

Oei, moet stiekem wel lachen omdat ik benieuwd ben of er ook een topic van de tegenpartij komt, eventueel met foto's. :')

Kan me voorstellen dat je je lam schrikt als er ineens zo'n hengst op je af komt denderen. Zijn de paarden nog heel?

Marja

Dat klinkt als een levensgevaarlijke situatie waar de eigenaar van de Tinkerhengst jullie in heeft gebracht.
Dit had heel gemakkelijk heel anders af kunnen lopen. Jullie hebben geluk gehad!

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:07

Wat een avontuur zeg!! Maar ben wel benieuwd naar de foto's van deze losbarstige hengst ;)
Zou het een bokker zijn?

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:08

Haha, iedereen hoopt opeens dat-ie van een Bokker is!

Mandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:11

het is al erg zat dat de hengst in kwestie los is gebroken en de paarden van ts heeft geterroriseerd, ik kan me voorstellen dat als het al een bokker is, ze zich best schaamt voor deze situatie

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:12

Het kan altijd gebeuren dat een paard zich los wurmt. Dat het dan op het strand gebeurt en hij een paar paarden tegenkomt, da's dan weer wat minder.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 16:14

Roosch schreef:
Oei, moet stiekem wel lachen omdat ik benieuwd ben of er ook een topic van de tegenpartij komt, eventueel met foto's. :')

Kan me voorstellen dat je je lam schrikt als er ineens zo'n hengst op je af komt denderen. Zijn de paarden nog heel?

Hahaha, ja dat vroeg ik me ook al af, wanneer de shoot op bokt zou komen! :D Het is echt een prachtig beest trouwens. Wit, bruin en zwart zat er volgens mij in.

De paardjes hebben gelukkig niets. Ja misschien een flink ingebakken hekel aan tinkers sinds vandaag :=

Ik was alleen als de dood dat ik eraf zou vallen omdat dit ook een paar keer bijna gebeurde. Ja... dan was ik echt heeel kwaad geweest... Als mijn paardje er dan vandoor was gegaan en ergens onder een auto had gelegen :( Maar daar is gelukkig geen sprake van :o Ik rij sinds vrijdag met een westernzadel dus daar was ik wel erg blij mee, want ik zit als een huis. Op mijn andere zadel had ze me eraf gegooit denk ik...wat kan mijn meisje hard bokken en trappen! := Maar vooruit.. Als je wordt besprongen door een woeste tinker, en je daar niet op valt _O- ... Dan heeft de baas daar tot op zeker hoogte ook wel begrip voor.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 16:16

Mandy schreef:
het is al erg zat dat de hengst in kwestie los is gebroken en de paarden van ts heeft geterroriseerd, ik kan me voorstellen dat als het al een bokker is, ze zich best schaamt voor deze situatie

Ja maar dat was ook wel zo, ze vond het echt vreselijk! Heeft netjes haar excuses aangeboden, en moest volgens mij bijna een traantje laten omdat ze zo blij was dat hij dankzij ons gestopt was...Dus ze vond het al rot genoeg. Ik hoop wel dat ze als ze ook bokt }:0 dat ze een topic opent...DAn was het toch nog iets waard, als er een mooie shoot uitgekomen is.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:17

Als de eigenaresse van de Tinkerhengst dit leest: Niet beschaamd zijn hoor, paarden peren er af en toe nu eenmaal tussenuit en ik ben erg nieuwsgierig naar de foto's, want zoals rensiepensie het beschrijft lijkt het me een heel mooie hengst. :D

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:18

Hoe verzin je het om met een dekhengst aan een halster met stormachtig weer naar het strand te gaan????????????

Ik kan hier echt geen enkel begrip voor opbrengen. Hier hadden heel ernstige ongelukken van kunnen komen.
Als je in bezit bent van een dekhengst dan neem ik aan dat je wel beter weet. En dan maakt het voor onrustig weer en hormonen niet uit of je een shetlander, tinker of warmbloed paard hebt.

Doe op zijn minst een fatsoenlijk bit in zodat je nog enige vorm van controle hebt.

Gelukkig is het goed afgelopen, ik hoop dat de eigenaar een hele wijze les geleerd heeft!!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:19

Tja......dan is dit een mooi voorbeeld voor het topic waarin iemand paaltjes zoekt om een shoot op het strand te maken met loslopende paarden......en de risico's.....

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:25

Oh jee wat een heftig verhaal. Zie hier wel eens die fotoshoots met paarden aan halstertjes het strand op...Zou ik toch niet doen zelf want je hebt eigenlijk echt nul controle!
He maar wat zijn Friese merries toch stoer he :D

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 16:27

Ja of dit voorkomen had kunnen worden is natuurlijk discutabel... Helemaal verstandig was het niet. Maar het paard was in de hand verder ontzettend braaf. Laten we daar niet te veel over door gaan. Die eigenaresse voelt zich vast al rot genoeg, en heeft er denk ik genoeg van geleerd ;) Als je dit leest : We zijn echt niet boos en wij kijken uit naar de foto's van je woeste hengst!!!

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:29

Nou voor jullie echt niet leuk ! Gelukkig alles goed afgelopen! Heeft de eigenaresse van de hengst nog wat gezegd?
Laatst bijgewerkt door Shayla op 29-11-11 16:44, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:30

Wat schrikken! Dat is achteraf inderdaad nog goed afgelopen...

Vind de reacties over met halster e.d. wel wat overtrokken, dit had met bit net zo goed kunnen gebeuren.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:32

Woow, dat was vast schrikken.
Gelukkig is er niks ernstigs gebeurd!
Ben stiekem ook wel benieuwd naar een topic van de tinkereigenaar. :=

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 16:34

Shayla schreef:
Nou voor echt niet leuk ! Gelukkig alles goed afgelopen! Heeft de eigenaresse van de hengst nog wat gezegd?

Ja die was ook heel erg geschrokken en heeft haar excuses natuurlijk netjes aangeboden. Mijn vriendin zei dat ze hem wel een paar meppen had verkocht, maar dat vond ze ook heel goed van haar := "Je hebt groot gelijk! " zei ze.

Terug op stal aangekomen bleek de zweep van mijn vriendin ook door midden geknakt te zijn ! _O-

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:40

willemieke schreef:
Doe op zijn minst een fatsoenlijk bit in zodat je nog enige vorm van controle hebt.

Beetje vreemde reactie, mijn beide ponys zijn op touwhalster veel beter te houden dan met een bit in. Er zijn zat paarden die door een bit heen drammen.

Gelukkig goed afgelopen TS! Dan schrik je wel even, zo'n tinkerhengst is toch niet niks als dat op je af komt stormen! Zal voor de eigenaresse ook goed schrikken zijn geweest!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 16:42

Sjezus, dat is goed afgelopen zeg. Je moet er niet aan denken dat één van jullie er afgevallen zouden zijn.