Toch weer een eigen paardje?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ympi

Toch weer een eigen paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 19:24

Na lang denken... en ook een beetje zagen bij mijn financierders (ouders...) toch een paardje gaan testen.

Heb vroeger al een eigen paardje gehad, die was nog jong en wij allen veel te onervaren dus dat ging na een tijdje niet goed meer, vertrouwen weg, dat paardje is meer dan twee jaar geleden verkocht.

Sindsdien heb ik niet veel meer gereden, zo eens in de maand met één van m'n zus. Wel ben ik veel rijlessen blijven geven.

De laatste paar maand begon het alsmaar meer te kriebelen en ben dus op zoek gegaan naar een paardje waar ik zelf mee kan rijden, eentje waar ik vertrouwen op kan winnen en ook eentje waar ik mee kan lesgeven. Genoeg gepraat nu...

Ontmoet Formera, mijn bijna eigen paardje (ze is nog op proef):

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Linksom, lekker sterk en ik veel te streng...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galopje...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tips mogen, maar hou er ajb rekening mee dat dit de eerste keer was dat ik ermee reed (natuurlijk wel even bij haar vorige baasje proef gereden...).

Eigen opmerkingen:
* moet blijven recht zitten en niet voorover duikelen
* ontspannen (Formera is rechts nogal sterk en ik ben snel gespannen, al gaat dit nu al veel beter)
* voeten op hun plaats houden, liefst samen met mijn benen :)
* ...

babslovertje

Re: Toch weer een eigen paardje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:30

Wat een mooie haflinger!
het rijden ziet er ook leuk uit!

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 19:51

Wat een leuke haf, jullie zijn een mooie combinatie samen! :)

tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:32

wauw, leuke combi

vraag je wel af waarop je vorige keer afgehaakt bent.
Als je nu meer ervaring hebt, no worry
Maar meestal is een haflinger wel paardje die je op de proef kan stellen, en eigenwijs kunnen zijn....
Maar denk je dat dit geen probleem zal opleveren heb ik er alle vertrouwen in!

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 09:31

tos schreef:
wauw, leuke combi

vraag je wel af waarop je vorige keer afgehaakt bent.
Als je nu meer ervaring hebt, no worry
Maar meestal is een haflinger wel paardje die je op de proef kan stellen, en eigenwijs kunnen zijn....
Maar denk je dat dit geen probleem zal opleveren heb ik er alle vertrouwen in!

Ik begrijp vanwaar die vraag komt hoor en zal ze dan ook proberen beantwoorden.

Situatieschets: Ik, meisje van 14 jaar rij ondertussen een drietal jaar paard, mijn zus is echt paardengek en ja ik toch ook wel een beetje. Ik krijg een eigen paardje, ze was een week zadelmak (hier merk je al dat noch ik, noch mijn zusje, noch mijn ouders toen echt wisten wat we deden). Ging in het begin echt super, tot ze wat meer bespiering kreeg en ik er vaker naast dan op zat. Uiteindelijk dus na heel lang wikken en wegen (paardje heeft nooit wat tekort gehad, reed iemand anders mee en stal werd elke dag gedaan, paarden stonden ondertussen ook aan huis) paardje weg gedaan.

Was ook beetje interesse in rijden kwijt, had eerste vriendje en zoals typische tiener liet ik paarden maar voor wat ze waren, al ging ik wel vier/vijf keer per week met ZIJN paard rijden :o

Mijn zus is ondertussen verder blijven rijden en heeft ondertussen veel geleerd. Maar zij niet alleen, hoe langer ik niet reed, hoe beter het ging als ik het dan eens weer wel deed. Gaf zoals je kunt lezen regelmatig les. En mijn kindjes durven vaak meer als ik :j

Ben nu 22 jaar, woon alleen en reed weer regelmatiger met mijn zus haar paarden. Heel leuk, alleen verschilt onze doelstelling, dus met haar paarden rijden = werken en stress... Dit is misschien wat overdreven maar wel duidelijk denk ik?

Vandaar weer een eigen paardje, ze is echt SUPER en begrijp wat je zegt over uittesten, maar DIT hafje... 't Is echt een lieverd. Al probeerde ze wel om lekker niet te galoperen: galophulp = stoppeeeen!!! Dus ik prutsen tot mijn zus (2 jaar jonger maar vele flinker) zei: ik zie u anders ook niet reageren hoor en natuurlijk had ze gelijk :j :o Gisteren met zweepje gereden en één keer op gereageerd, ik bang, stel dat ze zou bokken :o maar ze ging gewoon netjes naar galop :D

Lang verhaal maar hopelijk een antwoord op al jouw vragen...