[FOTO] Sprookjes PRE's/andalusiers

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Enamorado

[FOTO] Sprookjes PRE's/andalusiers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 12:19

Ooit maakte ik toen er bijna nog niemand een digitale camera had ook veel foto's.
Ik heb op een gegeven moment (na deze foto's die ik jullie zo ga laten zien) zelfs veel rapportages van mensen en paarden gemaakt.
Helaas zonder copyright achteraf gezien want ik zie nog heel vaak foto's die ik gemaakt heb langs komen oa in bladen en tijdschriften.
Als ik nu foto's zou maken zou ik een aantal zaken misschien ook wel anders doen.

Hierbij wil ik jullie 1 van mijn mooiste foto's toch graag laten zien en 2 gewoon mooie foto's.
Gewoon om met liefhebbers de mooie paarden te delen.

Ze zijn niet genomen met een spiegelreflex. ze zijn niet genomen met een super camera met super lenzen.
Ik had toen een zak digitale camera nml een canon powershot S1
Nooit heb ik automatisch gefotografeerd. Ik deed altijd alles met de hand instellen.
Dat kon toen nog |(
Nu met de huidige gewone zak digitale camera's helaas een stuk minder of ze zijn momenteel heel erg duur.
Fotograferen doe ik haast niet meer. Toen ging ik overal heen. België Nederland, keuringen, shows, particulieren, wedstrijden
Was een leuke tijd.

Deze foto's zijn genomen tijdens een grote belangrijke PRE keuring in België Flemalle 2005 geloof ik als ik mij niet vergis.
Ik was een van de weinige toen met camera.
we waren met 3 personen geloof ik op zo'n 400 mensen denk ik
Ik ben toen 3 jaar achter elkaar geweest. Steeds super mooie foto's gemaakt van mijn favoriete ras.
In een grote binnenbak zonder lampen. Alleen buitenlicht.

Hierbij mijn sprookjes paard....
In mijn ogen zo uit een klassiek boek gelopen. LET WEL!!! deze foto's zijn puur en niet bewerkt met een programma!

Afbeelding

en nog 2 gewone mooie pre (of zoals vele in de volksmond zeggen andalusier) plaatsjes van toen
(niet de mooiste pre's maar gewoon mooie plaatjes)

Afbeelding

Afbeelding

Ik wilde ze toch graag eens delen met de paarden liefhebbers.

panchosil

Re: [FOTO] Sprookjes PRE's/andalusiers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:35

Het zijn prachtige foto's!!
Ik wil meeeeeer!!!

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 12:53

Hele mooie foto's! geweldig die lichtval, en de puurheid..!

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 12:53

panchosil schreef:
Het zijn prachtige foto's!!
Ik wil meeeeeer!!!

Okee... Is goed syl haha
Dit vond ik persoonlijk ook een mooie hengst.
2 van de tophengsten van een grote fokkerij (las Lunas) in spanje

Afbeelding

perlino dekhengst
Afbeelding

panchosil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 13:00

Ooh jaaaaa....kwijl.......bakje erbij haha....mooi!! Dat zijn ze zeker!!!

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:27

Als je jouw foto's tegenkomt in bladen, dan kun je gewoon contact opnemen hoor. Ookal staat er geen watermerk op, ze blijven van jou.
Moet zeggen dat ik de foto's meer gewoon kiekjes vind. De eerste foto is schuin genomen wat de houding van het paard geen goede doet, verder staat 'ie niet echt vrolijk en valt er meer licht op z'n lijf dan op zijn hoofd. Derde foto is bewogen en die andere twee foto's die later zijn geplaatst hebben ook niet echt leuke composities. Snap dat het in een binnenbak heel moeilijk is, maar aangezien je zelf zegt dat je zo veel ervaring hebt met fotograferen, moet je daar wel een beetje mee kunnen werken vind ik.

Yvonne_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 14:58

wauw die beesten hebben een dikke nek :O

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 15:03

MerelxG_R schreef:
Als je jouw foto's tegenkomt in bladen, dan kun je gewoon contact opnemen hoor. Ookal staat er geen watermerk op, ze blijven van jou.
Moet zeggen dat ik de foto's meer gewoon kiekjes vind. De eerste foto is schuin genomen wat de houding van het paard geen goede doet, verder staat 'ie niet echt vrolijk en valt er meer licht op z'n lijf dan op zijn hoofd. Derde foto is bewogen en die andere twee foto's die later zijn geplaatst hebben ook niet echt leuke composities. Snap dat het in een binnenbak heel moeilijk is, maar aangezien je zelf zegt dat je zo veel ervaring hebt met fotograferen, moet je daar wel een beetje mee kunnen werken vind ik.

misschien mijn tekst even beter lezen:
zelfs veel rapportages van mensen en paarden gemaakt.
Helaas zonder copyright achteraf gezien want ik zie nog heel vaak foto's die ik gemaakt heb langs komen oa in bladen en tijdschriften.
Als ik nu foto's zou maken zou ik een aantal zaken misschien ook wel anders doen.

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:47

we kijken hier toch bij FK??? weet niet... maar de reacties zijn geen tips

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 16:50

MerelxG_R schreef:

Sluit ik me bij aan.
Vind het geen vreselijk bijzondere foto's.
O.a bij de rijfoto zit bewegingsonscherpte in bij zowel de man, de manen als het paard zelf.
Composities zijn leuk ,maar erg standaard!

Ik zou nog even door blijven oefenen :)

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-11 17:42

Sorry, ik heb het verkeerd begrepen. Dan heb ik verkeerd gepost maar dat maakt niet uit.
Ik dacht dat dit een topic was waar je voor de fun gewoon leuke plaatjes neer kon zetten.
ik tem anders wel even.
geen idee waar ik dit topic dan neer zou moeten zetten maar dat vraag ik anders nog wel even.
Nogmaals sorry.
Wilde gewoon ff wat leuke pre foto's neer te zetten en delen met mensen.
Laatst bijgewerkt door Enamorado op 27-11-11 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:42

pinkie87 schreef:
we kijken hier toch bij FK??? weet niet... maar de reacties zijn geen tips

Nou vind dat ik toch wel een redelijke post heb gemaakt hoor.

caj2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:45

Mooie foto's heb je gemaakt.
Persoonlijk vind ik de 2e PRE het mooist. :o
Laatst bijgewerkt door caj2008 op 27-11-11 17:46, in het totaal 1 keer bewerkt

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 17:45

Yvonne_V schreef:
wauw die beesten hebben een dikke nek :O

speknekkie's :j
mijn bolle verzorgtinkie kan dr ook wat van hoor :')
ik vind die twee in die stal mooi!

Lara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-11 20:26

MerelxG_R schreef:

Hier sluit ik me bij aan.
Vind het geen speciale foto's, wel gave paardjes natuurlijk.

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 08:35

FK -> ITP

LisaDijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 09:23

Sprookjespaarden zijn het zeker! die Perlino... echt wouw! :j

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 09:29

Die perlino is inderdaad heel gaaf!
Maar waarom gestopt met fotograferen wat zonde. Deze foto's zijn redelijk standaard maar wat houd je tegen om het als nog op te pakken ;)
een leuke goede camera hoeft tweedehands niet duur te zijn. Koop er een leuke lens bij en je kan zo weer beginnen.

Bij foto twee is te zien dat je leuk gebruik kan maken van licht en dat je daar best mee wil en kan experimenteren.
Foto 3 is onscherp en technisch incorrect maar daarentegen is het een hele leuke en apart uitsneden die de foto juist weer goed doet.
Jammer genoeg net even een moment te laat waardoor te zien is dat de ruiter veel kracht nodig heeft.
Maar zijn oren zijn er vrolijk op waardoor de plaat al een stuk zachter word.
Ik zou zeggen, koop een leuke tweedehands camera en ga weer lekker schieten en oefenen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 09:45

Knappe paarden hoor! Vooral die perlino :9
Vind je foto's niet zo bijzonder (en toen ik je verhaal las dacht ik goh die is vast een hele tijd geleden bezig geweest met fotograferen... was het 2005... 'bijna niemand een digitale camera', wel nee joh waar haal je dat vandaan, die dingen bestonden toen al lang :D ) maar dat komt denk ik vooral door het verhaal, toen ik dat las dacht ik er komen geweldige plaatjes aan... rapportages, in tijdschriften... zijn 't een paar leuke kiekjes maar meer eigenlijk ook niet :o

Over die tijdschriften; je kunt gewoon laten weten dat het jouw foto's zijn hoor, die mogen ze eigenlijk niet zomaar gebruiken. Nu doen tijdschriften dat normaliter ook niet zomaar, maar zal ook wel aan het tijdschrift liggen. De wat betere zullen dat niet zo gauw doen, die zoeken ook kwalitatief goede foto's uit of laten hun eigen rapportages maken.

Jammer dat je bent gestopt met fotograferen! Misschien toch weer eens oppakken? Camera's hoeven niet duur te zijn hoor, een compact is helemaal niet zo duur :) en anders heb je altijd nog Marktplaats waar je best wat leuks 2e hands vandaan kunt halen :j
Nu zijn deze foto's vrij standaard, maar er valt vast meer uit te halen :D foto 3 is wel een leuke uitsnede (jammer van de onscherpte) en het licht in foto 2 vind ik ook mooi :j

Enamorado

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-11 10:07

Fiffill schreef:
Knappe paarden hoor! Vooral die perlino :9

Jammer dat je bent gestopt met fotograferen! Misschien toch weer eens oppakken? Camera's hoeven niet duur te zijn hoor, een compact is helemaal niet zo duur :) en anders heb je altijd nog Marktplaats waar je best wat leuks 2e hands vandaan kunt halen :j
Nu zijn deze foto's vrij standaard, maar er valt vast meer uit te halen :D foto 3 is wel een leuke uitsnede (jammer van de onscherpte) en het licht in foto 2 vind ik ook mooi :j

Hoi.
Bedankt voor je reactie. Rest van de foto's behalve de eerste want die ik vind ik zelf kwa belichting heel mooi zijn ook 'gewone plaatjes'
Die heb ik er meer bijgezet omdat er tegenwoordig veel PRE liefhebbers op bokt zitten die mooie PRE's wel kunnen waarderen.

Ik heb thuis ook zeker wel inmiddels een spiegelreflex met 4 lenzen maar heb ik toen ik hem had alleen nog maar gebruikt voor foto's van mijn eigen paard (die ik toen gekocht had) en daarna niet meer naar shows etc, etc etc geweest.

Ik vond het vroeger gewoon steeds leuker om foto's te maken. Toen op een geven moment die spiegel reflex gekocht maar had toen ook een eigen paard.
Inmiddels paard loos dus misschien ga ik wel weer eens er mee beginnen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:08

Ik zie nu trouwens dat 't niet meer op FK stond, dat dacht ik dus vandaar het commentaar :o :+
Zou het zeker weer oppakken, en je hoeft toch ook niet alleen paarden te fotograferen? Ik fotografeer al erg lang, maar eigenlijk nooit paarden :D zijn zat mooie en leuke dingen om op de foto te zetten!

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 10:31

Zeker doen hoor Enamorado :j
al ga je gewoon naar wedstrijden in de buurt, foto's maken van paarden van vriendinnen. Je kan oefenen op ieder paard toch :D en dan vanzelf weer een keer zeggen ik ga naar een PRE keuring.
Maar ben het eens met wat je zegt, het blijven waanzinnig mooie paarden

Pree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 11:41

Wow, prachtige foto's! :D

panchosil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-11 12:55

Zie je Eef! Kom op! Pak het weer op!!
Ik heb een prachtig model voor je!! Panchoman!!
Kom snel langs!!