sinds afgelopen februari overgestapt naar 't western en dit pakt ze heerlijk op. Ze begint nu echt spieren te ontwikkelen en dit wordt alleen maar meer. Vond het dus
wel eens leuk een overzichtje te maken van Karlijn, het begin dat ik haar deed tot nu toe. Het is niet vanaf het begin vlekkeloos gegaan maar toch is er altijd iets
aan Karlijn geweest waardoor ik haar niet kon opgeven en dat heb ik tot nu toe dus nog niet gedaan.
Naam: Karlijn van Cordula's Hoeve
Ras: Appaloosa
Geslacht: Merrie
Leeftijd: 6 jaar
Vader: Bachelor NH
Moeder: Fanny van Cordula's Hoeve
Ze is een stermerrie bij het NAS.
20-09-2009 Dit is de 3e dag dat ik haar verzorg.

27-09-2009 Ik deed haar hier sinds 9 dagen.

30-09-2009 een standfoto.

12-12-2009 hier zie je het al fout gaan..

10-01-2010 in de winter dus weinig kans om te rijden

We beginnen na de winter erg slecht, Karlijn staakt ik raak gespannen/verkrampt en het wordt van kwaad tot erger. Uiteindelijk in februari hulp van buitenaf
ingeschakeld en zijn we samen met veel voorwaarts en rechtgericht rijden weer voorzichtig uit het dal gekropen. Ben er in de tussentijd al een aantal keer
vanaf gevallen en twijfel ik erg of ik nog wel met Karlijn door wil.
18-06-2010 ze werd er niet gespierder op..

21-06-2010 het gaat weer iets beter maar nog steeds niet echt een happy horse.

08-08-2010 een periode waarin het heel goed gaat tussen Karlijn en mij, ik heb er weer volle zin in.

17-10-2010 laatste foto's voor het ongeluk.

In november slaat echter het 'noodlot toe' ik val van Karlijn af en breek daarbij mijn nek op 2 plaatsen. 3 maanden later twijfel ik erg of ik nog wel met Karlijn
door durf te gaan en besluit het uiteindelijk over een heel andere boeg te gooien. Ik raak in contact met Alice Zijlstra een westerninstructrice uit de buurt en dit is
een van de beste dingen die mij in m'n carrière met Karlijn is overkomen.
13-02-2011 de 1e les met Alice, ik zat jankend van angst op Karlijn die daardoor ook meermalen wegschrok. Ik voelde me vreselijk, één omdat ik jankend op Karlijn
zat terwijl Alice voor het eerst langs kwam (ik schaamde me dood) en twee omdat ik vroeger nooit zo gauw bang was. Alice pakte het echt super op en heeft mij weer op de rit gekregen.

04-03-2011 de derde les van Alice, ik begin de lol van het paardrijden weer in te zien!

10-04-2011 Ze krijgt in de tussentijd een veulen (Victor .v Cordula's Hoeve) en een onwijze pens haha.

10-05-2011 ze begint alweer een beetje een fraaie hals te ontwikkelen (bosal was voor verkoop)

Momenteel zijn we heerlijk aan het rijden, heb al tijden geen rijfoto's meer maar die zullen komen zodra ik mijn westernzadel krijg. We gaan heerlijk, af en toe ruzie
maar o.a. dankzij Alice kan ik telkens weer alle leuke dingen van Karlijn zien en waarderen waardoor ik eigenlijk geen ander paard meer zou willen. Ik rij haar nu 7 dagen in
de week, regel alles voor haar en ze is mijn ontspanning, mijn beste vriendinnetje.
24-11-2011 meest recente foto's van het one-ear western hoofdstelletje dat we van onze western instructrice mogen lenen. Ze begint alweer mooi in vorm te komen.