BB's primeur op bokt

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mikkie

BB's primeur op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 13:27

Ik heb lang getwijfeld of ik een topic zou starten. Bumble-bee en ik hebben nog een hele berg verbeterpunten, maar ik ben zo in mijn blij met 'm dat ik toch graag een paar foto's met jullie wil delen.
De verbeterpunten liggen voornamelijk bij mij, zo mag ik wat meer op mijn houding gaan letten en moet ik ervoor zorgen dat Bumble niet achter de loodlijn gaat lopen. Daarnaast worden onze bochten nog regelmatig iets groter dan ik graag zou willen en vindt Bumble alles wat om hem heen gebeurd een stuk interessanter dan op mij letten. We hebben iedere week les en werken hard aan deze punten, daarom ook mijn keuze om dit topic te openen bij ITP in plaats van bij HAW. Tips ontvang ik graag, maar ik zou het fijn vinden als ze dan onderbouwd zijn, dan kan ik ze namelijk makkelijker in de praktijk toepassen.
Bumble-bee is overigens een vijf jarige ruin van Dutch Dormello en sinds 16 juli in mijn bezit. Op de foto's rijden we de eerste keer op de dressuurwei, dus het was zowel voor Bumble als voor mij spannend hoe het zou gaan. Ik heb (bijna) niet gegaloppeerd, omdat het gras best glad leek en ik ongelukken graag voorkom. Uiteraard heb ik ook los- en uitgereden, maar toen was de fotograaf met haar eigen paard bezig.

Afbeelding
1. stilstaan en lachen naar de fotograaf

Afbeelding
2. Draf. Verbeterpunt: mijn onderbeen lijkt een eigen leven te leiden

Afbeelding
3. en weer mijn onderbeen dat het plaatje verstoord. Als ik de foto's zo zie, dan lijk ik in mijn bekken te kantelen.

Afbeelding
4. Jammer dat BB er niet helemaal op staat, maar wel een mooie foto.

Afbeelding
5. De foto is wat overbelicht, maar levert wel het bewijs dan ik mijn benen best (redelijk) normaal kan houden.

Afbeelding
6. Fototechnisch niet helemaal mooi, maar we hebben ook gestapt uiteraard, jammer dat mijn binnenteugel los hangt.

Afbeelding
7. En om mijn eigen commentaar nog kracht bij te zetten. Tijdens een klein galopmomentje, ziet Bumble dingen die machtig interessant zijn.

Sannesugar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:29

Mooi paard, Vindt het rijden er ook goed uitzien!

malissapaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 13:31

best netjes hoor!.
probeer je bivenlichaam meer achterover te houden, dan komen je onderbenen ook wel goed.
succes

Aukelizzy

Re: BB's primeur op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:02

Mooi paard zeg! Probeer idd je bovenlichaam wat meer terug te houden, dan komt je onderbeen vanzelf wat naar voren. Misschien ook een idee om 1 of 2 gaatjes langer te gaan zitten? :)

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:05

Mooi paardje. verbeterpunten zijn wel aangegeven al denk ik zo.
en ten tweede wat een ontzettend mooie omgeving daar!

ps.. toen ik zag staan BB dacht ik direct aan blackberry Hihi

_Monii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 17:18

meisje_ schreef:
Mooi paardje. verbeterpunten zijn wel aangegeven al denk ik zo.
en ten tweede wat een ontzettend mooie omgeving daar!

ps.. toen ik zag staan BB dacht ik direct aan blackberry Hihi

ik ook :+

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 17:48

Hahaha Blackberry??? Nee zeg, wat moet je met een Blackberry als je een Bumble-bee kunt hebben. :D

Bedankt voor de tips. Ik ga echt letten op mijn benen en bovenlichaam.

De omgeving is inderdaad mooi. Ik ben ook echt blij dat ik Bumble daar heb kunnen stallen.

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 18:24

Wauw wat een super mooi paard! :oo

Probeer je bekken eens de andere kant op te kantelen. Zitten op je kont en netjes rechtop. Voor je benen is het misschien handig om zo af en toe eens een zitlesje te nemen. Als je paard aan de longe loopt, en jij geen teugels hebt, en dan een paar rondjes in stap en draf is de beugels gaan staan.

Dat heeft mij echt onwijs goed geholpen voor mijn beenhouding.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-11 19:47

Wat een prachtige grasmat :)

*Onee wacht ik moest eerst iets zeggen over die lichtgevende witte benen!!!*
Wat is je geheim?

And last but not least: ik vind het een zeer aansprekend dier! :j

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-11 21:17

Die witte benen, tsja ik weet het niet. Stalgenootjes hebben me al gevraagd of ik ze was met chloor. Veel meer dan met zo'n zwart poetsblokje erover doe ik niet en van dichtbij zijn ze minder wit, dan ze nu lijken hoor.

Die grasmat is echt de trots van onze stal-eigenaar. Hij maait 'm iedere week (of vaker) met veel liefde en we mogen er ook absoluut niet met stollen op.

And last but not least: dankje. ;) Ik viel a la minute voor zijn charmes en kan nog steeds niet geloven dat hij echt, echt, echt bij mij hoort.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 17:07

Wat een knap beest heb jij onder je kont zeg!! <3
& natuurlijk een prachtig hoofdstel ;)

__Danielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 20:04

Wat een mooi dier en wat een lieve naam! (is dat afgeleid van die gele auto van transformers als ik vragen mag? :j )

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:07

Zo Mikkie, wat leuk rijfoto's van jullie te zien. Wat is het toch een knapperd en wat ben je toch happy met hem (spetterd zeker van de eerste foto af)
Boffen met het mooie weer voor jullie fotoshoot.
Ik moet hem ook maar weer eens in het echt komen bewonderen (en jullie op film zetten ;) )

annemieke01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:12

Prachtig paardje !!
Maar zou inderdaad bovenlichaam meer rechtop houden , en je benen....probeer eens met je beugels uit te rijden. Ook zeer goede oefening voor je zit.

0kayleigh0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:16

wat een supermooi paardje! :D
bovemlichaam meer rechtop houden inderdaad

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 21:34

Wat een prachtig paardje een een superleuke naam! :D Ik heb ook een B'tje, maar die had van mij ook wel Bumble Bee mogen heten ipv Burana hahaha :P
Je hebt haar netjes voor elkaar hoor, ik vind alleen inderdaad je eigen houding iets minder, het is vooral je bovenlichaam zoals als gezegd, je mag best wat trotser zitten op je pracht ;) Verder ziet het er fijn en vriendelijk uit :)

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-11 23:06

Ziet er goed uit! :)

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 12:34

He wat leuk, wat een hoop reacties opeens. Bedankt voor de tips en complimentjes. Afgelopen dinsdag tijdens mijn les heb ik mijn instructrice gevraagd om er extra op te letten, dus we werken er hard aan. Zij gaf aan dat ik in de les rechter zit dan op de foto's, dus we vermoeden dat mijn houding er een beetje bij in geschoten is, omdat ik het redelijk spannend vond om daar de eerste keer te rijden. Geen excuus natuurlijk, dus het blijft een aandachtspunt.

@Ekeif96: Hoofdstel is leuk he. Ben er ook happy mee. Heb jij 'm nou ook besteld of nog niet?
@30SecToMars: Bumble-bee is hommel in het engels, dus waar het precies vandaan komt, weet ik eigenlijk niet. Ik vermoed toch wel van hommel en niet van transformers.
@Margreth: we maken snel een film afspraak. Leuk. Hopen dat het dan ook zo'n mooi weer is.
@fleur_yen: Ik vond z'n naam ook meteen heel leuk, maar de reacties zijn wisselend. De een vindt het helemaal het einde, de andere vindt het niks. Ach ja, maakt ook niet uit, iedereen heeft zo z'n eigen smaak. Ik vind Burana toch ook een mooie naam hoor. Bumble is leuk qua naam en Burana is een mooie naam.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 12:46

Hee!

Wat een sjiek dier heb je zeg! Leuk dat je na al die jaren een paardje voor jezelf hebt!
Sta je op de Hoeve? Aan de foto's te zien:)

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 12:58

Ik sta inderdaad op de Hoeve. Ken je die stal? Wat leuk.

Ikke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:06

Ja:) Ik denk dat je mij ook nog kent, van toen je Belmondo nog reed.

Mikkie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 14:02

Ik ga je een pbtje sturen, want nu ben ik wel nieuwsgierig. Heb echt geen idee wie je bent namelijk.

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:06

@Mikkie
Die van mij is onderweg :)