al sinds jaar en dag help ik onze sintnicolaas vereniging, met de paardjes te verzamelen die met de optocht door de wijk mee lopen.
ze dragen de edelen die de sint begeleiden.
nu belde de organisator mij enige tyd geleden op met een speciaal verzoek.
omdat dit de 30ste !!! keer was dat hij dit organiseerde, wilde hij heel graag zelf eens als zwarte piet in zijn eigen optocht mee rijden.
niets bijzonders opzich, ware het niet dat deze man in een rolstoel zit, niet kan lopen en maar enkele seconden kan staan.
oke....dit word meer bijzonder, daarvoor roepen we dan gewoon de hulp in van een gehandicapte lesgeef persoon voor advies en hulp.
de meneer zijn verzoek was nog niet compleet,
hij wilde op de mijne!! wauw...
jeetje...van mn stuk van trots natuurlijk en gelijk zie je als verantwoordelijk persoon allerlei gevaren om de hoek komen.
oke, de man mankeerd zo vreselijk veel, MS, 3x per week aan de dialyse, slechte longen, hartproblemen....te veel om op te noemen.
hij leeft voor de jaarlijkse optocht en natuurlijk doe je da alles om zo'n wens te helpen vervullen niet?
dus de afspraken bij de lesgeefster aan gehandicapte volgde, methodes om de beste man op een paard te krijgen werden bedacht,
en het oefenen met de stippel kon ook beginnen.
eerst met stalgenootje die de man speelde en het opstappen oefende zodat het paard het gewent zou raken.
dit gaf 0,0 problemen dus het echte werk kon beginnen.
met rolstoel en al oefende we met meneer zelf...ook dat ging super..
gisteren was het zover, de optocht van sinterklaas in de wijk haagse beemden van breda.
van stal naar de optocht lekker tevoet gegaan, en het eerste deel van de optocht ook zelf gereden.
de eerste energie is pony-lief dan al wat kwijt nietwaar.
het 2de deel was voor Ton, hij mocht gaan genieten van zijn eigen georganiseerde optocht.
zie het foto verslag, we zijn allemaal zo trots op hem en op de pony...
oefenfoto

onze opstijg methode

opstappen en we zitten, samen met mijn lieve stalhoudster zorgen we ervoor.

hand in hand , de Sint en de Opper-hoofdpiet !!!

tijdens de optocht,

ik ben trots op Ton, mijn stalhoudster en natuurlijk het aller trotst op mijn paardje!!!
de prachtige foto's zijn gemaakt door nouws-fotografie ( biancailona@bokt) veel dank daarvoor