Ik heb nog nooit een topic geopend over Shiloh, maar nu doe ik het toch. Ik hoop op een hoop tips!
Op donderdag 17-11-2011 mijn verjaardag gebeurden het.
Ik was afgelopen donderdag net als we zo vaak doen gezellig met mijn vriendinnetje en onze brave paarden aan het buitenrijden op het ruiterpad. Opeens zagen we vanaf een paar honderd meter een hond (gorden setter) op ons afkomen. Wij hebben onze paardjes toen rustig stilgezet met het hoofd richting de hond. De hond stopte voor ons en begon te blaffen. Mijn paardjes was totaal niet onder de indruk en bleef rustig staan. Opeens vloog de hond naar voren en beet hij mijn paardje in zijn been.

De hond viel nogmaals mijn paardje aan waardoor mijn paardje op de grond viel en lelijk over de kop sloeg. Zijn zadel verschoof daardoor onder zijn buik. In paniek croste hij er keihard vandoor.
Ik eenmaal opgestaan ben direct achter mijn paardje aan gerend. Ik heb hem keihard geroepen.
SHIIIIIIIIIILOH HOOO maar! Kom maar terug. En gelukkig draaide hij om en kwam hinnikend van schrik weer naar mij terug gedraafd, met het zadel tussen zijn benen.

Ik stelde hem gerust en keek naar zijn benen. Ik schrok me rot, 1 grote snee!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YHBMNREQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-SEE3XPQE.jpg
De andere bijtwonden heeft ze goed ontsmet en verder open gelaten.
Verder heb ik voor 3 dagen antibiotica gekregen.
De volgend ochtend toen ik opstal kwam wilde Shiloh niet lopen, het deed hem te veel pijn.

Uiteraard heb ik direct contact opgenomen met mijn osteopaat. Ze schrok erg van de filmpjes. Ze kan daarop zien dat hij schade heeft aan zijn borstspieren, linkerschouder en zijn schoft en rug. ( Door de val)zijn Linkerbeen kan ze nog niet zien omdat die nog zo dik is als een olifanten poot. Achterbenen lijken mits de bijtwonden goed helen mee te vallen.
Ik koel nu 2 x per dag een kwartier lang zijn benen, zijn borstspieren, schoft, voorrand schouder en rug. Dat verlicht de pijn wel duidelijk. En het verminderd de zwellingen. Verder krijgt hij sinds gister metacam omdat ik vond dat hij te veel pijn had, ben ik dat gaan halen.
Vandaag is de laatste dag van de 3 dagen antibiotica. Verder krijgt hij magnesium tabletten tegen de spierenpijn.
En gaat hij elke dag een paar uurtjes op een afgezet stukje wei.
Dezelfde donderdagavond ben ik langs het huis van de eigenaar van de hond geweest, meneer ontkend er ook maar iets mee te maken te hebben. Ookal herken ik de meneer en de hond duidelijk. Ook de politie zegt niks te kunnen doen voor mij. Mijn geld van de dierenartsrekening en de osteopaat kosten en een nieuw zadel ga ik dus nooit terug krijgen.

Het doet me ongelooflijk zeer om mijn paardje zo veel pijn te zien hebben. Ik kan helaas zo weinig voor hem doen. Het kost gewoon heel veel tijd voor hem om weer volledig te herstellen.

Mensen met goede tips, heel graag!
Ik hou elke dag contact met mijn dierenarts en osteopaat, en per dag kijken we hoe we het aanpakken.
Lief vriendje, ik zal er alles aan doen om je weer helemaal beter te maken, en ik hoop dat wel snel ( als je weer volledig hersteld bent) weer samen zo kunnen genieten!

Groetjes Sharon