Mijn pony (axiomas Dynamite) aangevallen door een hond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Danij

Mijn pony (axiomas Dynamite) aangevallen door een hond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 17:09

Hallo allemaal, :D

Ik heb nog nooit een topic geopend over Shiloh, maar nu doe ik het toch. Ik hoop op een hoop tips!
Op donderdag 17-11-2011 mijn verjaardag gebeurden het.

Ik was afgelopen donderdag net als we zo vaak doen gezellig met mijn vriendinnetje en onze brave paarden aan het buitenrijden op het ruiterpad. Opeens zagen we vanaf een paar honderd meter een hond (gorden setter) op ons afkomen. Wij hebben onze paardjes toen rustig stilgezet met het hoofd richting de hond. De hond stopte voor ons en begon te blaffen. Mijn paardjes was totaal niet onder de indruk en bleef rustig staan. Opeens vloog de hond naar voren en beet hij mijn paardje in zijn been. |( Shiloh schrok enorm en nam een ongelooflijke sprong opzij waardoor ik eraf viel.
De hond viel nogmaals mijn paardje aan waardoor mijn paardje op de grond viel en lelijk over de kop sloeg. Zijn zadel verschoof daardoor onder zijn buik. In paniek croste hij er keihard vandoor.

Ik eenmaal opgestaan ben direct achter mijn paardje aan gerend. Ik heb hem keihard geroepen.
SHIIIIIIIIIILOH HOOO maar! Kom maar terug. En gelukkig draaide hij om en kwam hinnikend van schrik weer naar mij terug gedraafd, met het zadel tussen zijn benen. :(:)

Ik stelde hem gerust en keek naar zijn benen. Ik schrok me rot, 1 grote snee! ;( Het bloed liep eruit. Ik heb direct zijn zadel afgedaan en de dierenarts gebeld. Ik heb toen het hele eind naar stal met hem gelopen. Op stal aangekomen kwam de dierenarts ook net het terrein oprijden. Ze zei dat de grootste wond direct gehecht moest worden. Shiloh werd verdoofd en kreeg pijnstillers. De wond is met 5 hechtingen mooi dicht gehecht.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YHBMNREQ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SEE3XPQE.jpg
De andere bijtwonden heeft ze goed ontsmet en verder open gelaten.
Verder heb ik voor 3 dagen antibiotica gekregen.

De volgend ochtend toen ik opstal kwam wilde Shiloh niet lopen, het deed hem te veel pijn. ;( 3 van zijn benen waren erg dik geworden. Ik heb alles goed gekoeld, en daarna heel langzaam naar de wei gelopen. Een klein afgezet stukje voor hem alleen, helemaal vooraan.

Uiteraard heb ik direct contact opgenomen met mijn osteopaat. Ze schrok erg van de filmpjes. Ze kan daarop zien dat hij schade heeft aan zijn borstspieren, linkerschouder en zijn schoft en rug. ( Door de val)zijn Linkerbeen kan ze nog niet zien omdat die nog zo dik is als een olifanten poot. Achterbenen lijken mits de bijtwonden goed helen mee te vallen.

Ik koel nu 2 x per dag een kwartier lang zijn benen, zijn borstspieren, schoft, voorrand schouder en rug. Dat verlicht de pijn wel duidelijk. En het verminderd de zwellingen. Verder krijgt hij sinds gister metacam omdat ik vond dat hij te veel pijn had, ben ik dat gaan halen.
Vandaag is de laatste dag van de 3 dagen antibiotica. Verder krijgt hij magnesium tabletten tegen de spierenpijn.
En gaat hij elke dag een paar uurtjes op een afgezet stukje wei.

Dezelfde donderdagavond ben ik langs het huis van de eigenaar van de hond geweest, meneer ontkend er ook maar iets mee te maken te hebben. Ookal herken ik de meneer en de hond duidelijk. Ook de politie zegt niks te kunnen doen voor mij. Mijn geld van de dierenartsrekening en de osteopaat kosten en een nieuw zadel ga ik dus nooit terug krijgen. ;( Mijn zadel is door de val en alles helemaal kapot. (een barefoot chayenne)

Het doet me ongelooflijk zeer om mijn paardje zo veel pijn te zien hebben. Ik kan helaas zo weinig voor hem doen. Het kost gewoon heel veel tijd voor hem om weer volledig te herstellen.
Afbeelding

Mensen met goede tips, heel graag!
Ik hou elke dag contact met mijn dierenarts en osteopaat, en per dag kijken we hoe we het aanpakken.

Lief vriendje, ik zal er alles aan doen om je weer helemaal beter te maken, en ik hoop dat wel snel ( als je weer volledig hersteld bent) weer samen zo kunnen genieten! <3
Afbeelding
Groetjes Sharon
:)

Anoniem

Re: Mijn pony (axiomas Dynamite) aangevallen door een hond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:12

wow , wat een laffe eigenaar zeg/

hopelijk komt ie er bovenop , ik duim voor je

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:13

wat onwijs vervelend, hopelijk komt je paard er boven op :(:)
Kan het wellicht zijn dat er nog zo'n hond in de buurt woont? (even uitgaan van de goedheid van een mens, en dat meneer dus de waarheid zei)

Myrthee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:15

Bah wat vreselijk zeg :(. Heel veel sterkte en ik hoop dat het snel beter met je paardje gaat!

Rixt_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:18

Wat naar, veel sterkte voor jou en je paardje :(:)
maar was die hond helemaal alleen dan? Jammer dat die eigenaar alles ontkent.

Overigens heb je wel een prachtpaard, die laatste foto vind ik echt heel erg mooi.

Dagmar_1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:19

bah vreselijk.. heel veel sterkte!

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:19

wat verschrikkelijk om dit mee te maken, kun je helemaal niets doen tegen die man en de hond, je had vriendinnen bij toch, misschien dat die kunnen getuigen
heel veel beterschap voor je paardje

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:21

Zoo die eigenaar en hond waren bij mij toch echt niet weggekomen hoor. Ik neem aan dat je de hond herkent en als je ook weet waar die woont? Lijkt me dan toch niet zo moeilijk om aan te geven dat het die hond was..

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:22

Bah zeg wat balen..Heel veel beterschap en sterkte :(:)

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:33

En er zijn ook zoooooveel Gordon Setters, echt 13 in een dozijn...en wel heel toevallig dat de eigenaar op de eigenaar van de hond die aanviel leek. Zo toevallig...
Ik zou nog eens terug gaan naar de politie en kijken of je nu eens een agent treft die wèl wil werken.
Ik heb van een agent begrepen (hond in de buurt was ooit eens aangevallen en de eigenaar ging ervandoor) dat je de eigenaar wel degelijk aansprakelijk kunt stellen voor gemaakte dierenartskosten, of even naar rechtswinkel hoe het precies zit...

Beterschap! :(:)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:45

Aangifte doen! Alsnog. Dat is zeer belangrijk. Mochten ze bij de politie namelijk niets kunnen doen en later komt er nog een aangifte melding van iemand anders binnen dan kunnen ze er alsnog een zaak van maken. Je moet er echt op staan dat je aangifte doet. Eventueel kun je ook nog in de buurt bij buurtbewoners vragen of er nog meer gevallen bekend zijn van deze hond die aanvalt. Ik geloof namelijk niet dat dit de eerste keer is.
En verder heb je het gewoon heel goed gedaan en wens ik je sterkte met herstel.

Tip voor de toekomst is, probeer als je paard beter is iemand met een lieve hond te vinden die samen met jou je paard weer wil laten wennen. Wij zijn ook ooit aangevallen (gelukkig met de schrik vrij gekomen) en de eerste keer in het bos had ik het geluk dat ik een man tegen kwam met drie honden die zeer goed luisterden. Hij zag dat mijn merrie flipte van zijn honden en toen ik uitlegde waarom heeft hij de merrie aan zijn honden weer laten wennen. Hij kon die beesten echt alles laten doen. Liggen naast voor en achter mijn merrie, wegsturen en ze weer roepen, laten zitten echt alles. En mijn merrie maar met grote angstogen kijken maar ze werd rustiger en rustiger. Sindsdien is mijn merrie zeer alert en slaat gelijk als een hond achter haar is en te dichtbij (deed ze eerst helemaal niet) maar ze doet wel weer normaal.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:48

tjeempie,wat een verhaal.Als je het goed had willen doen,had je terplekke met de eigenaar van de hond alles al moeten regelen.dan had ie er niet onderuit gekund.Maar goed,ik snap dat je paardje je voor ging.dat zou ik ook doen.maar zijn er geen getuigen,die dit hebben zien gebeuren?
Ik vindt de eigenaar van de hond maar laf.Zijn hond bijt een ander dier ,maar schuld bekennen ho maar.bah,wat een ****

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:50

Aangifte doen hoor. Als er nog meer mensen en of dieren zijn die door deze hond zijn gebeten dan heeft de eigenaar weinig in te brengen en zal hij alsnog voor de kosten moet opdraaien.En vraag rond voor getuigen van dit voorval.

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:53

Jee wat erg! Wat een laffe eigenaar zeg..! Sterkte met je paardje, hopelijk is hij snel weer helemaal goed hersteld :)

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:54

Kan je vriendin niet getuigen?

meart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 17:59

Je moet iig wel aangifte bij de politie doen. Met jouw vriendin die erbij was als getuige.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:09

Hey sharon, wat erg... Net nu het zo goed met shiloh ging.... ongelooflijk dat zoiets gebeurt en die eigenaar met hond niet eens komt helpen... Heel veel beterschap voor shiloh.. Y;(

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:14

Jeetje wat erg!
Pff volgende keer als jullie deze hond ooit nog zien en hij komt er weer op jullie af (grommend enzo). Afstappen en die hond zo'n rotschop geven of klap met de zweep!!! Flink hard :o

Desalniettemin is het vreselijk voor je paard..

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:15

ik zou bij de mensen langs gaan en verhaal gaan halen
niet op een agressieve manier natuurlijk
ze zijn hier nl gewoon voor verz :j
misschien is hij bang dat zijn hond afgemaakt worden? en ontkend het daarom?
en idd even langs de politie [ opnieuw] met de getuige erbij en nog een keer je verhaal doen en vertellen wat je paard nu mankeert.

heel veel beterschap :(:)

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:17

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 09-11-24 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:18

Wat erg! Dan mag je paard zich gelukkig prijzen met zo'n liefhebbende eigenaresse!
Veel sterkte. :(:)

Jinks

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:20

Aangifte doen en als de politie dit niet wil accepteren de ombudsman inschakelen en klacht over de politie indienen. Heb ik ook gedaan toen een soort gelijk iets gebeurde met mijn paard en een kart op de weg. Politie heeft excuus aangeboden en er is alsnog werk van gemaakt. Dus laat je niet wegsturen.

xnien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 18:25

Heel veel sterkte :(:)

Danij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-11 19:16

super bedankt voor de lieve berichtjes! :j

Uiterraard ben ik al een aantal x op het politie bureau geweest. Ik kan helaas geen aangifte doen volgens de agent. De eigenaar is namelijk niet schuldig alleen maar verantwoordelijk dus is het een civiele zaak.. En is aangifte niet mogelijk..

Ik ben aan de deur geweest bij de man, maar die ontkend dus alles. En kan ik nu eigenlijk niks meer.
De man heeft het voorval zien gebeuren, wel vanaf honderde meters afstand.

Met shiloh gaat het ietsje beter.
Ik zou een filmpje plaatsen van zijn eerste stapjes.

xx

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-11 19:33

ke kan wel aangifte doen als het goed is...
Je bent namelijk ten alle tijde verantwoordelijk voor de schade die je (huis)dier aanricht. In dit geval gaat het om vernieling (helaas worden dieren nog gezien als "voorwerp" )