Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Maar ik denk dat er nog heel veel punten zijn om te verbeteren. Succes ermee
Little_Gift schreef:mika: inderdaad en ik denk dat dat ook de reden is van mijn hakken zo op te trekken... ipv mijn hakken uit te drukken en enkel de tippen in mijn beugels te laten rusten stop ik die veel te ver en druk mijn tippen uit ipv mijn hakken... vreeeeselijk irritant !
Little_Gift schreef:upendo: nochtans krijg ik altijd de kritiek dat ik te vaak veel te weinig contact heb op mijn teugels... ze hangen te vaak los in boogjes... maar op deze foto's zie ik ze inderdaad ook vaker gespannen staan dan los... ik los wel degelijk geregeld hals - strek momentjes in waarop ze ook mooi spontaan zakt als je de teugels losser laat in draf en stap... helaas dus niet op foto...
Ik hoor haar gelukkig nooit puffen of kuchen of snokkend ademhalen ofzo en ze heeft nooit een opengesperde mond ofzo dus denk dat het echt momentopnames zijn...
Unicorn: geen flauw idee wat mijn handen betreft maar ik kom geregeld in ruzie met mijn zweep en teugels... ik moet dit écht afleren...
anoukie: in de stelling trekken zal ik never nooit niet doen... daar leert zij niks mee en het doet haar alleen maar pijn... het scheef zitten is er inderdaad ingekropen nadat mijn vorig zadel scheef lag op haar rug... om dat te compenseren ging ik scheef zitten naar de andere kant toe... dit zadel is splinternieuw en aangepast door een erkend zadelpasser en op maat gemaakt... maar ik zit nu wel nog met de gewoonte van te compenseren tav. een scheef liggend zadel... ook hier moet ik dringend op letten...
Joolien schreef:Ik dacht eerst dat je op de Antoine de Both methode reed, maar toch niet...
Je zegt dat je travers etc oefent, maar ik zie een paard die nog niet eens recht de baan door kan. Je hebt je handen veel te hoog, je binnenhand naar buiten wanneer deze normaal op de plek moeten blijven en een paard wat constant scheef is.
En een niet passend zadel, je zit ongelooflijk in stoelzit.
Normaal geef ik altijd tips maar ik weet niet waar ik moet beginnen, sorry...
: jij zegt dat je hakken wel omhoog zijn, maar dat je je been af laat hangen en dat je been ontspannen is. Dat vind ik knap, want een normaal mens kan dat niet.