Uvino @ work, eerste keer @ bokt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dustyenmax18

Uvino @ work, eerste keer @ bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-11 14:24

Hierbij wil ik jullie een van mijn paardjes laten zien.

Uvino heb ik nu bijna anderhalf jaar in mijn bezit, in het begin had ik hem het liefst meteen weer verkocht maar sinds hij bij mij thuis staat is het mijn grootste vriendje en kan er weer alles mee.
Ik had hem gekocht voor de opleiding in deurne, helaas was meneer het hiermee niet mee eens en ging staken waar dat hij maar kon, oftewel niet springen tijdens dressuur gespannen lopen en kop in de lucht. T leek wel ofdat we de grootste haat aan elkaar hadden.
in mei ben ik gestopt met de opleiding en is uvino lekker bij mij aan huis komen te staan, 12 uur per dag de weide op, wat een wereld ging er voor hem open zeg. hij werd vrolijk, hinnikte als ik aankam en kwam altijd naar me toe.
Nu gaat dus alles super tussen ons en god wat ben ik blij dat ik hem gehouden heb, heerlijk beest.

Uvino is een 10 jarige ruin van FruhlingshaftXPalfrenierXabgar van 1.63

Eigencommentaar :
-Handen meer naar voren
-Handen recht op
-handen bij elkaar
- goed recht op zitten
-Hakken uit drukken
- eventueel de beugels een gaatje langer, maar hierbij ga ik mijn hakken nog meer optrekken

De foto's staan niet op vollegorde.
Hierbij de foto's

Afbeelding

Galops wissel
Afbeelding
Afbeelding

uit draven
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Braaf paard
Afbeelding

Afbeelding

Wat doe je als je paard zijn oren niet naar voren wilt doen ? juist ja, helpen :')
Afbeelding

Wees lief voor ons ? :D

_Nancy

Re: Uvino @ work, firt time @ bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:25

Die laatste :D <3
En wat een lange haren heb jij :wow:

Leuke fotos!

Silver_Bolly

Re: Uvino @ work, eerste keer @ bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 14:26

echt een goede vooruitgang chantal! Fijn dat het nu beter gaat tussen jullie!

Pink_Banana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 18:00

ziet er goed uit! je hebt je handen ook mooi en ziet er ontspannen uit tussen de handen en het bit ;)

Arvensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:49

Ik heb het idee dat je 100 kilo aan je teugels hebt hangen, zo ziet het er uit tenminste.
En aan de mond van je paard te zien denk ik ook wel dat je te veel met je handen rijd.
Probeer je teugels korter te nemen en je handen meer boven de schoft te dragen, dan ziet het er al heel anders uit.
Het neusje zou er van mij nog iets meer uit mogen, maar verder vind ik het er wel netjes uit zien, je hebt een nette houding.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:54

Commentaar geef je zelf af. Erg leuk paard overgens! :D
Ben je niet bang dat je paard vreselijk op ze **** valt op dat natte gras?Helemaal met een changement?!

gesloten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:04

Mij lijkt het juist niet dat je veel in je handen hebt. Ik vind het een fijn beeld met een paard dat fijn over de rug komt. Inderdaad de teugels iets korter en dan ook handen meer voor. Verder vind ik het er netjes uitzien, jullie zijn een leuke combinatie :)

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:19

ik heb het idee dat je juist wel veel in je handen hebt, dit aan de mond van je paard te zien. overig commentaar geef je zelf al, ik zou zeggen laat het eens opnemen op film leer je veel meer van dan plaatjes/foto's kijken. 1 vraagje is die neusriem nou te klein of lijkt dat maar zo ?, verder leuk hoor dat oranje

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:25

bven ik blij dat je je paard niet heb verkocht, jullie zijn een leuk stel, en als ik zo kijk gaat dat ook helemaal goed komen
Wel zou ik idd iets meer werken aan je teugelvoering probeer hem directer op je te laten inwerken oftewel letterlijk je teugel met je pinken te kunnen voeren, ik weet even niet hoe ik het moet omschrijven, maar hoop dat je me snap hihi
En zn neusje iets meer naar voren snap als je geen spiegels heb daar niet constant op kunt letten
maar nogmaals gaat helemaal goed komen hoor !!!

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 00:28

WhySoWhite schreef:
Commentaar geef je zelf af. Erg leuk paard overgens! :D
Ben je niet bang dat je paard vreselijk op ze **** valt op dat natte gras?Helemaal met een changement?!

Nee, ik heb altijd in de weide gereden, en met een beheerst changement gaat een paard niet zomaar onderuit, en verder let ik op als het nat is dat in niet in de modder ga rijden.

Fronika schreef:
ik heb het idee dat je juist wel veel in je handen hebt, dit aan de mond van je paard te zien. overig commentaar geef je zelf al, ik zou zeggen laat het eens opnemen op film leer je veel meer van dan plaatjes/foto's kijken. 1 vraagje is die neusriem nou te klein of lijkt dat maar zo ?, verder leuk hoor dat oranje

Ik heb geen 100 kilo in mijn hand maar ook geen 0 kilo, ik wil ook absoluut niet dat ik bijna niets tot 0 kilo in mijn handen heb tuurlijk is het fijn om niets in je handen te hebben, maar ik heb hem op 0 kilo tot bijna niets gehad om het zo maar te zeggen, geloof me dit wil je niet dan kun je bij hem helemaal niet meer stellen in hoofd-hals houding, nu kan hij heel laag-laag-normaal-hoog-goed opgericht, toen kreeg ik hem alleen maar naar hoog opgericht to opgericht en opgekropt, volgens mij heb ik hier geen fotos van zal morgenvroeg eens even zoeken voor je dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik vind dit veel fijner en naar mijn idee en ook mijn instructrice ( toen haar man de hoefsmid een paard van ons kwam bekappen was ik aan het rijden en vond ze hem heel netjes aan het lopen, hiervoor had ze hem een heletijd niet gezien en vond hem dus ook erg fijn in aanleuning)

En de neusriem teklein ? eerder veelte groot ? dit hoofdstel was van mijn vorige paard van 180 met een groot hoofd, dus lijkt me niet dat hij te klein is ?

oOoKellyoOo schreef:
bven ik blij dat je je paard niet heb verkocht, jullie zijn een leuk stel, en als ik zo kijk gaat dat ook helemaal goed komen
Wel zou ik idd iets meer werken aan je teugelvoering probeer hem directer op je te laten inwerken oftewel letterlijk je teugel met je pinken te kunnen voeren, ik weet even niet hoe ik het moet omschrijven, maar hoop dat je me snap hihi
En zn neusje iets meer naar voren snap als je geen spiegels heb daar niet constant op kunt letten
maar nogmaals gaat helemaal goed komen hoor !!!

Had jij toen in mijn topic gereageerd over welke ik weg moest doen ?
ik wil hem juist niet op mijn pinken rijden lees hierboven de reden. En nee ik heb helaas geen spiegel, alleen een simpele weide waar ik in kan rijden.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 07:16

Ik vindt het er ook niet uitzien of je 100 kilo hebt maar vindt hem wel lang zou hem wat meer bij elkaar zien zeker met je wissel volgens mij springt hij hem niet in 1ne en niet mooi door zijn lijf naar voren, verder ziet het er ontspannen uit ;)

xTweetyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 07:28

ik vind dat je een erge mooie houding hebt!!

misschien je handen iets dichter bij elkaar houden? maar dat is moeilijk hoor om daar op te letten, vooral als je geen spiegels hebt om in te kijken.
ik vind dat je je handen in een goede dressuurhouding hebt zitten hoor! niets aan veranderen.

ik vind het een mooi paard!! en netjes gereden.

Fronika

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:45

Afbeelding
ik meende op deze foto te zien dat de neusriem te hoog zat, vandaar dat ik het vroeg ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 09:47

Netjes hoor! let wel op bij je galopswissel, zover ik kan zien van de foto springt hij 'm nu in 2 delen
eerst voor en dan achter, misschien even wachten met de wissels tot hij nog beter op de achterhand is.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:05

Leuk paard, je zult wel blij zijn dat je hem gehouden hebt! Ik vind het niet lijken of je 100 kilo in je handen hebt, wel vind ik dat hij onvoldoende gesloten is. Hierdoor wisselt hij nu ook in tweeën en dat is uiteraard niet de bedoeling. Ik zou dus veel overgangen rijden en veel gaan schakelen, werken aan het sluiten en je dan pas bezig houden met wissels want die gaan nu een beetje de mist in. Je hebt wel een leuk paard! :)

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 10:15

haha nee hoor , ik bdoelde ermaa dat ik het juist knap vind dat je door heb gezet, en ik bedoel ook niet letterlijk Letterlijk, maar meer op de manier dat hij lichter word van voren , ik ben geen instructeur dus kan niet alles goed verwoorden

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-11 11:08

moniek21 schreef:
Ik vindt het er ook niet uitzien of je 100 kilo hebt maar vindt hem wel lang zou hem wat meer bij elkaar zien zeker met je wissel volgens mij springt hij hem niet in 1ne en niet mooi door zijn lijf naar voren, verder ziet het er ontspannen uit ;)

Ja klopt, hij is nog wat lang in zijn lijf maar hij liep eerst ontzettend op de voorhand, dus hoe ik hem nu heb lopen ben ik al blij mee, ik ga hem pas meer bij elkaar rijden als ik daar de juiste begleiding bij heb, omdat hij hier heel snel te licht word van voor en zichzelf gaat opkroppen omdat hij dat erg moeilijk vindt.

xTweetyx schreef:
ik vind dat je een erge mooie houding hebt!!

misschien je handen iets dichter bij elkaar houden? maar dat is moeilijk hoor om daar op te letten, vooral als je geen spiegels hebt om in te kijken.
ik vind dat je je handen in een goede dressuurhouding hebt zitten hoor! niets aan veranderen.

ik vind het een mooi paard!! en netjes gereden.

Dankjewel, ik vind wel dat de handen nog iets naar voren mogen en teugels een stuk korter, zoals de rest ook zegt.

& nogmaals dankjewel haha

Fronika schreef:
http://i202.photobucket.com/albums/aa93/dustyenmax/IMG_3738.jpg

ik meende op deze foto te zien dat de neusriem te hoog zat, vandaar dat ik het vroeg ;)

Ohh zo bedoel je, ja hij zou misschien een gaatje langer mogen daar idd, maar hij zit wel onder de jukbeendere,
Hij was van mijn andere paard zoals ik al zei maar vond voor de fotos het niet mooi om met een bruin hoofdstel te rijden dus heb dit snel kleiner moeten maken omdat mijn oom op me stond te wachten.

essie_blue schreef:
Netjes hoor! let wel op bij je galopswissel, zover ik kan zien van de foto springt hij 'm nu in 2 delen
eerst voor en dan achter, misschien even wachten met de wissels tot hij nog beter op de achterhand is.

Ik ga niet bewust wissels rijden, ik rij alleen wissels om op de anderehand te komen, vaak maakt hij hem idd nog in 2e maar soms ook gewoon ineenkeer. van beter op de achterhand moet je even de eerste qoute van deze qoute lezen :)

Aukelizzy schreef:
Leuk paard, je zult wel blij zijn dat je hem gehouden hebt! Ik vind het niet lijken of je 100 kilo in je handen hebt, wel vind ik dat hij onvoldoende gesloten is. Hierdoor wisselt hij nu ook in tweeën en dat is uiteraard niet de bedoeling. Ik zou dus veel overgangen rijden en veel gaan schakelen, werken aan het sluiten en je dan pas bezig houden met wissels want die gaan nu een beetje de mist in. Je hebt wel een leuk paard! :)

Ja ik ben er erg blij mee kan er echt weer alles mee :)
Hij is idd onvoldoende gesloten lees bovenste qoute van deze qoute, en met schakelen en overgangen ben ik uiteraard altijd mee bezig.

Bybo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 11:35

wat een leuke combi zijn jullie,

en grappig om te zien dat je ook zo lang haar hebt, heb ik ook nml :o haha

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-11 10:49

Bybo schreef:

Haha, dankjewel

En ja idd spaar je lang op he :')

Bybo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-11 20:22

jaa klopt, haha me moeder dacht eerst dat ik jou was op de foto van de zijkanten,
haha maar t is leuk lang haar hebben, en best bijzonder :)

Dustyenmax18 schreef:
Bybo schreef:

Haha, dankjewel

En ja idd spaar je lang op he :')

_Layco_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-11 18:26

Erg leuk paard en ik vind jullie een leuke combi :)
Volgens mij zoekt je paard juist erg goed je hand op? Lijkt niet alsof het heel zwaar
is maar ook niet alsof je niks in handen hebt idd wat je zelf zegt. Vind het
er juist lekker ontspannen uitzien :)

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 11:00

Je bent erg vooruit gegaan!
Heb ik je ook al lang niet meer zien rijden

Hij ziet er goed uit maar dat wist je al!
Binnenkort maar weer eens afspreken :P

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 14:43

Super mooie fotos en echt een super mooi paardje !