Voor het eerst, Vincent ITP

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Voor het eerst, Vincent ITP

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 17:39

Ik heb hem nu al 9 jaar, mijn grote trouwe beer. Veel ups and downs ( met name de downs waren zeer aanwezig de eerste 6 jaar), maar ik ben en blijf knettergek met mijn grote jongen.

Vincent ( Ahoy x Pygmalion)

Op de laatste foto's is mijn dinnetje aan het rijden. Vincent is nooit correct dressuurmatig aangereden. Het is een paard met veel eigen wil en vind eigenlijk niet veel anders leuk dan de paardenvierdaagse en de voorbereiding ervoor ( zodra de vierdaagse afgelopen is, is ook de animo tot werken weg). Al het andere is maar matig boeiend voor meneer... maar nu zo met Uprica kan hij het soms wel waarderen. Niet te vaak uiteraard, stel je voor dat je mens ineens denkt dat je een B proef kan gaan lopen. Maar het begin is er. Kon hij eerst alleen als een kameel door de bank, wil hij nu eventueel wel eens overwegen toch maar iets ( let wel.. ik zeg iets) ronder te lopen. Er zit vooruitgang in, dus reken haar er niet op af.

Het begon ooit zo, met mama samen op de box.

Afbeelding

Om vervolgens zo door de achtertuin van je fokker te crossen...

Afbeelding
Die overigens zeer veel spijt had toen hij zag wat hoe dat gekke veulen er uit was gaan zien...

Af en toe een gekke sprong moet kunnen.. toch?

Afbeelding

Verder ben ik heel zorgzaam, en ook heel handzaam als wandelmodel.

Afbeelding

En ook ik moet wel eens op dieet, al krijg ik wel heel veel glim van dat lekkere gras!

Afbeelding

Maar dit is wel met stip mijn fav. bezigheid. Ik ben een aantal jaar terug met mijnmens over de kop geslagen.. en toen heeft na 2 jaar niets doen mijn vrouwtje besloten zichzelf een ultimatum te stellen. OF we gaan iets doen, of ik ga met pensioen. Al was dat wel zonde want tsja, ik was pas 7. Dus heeft ze in een vlaag van verstandsverbijstering zichzelf aangemeld voor de paardenvierdaagse... sindsdien zijn we weer helemaal blij met elkaar... eindelijk iets wat IK leuk vind! En toen vonden we ook nog een half broer en half zus van mij waar we samen mee rijden!

Links Simon, midden Avon, rechts.. Ik uiteraard.. ik ben zooo knap. Net over de finish van de vierde dag, en ik ben niet moe, wil best nog wel een keertje.
Afbeelding

En toen bleek ik nog iets anders te kunnen.. en ook leuk te vinden!
Wel met de springinstructeur want mijn vrouwtje kan niet zo goed landen, iets met hersenschuddingen en kneuzingen enzo...

Afbeelding

Geen flauw idee wat ze hier aan het doen is, maar ik maak me niet zo heel snel druk... samen met Uprica, het mens wat mijn mens soms meeneemt naar stal. HEEL lief, maar ook wel heel streng hoor soms.

Afbeelding

Nou zal er maar eens wat vaart in zetten dan...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En speciaal voor mij, en mijn broer en mijn stiefzusje, heeft mijn mens ons verhuisd naar een stal waar we EN samen konden staan, en waar de buitenbak zo groot is, dat ik ook mijn kont kan keren met mijn dik 1.75.

In het midden achteraan, dat zwarte stipje.. dat ben ik.. ruim zat toch, voor een Gelder van mijn postuur?
Afbeelding
Ik heb overigens ook een HELE knappe kleine broer, waarvan straks ook een ITP komt. Mijn broertje waar ik heel blij mee ben heet Equador, en mijn stiefzusje heet Dora the Explorer. Die heb je vast al wel eens voorbij zien komen.

Uprica

Re: Voor het eerst, Vincent ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 20:26

Hele leuke topic Es! Ook fijn dat we beide op onze intro foto er zo serieus op staan. Móet je zeggen dat ik ook geen idee heb wat ik daar aan het doen was?
Afijn, het is een heerlijk maar best pittig karakter om te berijden, des al niet te min is die klik er tussen ons wel en leeft vincent ook helemaal op in de ruimte die nu tot zijn beschikking is :). Probeer hem wat laag in te stellen gezien hij vaak de neiging heeft om zijn hoofd omhoog te gooien en zich vast te zetten in heel zijn lichaam.
Al met al een bijzonder project :)

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-11 20:39

Je zou de foto in het groot moeten zien.. een serieuze blik, vastberaden.. maar ik kan maar niet bedenken wat je nou eigenlijk ookalweer van plan was daar.

Wat betreft het pittige.. hij tolereert weinig mensen, dus feit dat hij nog geen enkele keer heeft geprobeerd je eraf te krijgen is heel wat. Vincent is een paard wat puur en alleen met respect behandeld wenst te worden. Doe je dat niet, dan is het eenrichtingsverkeer, d'r af en nooit meer d'r op.
En zijn gebruiksaanwijzing is ook niet altijd leesbaar.. maar verder.. zo'n lekker ding.

Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-11 20:03

Ceriadwen schreef:
Afbeelding

Nou zal er maar eens wat vaart in zetten dan...
Wat een wereldfoto dit..._O-

Fijn dat jullie het zo naar je zin hebben daar. Die bak is ook echt eindeloos he...

love_juliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-11 10:06

wat een prachtig paard! <3

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-11 13:27

@love_juliet Ja ben zelf ook al 9 jaar knetter verliefd op m. Nog iedere dag dankbaar dat ik hem destijds heb gekocht.

@ Serada.. tsja uh.. je zou nog langs komen he :p Dus bij deze..wanneer?