HELP...hoe overleef ik mijn paardrijdende dochter....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

HELP...hoe overleef ik mijn paardrijdende dochter....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 20:31

Toen ons tweede kindje een dochter bleek te zijn, hoopte ik stiekem dat ze mijn 'paarden-gen' zou hebben. Toen dat idd zo bleek te zijn, droomde ik al van ritjes samen over de veluwe later....

4 jaar geleden begonnen we zo, 1 keer in de maand of 2 maanden 10 minuutjes "rijden" en verder speelde ze veel op/onder/om hem en maakten we ritjes met de wagen...
1.
Afbeelding

Nog niets aan de hand, alles relax en mijn bloeddruk redelijk normaal (behalve als ze in een onbewaakt ogenblik weer eens tussen zijn benen doorkroop...prachtige tunneltjes namelijk... >;) )

Tegenwoordig is madam echter 7 en na een hele poos niet gereden te hebben (het afgelopen jaar misschien 5 keer) omdat ze liever aangespannen wilde rijden, zijn wij van stal verhuisd en is ze weer helemaal enthousiast omdat het dochtertje van de pensioneigenaren een zeer fanatieke amazone is en dat...ehm....motiveert..

2. In stap, niks aan de hand....mijn bloeddruk normaal, misschien zelfs laag met zo'n lekker zonnetje erbij :P
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Ook draf kan ik zenuw-technisch prima verwerken
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8. Dan begint de ellende en instrueren de dames mij tot het bouwen van een hindernis...
Afbeelding

9. Ik leg braaf een kruisje neer en tijdens het neerzetten, merk ik dat mijn hart sneller begint te kloppen en de bloeddruk lichtjes toeneemt...
Afbeelding

10.
Afbeelding

11. En dan....dan zie ik DIT gezicht...en DIT gezicht vertelt mij altijd dat er zich tussen de oren iets van de volgende strekking afspeelt "ik wil iets waarvan ik weet dat mama het niet gaat willen, dus hoe overtuig ik haar" :roll:
Afbeelding

12. Er ontstaat een kleine discussie waarbij madame vindt dat zij nu AL 7 is en dus recht heeft op een hogere hindernis en niet een baby-kruisje. Mijn tegenwerpingen dat ze nog nooit les heeft gehad en dat ik het hoog genoeg vind worden simpelweg van tafel geveegd met een "wil je dan dat ik het nooit kan leren?"
Afbeelding

13. Het moge duidelijk zijn wie de discussie gewonnen heeft.....(ik ben zwak, ik weet het...)
Afbeelding

14. Blij!
Afbeelding

15. Zij helemaal gelukkig, mijn bloeddruk onmeetbaar en mijn hart klopt ergens tussen mijn oren...
Afbeelding

Ik besef nu dat dit het puntje van de ijsberg is en dat het gedaan is met de relaxte boswandelritjes aan een halstertouw...hoe ga ik dit overleven??? HEEEEELP!

Barbabientje

Re: HELP...hoe overleef ik mijn paardrijdende dochter....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:35

Hahaha wat een leuke dochter heb je :j

Heel veel succes :=

bromfiets

Wacht maar tot ze wil gaan crossen :))

DieL_Zor

Adem in, adem uit! :D
Haha wat een lekker stel is het toch, succes met het handelen ervan :D

Shinedown

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:36

Hahahah! Daar zul je je handen voor aan hebben de komende jaren _O-
Ik moet zeggen dat ze wel netjes zit voor als ze nog nooit les heeft gehad :).

DearLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:36

Wat leuk zeg! Ook die smile van haar als ze toch mag!

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:38

Leuke foto's!
Je kan zien dat ze paardrijden echt leuk vind :D

s6801881

Wat een dappere dame heb je daar zeg, over zo'n -relatief gezien- grote sprong :wow: Kan me voorstellen dat je als trotse mamma dan toch eventjes staat te zweten :=

Als je haar maar goed laat begeleiden dan komt het toch helemaal goed? Een beetje remmen mag best, maar het ziet er leuk uit, en ze heeft de lol erin, dus laat haar lekker de boel zelf ontdekken :)

Ilsemarie

Waaaahahaha je bent net mijn moeder!
Ik zal het nooit vergeten... binnenbak met van die grote palen, al een gevaar op zich. Zij in de hoek waar het vrij was (was meer zitplek zegmaar) en dan aan de lange zijde een hindernis, ik sprong haar zegmaar tegemoed. Nou al die jaren, hoe oud ik ook was, ze had 112 al zowat ingetoetst en hoefde alleen nog maar op bellen te drukken :P

Leuke pony, geweldige dochter en fantastische moeder! net alsof ik naar mezelf kijk toen ik klein was. En met mij is alles goedgekomen, met jullie vast ook ;) Geniet ervan, ze zijn zo groot!

sharontucker

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:39

oo wat rijd ze al goed!!

haha zeker veel succes! :') je gaat het moeilijk krijgen! :')

meisje2000

om bij weg te smelten.
Mijn dochtertje is nu vier en ik hoop ook ooit dat ze met mij buitenritjes wil gaan maken.
Mijn droom moet nog komen die van jou is alweer gevlogen hahahah

pien_2010

Pacemaker laten zetten zodat je hart niet kan stoppen met kloppen. Dan weet je zeker dat je het overleeft. Leuke dochter heb je, laat madam maar schuiven.

Janedieene

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:40

Hihihi.
Als ze zo door gaat, gaat ze misschien later wel crossen. :+
Dit klinkt misschien hard maar ze zal vanzelf wel een keer vallen. En dan vinden ze het opeens niet meer zo leuk, om heel hoog te springen. Dan zal ze ook wel ervaren dat mammie ook gelijk had, en dat ze toch iets te hoog gegrepen had.
En misschien denkt ze wel, niet zeuren, meteen erop en erover heen.
Nou dan heb je een heel dapper dochterje!

Stiekem niet een beetje trots? :o

Girassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:40

Haha, volgens mij staat je nog een hoop avontuur te wachten met deze combinatie! Leuk stel :j

Sneeuw88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:41

Haha geweldig! Pas maar op als ze straks ook op moeilijkere, grotere pony's wil en de sprongen nog hoger worden ;)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:41

Wat zit ze al ontzettend netjes! Heerlijk toch, zo'n durfal :D , ik wilde dat ik nog zo was :)) . Voor mij is dat lage kruisje al te hoog :') _O- .

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 20:50

hehehe...dank jullie voor jullie steun :D

bromfiets schreef:
Wacht maar tot ze wil gaan crossen :))

helaas staat dat al op haar netvlies sinds we bij een cross zijn gaan kijken (dom van mij ook natuurlijk)

MLoeser schreef:
......dus laat haar lekker de boel zelf ontdekken :)

en dat vind ik juist zo moeilijk.....probeer het echt...maar pffffft...

Ilsemarie schreef:
Waaaahahaha je bent net mijn moeder!
Ik zal het nooit vergeten... binnenbak met van die grote palen, al een gevaar op zich. Zij in de hoek waar het vrij was (was meer zitplek zegmaar) en dan aan de lange zijde een hindernis, ik sprong haar zegmaar tegemoed. Nou al die jaren, hoe oud ik ook was, ze had 112 al zowat ingetoetst en hoefde alleen nog maar op bellen te drukken :P

Leuke pony, geweldige dochter en fantastische moeder! net alsof ik naar mezelf kijk toen ik klein was. En met mij is alles goedgekomen, met jullie vast ook ;) Geniet ervan, ze zijn zo groot!

En zo was MIJN moeder ook, die kwam niet eens meer bij mijn lessen kijken omdat ze er niet tegen kon (en dat waren nog manegepaarden ;) )

Janedieene schreef:
....Dit klinkt misschien hard maar ze zal vanzelf wel een keer vallen. En dan vinden ze het opeens niet meer zo leuk, om heel hoog te springen. Dan zal ze ook wel ervaren dat mammie ook gelijk had, en dat ze toch iets te hoog gegrepen had.
En misschien denkt ze wel, niet zeuren, meteen erop en erover heen.
Nou dan heb je een heel dapper dochterje! Stiekem niet een beetje trots? :o

Ze heeft er al wel een aantal keren naast gelegen hoor, dat is een paar tranen, even slikken en er weer op. Natuurlijk ben ik ook heel trots...maar het gaat zo snel ineens ;)

Rinske schreef:
Wat zit ze al ontzettend netjes! Heerlijk toch, zo'n durfal :D , ik wilde dat ik nog zo was :)) . Voor mij is dat lage kruisje al te hoog :') _O- .

Voor mij ook :') , ik vond die ook echt hoog genoeg!

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:53

nathalie2302 schreef:
MLoeser schreef:
......dus laat haar lekker de boel zelf ontdekken :)

en dat vind ik juist zo moeilijk.....probeer het echt...maar pffffft...

Hartstikke begrijpelijk! Zeker als je zelf rijdt weet je dat een ongelukje in een klein hoekje kan zitten. En ze is natuurlijk nog wel jong, maar ook voor jou gaat het wel wennen :)) Dat komt vanzelf wel. En ik denk dat je dochter al helemaal in de zevende hemel is dat ze een eigen pony heeft waar ze zoveel mee mag doen van jou!

Ennuh, dat crossen, daar kun je je voorlopig nog mee indekken met de reglementen van de KNHS :')

AxS136

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:58

GEWELDIG!!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:01

Héérlijk stel <3

Ik hoop dat mijn meisje over 7 jaar net zo stoer is als jouw dochter :D Hoewel ik dan waarschijnlijk ook met een hoge bloeddruk en hartkloppingen aan de bakrand zal staan :')

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:05

Ik blijf je de combinatie met je dochter en pony geweldig vinden! Geen ervaring met met een kloppend hart langs de kant staan, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen... En ondanks dat ik 32 ben, hebben mijn ouders er nog steeds last van :+ .

Alles goed met je Fjordje?

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:08

Wooow Nathalie wat is Kayleigh gegroeid, wat een stelten heeft ze gekregen en wat een dametje wordt ze zeg.
Super leuk stel, PC doet het toch allemaal zo maar even, wat een heerlijke vent is dat toch. <3

Mir_horses

Re: HELP...hoe overleef ik mijn paardrijdende dochter....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:12

Hihihihi dat verhaal van jouw erbij. Ach gut.. ik kan me jouw reactie wel voorstellen hoor. Daar gaat je lieve, stoere dochter dan. Ik vind haar wel echt on-wijs netjes rijden! Keurig haar handjes, benen.. echt een talent voor in de toekomst ;). Succes hoor.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 21:15

MLoeser schreef:
Ennuh, dat crossen, daar kun je je voorlopig nog mee indekken met de reglementen van de KNHS :')

hehehe..jij hebt duidelijk weinig ervaring met 7 jaar oude meisjes....je indekken is zo goed als onmogelijk :')

ukkiepuk schreef:
Héérlijk stel <3

Ik hoop dat mijn meisje over 7 jaar net zo stoer is als jouw dochter :D Hoewel ik dan waarschijnlijk ook met een hoge bloeddruk en hartkloppingen aan de bakrand zal staan :')

Ach wat leuk, jullie hebben een beebs! Gefeliciteerd! :) :). Jou staan eerst nog hartkloppingen te wachten m.b.t. de eerste blauwe plek, schaafwond etc. etc. ;)

Miran schreef:
Ik blijf je de combinatie met je dochter en pony geweldig vinden! Geen ervaring met met een kloppend hart langs de kant staan, maar ik kan me er wel iets bij voorstellen... En ondanks dat ik 32 ben, hebben mijn ouders er nog steeds last van :+ .

Alles goed met je Fjordje?

Dank je :) Ben zo blij met mijn Fjordje dat we er tegenwoordig nog 1 bij hebben ;). Mijn moeder herbeleeft haar angsten om mij nu weer met haar kleindochter :P

Bliksem schreef:
Wooow Nathalie wat is Kayleigh gegroeid, wat een stelten heeft ze gekregen en wat een dametje wordt ze zeg.
Super leuk stel, PC doet het toch allemaal zo maar even, wat een heerlijke vent is dat toch. <3

HEEEEY :) long time no see! Snel gaat dat he? Volgens mij zijn ook vooral haar benen gegroeid :P

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 21:18

Nou begin maar vast met een voorraadje deodorant aan te leggen, want dat gaat je waarschijnlijk nog heel wat zweetdruppeltjes langs de kant kosten.