Vond het wel weer eens tijd voor een nieuw topic van Vodje,er is zoveel veranderd de laatste tijd,en het gaat alleen maar beter

Vodje is een 15-jarige Oldenburger X Selle Français merrie,toen ik haar kocht was ze redelijk mager (door verkeerde voeding,de eigenaresse was in het buitenland,paarden werden door iemand anders gevoerd). Vodje werd ziekjes en werd steeds magerder. Toen was het echt afgelopen en hebben we haar op ander voer gezet,daarvan knapte ze echt op! Later bleek dat ze allergisch was voor het voer wat we haar een dag of 4 hebben gevoerd.
Omdat het beter ging qua gezondheid en de winter voorbij was hebben we het rijden weer opgepakt. Het ging in het begin wel lekker,maar later begon ze steeds meer te drammen en kwamen we in een dipje. Na aanleiding daarvan heb ik besloten bitloos te gaan rijden. Eerst wat testen,ze deed het perfect!
Toen een sidepull gekocht en daar mee gaan rijden. Het voelde alsof ik een compleet ander paard onder m'n kont had. We rijden nu een maandje bitloos en hebben 1x met dit hoofdstel les gehad. Vodje maakt haar hals vaak erg lang,we zijn hier echt mee bezig.
We rijden nu zo'n 3 keer per week,waarvan 1 tot 2 keer serieuzer dressuur,en de rest van de week is het lekker klooien zonder zadel,crossen met neckrope,enz.
De foto's met zadel zijn van 18 september,hier zijn helaas maar een paar foto's gemaakt,na 10 minuten losrijden was de batterij van de camera leeg

De foto's zonder zadel zijn van 25 september,het was toen zo warm dat we lekker wat zonder zadel hebben geklooit.
Tips op m'n houding zijn welkom,mijn houding is nogal bagger.
Wat ik zelf al had:
-onderbeen wat verder naar achteren
-hoofd omhoog,ik heb sinds kort de neiging naar beneden te kijken
-beugels heb ik inmiddels een gaatje korter.
-Ik ga teveel mee in de beweging,moet wat stiller zitten,Vodje gaat elke keer groter en sneller lopen als ik teveel meega.
-Tenen niet zo afsteken zonder zadel,ik heb aan beide benen een blessure waardoor dat moeilijker gaat.
Nouja,kan nog een uur zeiken op mijn houding,nu de foto's maar

1) losstappen.

2)

3)

4) Hier liep ze al wat lekkerder

5)Oortjes

6)oeeii,mijn tenen

7)Drafje

8)Volte in draf

9)

10)

Mijn schatje,andere keer