Nadat ik een aantal jaren geleden noodgedwongen mijn tinkerhengst Chester heb moeten verkopen heb ik me daarna toegelegd op de minipaarden.
Ik wilde daarna geen groot paard meer en als er dan nog wat zou komen absoluut geen tinker meer en vooral geen witte

Toch tot ongeveer een jaar geleden begon ik toch weer steeds te merken dat als ik een advertentie zag staan van een tink ik toch deze even opende, maar daar bleef het ook bij.
Ook ging ik nog trouw ieder jaar met mijn vriendin richting Oirsbeek om de veulens bij John te gaan bekijken gewoon even buurten, gezellig en ondertussen op kraamvisite.
Maar ook daar zoveel tinkers, maar nooit diegene die me aanstond en had ook nooit het idee ik wil er weer eentje.
Tot een aantal weken geleden mijn vriendinnen me meesleepten naar het tinkerconcours. Toen we daar een tijdje gekeken hadden naar de proefjes viel mijn oog op een Tink in de wei je raadt het al de meest witte die hij had staan.
Ik moest en zou even wat dichterbij gaan kijken. wauw op slag was ik verliefd en het begon te kriebelen

Na een praatje met John ben ik diezelfde week een proefritje gaan maken op deze Tink.
Ik werd gelijk met beide benen op de grond geslingerd toen ik erop zat. Ik was helemaal beduusd dit had ik niet verwacht, hij voelde niet lekker aan met rijden, nee dit was hem niet en beduusd en verward zadelde we hem af gaven hem wat lekkers en zaten we daarna in de kantine.
John liet ons nog wat andere tinkers zien die hij te koop had staan, maar ook daar zat mijn tink niet tussen.
Toch was dit de druppel en ik ging serieus op zoek naar een nieuwe tink, de tijd was er rijp voor denk ik en ook mijn vriend vond het weer harstikke leuk dat ik toch weer serieus op zoek ging.
Ik heb daarna nog wat rondgekeken op MP en viel als een blok voor een veulen. Tja, meneer had helemaal geen vlekken en was overwegend wit

Daar aangekomen was hij nog leuker dan op de foto's en heb na een grondige inspectie dan ook niet lang na hoeven denken.
We hebben hem afgelopen zaterdag opgehaald en ik ben nu dus weer een trotse bezitster van een van de mooiste rassen die er bestaan een Tinker

Met trots stel ik voor mijn nieuwe tinkervriendje Nelson van Irisch Cob Holland

Dit zijn de foto's van marktplaats hier viel ik op

Zijn heerlijk smoeltje

En zijn lekkere gekleurde kontje

Net thuis aangekomen, Ooh ik helemaal in de wolken dat ook wel te zien is aan mijn blije kop

Lekker even grazen en bijkomen van zijn eerste trailerrit die gelukkig heel goed gegaan is.

Gisteren heb ik hem heerlijk gewassen, hij had veel schilfers tussen zijn sokjes, zijn staart was echt vies en zijn manen plakten.Ik heb hem lekker met betadine shampoo gewassen, zijn maantjes mooi gevlochten en zijn staartje was weer lekker fluffig. gewoon heerlijk lekker schoon.
Hij vond het super spannend zijn eerste wasbeurt

Maar hij is weer lekker fris nu.

Zijn maantjes in de vlechtjes

Zijn fluffiestaartje

Samen met zijn nieuwe vriendje Pointer de oudere ruin van mijn nichtje