Vrijdagmiddag krijgen we wel een heel apart telefoontje. In Wassenaar is een paard gedumpt. We rijden regelmatig voor gedumpte honden, katten, cavia’s, ratjes … maar een paard? Dat hebben we nog nooit meegemaakt. Het paard loopt op straat voor renbaan Duindigt. Volgens de melder kwam een auto met trailer aanrijden. Het paard werd uigeladen. Vervolgens stapte men weer in de auto, het paard achterlatend. Als we aankomen zien we een jong paard met te lange hoeven. en hier een daar een paar wondjes. We nemen hem mee in onze trailer en zetten hem op stal. Als we met de chipreader over zijn schouders gaan, zien we dat hij wel een chip heeft. Helaas hebben we nog geen registratie gevonden op het chipnummer, maar we blijven verder zoeken. Voorlopig blijft hij bij ons en zal de hoefsmid langs komen om hem van zijn lange hoeven te verlossen dierenambulance den haag
de eerste foto staat op de site van amivedi.
ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen de eigenaar of de dader te vinden. daar ben ik al de hele avond naar aan het speuren, helaas niks nog.
Kan ook gewoon losgebroken zijn.... Lijkt me een beetje voorbarig om er meteen vanuit te gaan dat ie gedumpt is.
EllenvanA
Geplaatst: 01-10-11 07:10
Jee,wat sneu.. Ik hoop niet dat mensen er een gewoonte van gaan maken nu de prijzen zo hard stijgen.. Maar het zou toch ook gewoon losgebroken kunnen zijn?
Raar zeg. Ben benieuwd hoe dit afloopt. Hopen dat het dier al snel wordt gezocht door vreselijk bezorgde eigenaren!
kimberley82
Geplaatst: 01-10-11 08:16
Van shetlanders heb ik het al vaker gehoord... (vriendin van mij vond er ooit spontaan eentje bij haar in de wei met briefje eraan)... maar zo'n groot paard?
Al denk ik wel dat die oude eigenaar zijn/haar 'zin' gaat krijgen... Stel die raakte het paard echt nog niet aan de straat stenen kwijt, maar wilde het dier ook niet naar de slager brengen... Er zijn nu natuurlijk een hoop mensen die denken: aaaah, ik neem zo'n zielig gedumpt paard wel!
Of hij blijkt gestolen,kan ook.
loonew
Geplaatst: 01-10-11 08:19
Wij hebben ook eens een gedumpte pony gezien , gevonden en gehouden ! Hij had geen chip en was een shet met ernstige dwerg groei! Toch nog 3 jaar plezier mee gehad! Ik vind het echt erg dat dit gebeurt ,zowel voor katten als honden als paarden en ander vee! Huisdieren! Begin er dan niet aan!
Dit is wel een bizar bericht, arm dier! Ik begrijp alleen dat stukje over de chip niet, hoe kan een paard wel een chip hebben maar geen registratie? Dan werkt, blijkbaar, het chip systeem niet.
de mensen worden met de dag gekker lijkt het wel....... hoop dat dit dier een goed thuis krijgt.
Elco
Geplaatst: 01-10-11 08:59
Latruda schreef:
Er staat toch bij dat het dier met de trailer is gebracht! Lezen jullie daar dan gewoon overheen???
Had ik ook al neergezet is blijkbaar erg moeilijk voor sommige mensen om te LEZEN..
Sjors
Geplaatst: 01-10-11 09:00
die eigenaar kon hem beter naar de slahterij brengen, dan krijgt hij er ook nog geld voor
Hilli
Geplaatst: 01-10-11 10:02
Cayenne schreef:
Kan ook gewoon losgebroken zijn.... Lijkt me een beetje voorbarig om er meteen vanuit te gaan dat ie gedumpt is.
Tsja, en dan breng je zo'n dier met een trailer naar de plek waar je denkt dat 'ie hoort, knikkert het rucksichtlos op de stoep en ga je weer.
Hopelijk krijgt het diertje een goede plek.
Thats_Me
Geplaatst: 01-10-11 10:03
Dat zul je vast nog we vaker zien gaan gebeuren.. Het is echt crisis en dan kunnen mensen de luxe niet meer betalen en gaan sommige gekke dingen doen..