Ponykamp @ horsetellerie in Rheeserveen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Ponykamp @ horsetellerie in Rheeserveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 15:58

Van 23 september tot 26 september zijn we van stal een weekendje weg geweest naar de Horsetellerie in Rheeserveen (http://www.horsetellerie.nl). We hadden stralend weer dus dat was zowiezo natuurlijk al fantastisch. De accomodatie was ook erg mooi en je kon er zo het bos in, dus ideaal! Enige nadeel was dat het bos er achter niet heel geschikt is voor mensen die van lange ritten houden (je kan wel tot dedemsvaart en terug maar dan moet je heen en terug dezelfde weg). Maar voor ons was dat geen probleem omdat de meeste paarden toch niet echt lange ritten gewend zijn (met 1 of 2 uur kon je een prima rondje maken). In de toekomst worden er tunnels onder de weg door gelegd zodat je ook naar de overkant kan en daar ligt ook een mooi gebied om te rijden (gebied rond de Oldemeijer). Maar even een mooi kort (foto)verslagje van ons weekendje:

Vrijdag rond 11 uur gingen we alles inpakken en de paarden inladen. Shaggy liep netjes de trailer op nadat hij even een klein momentje twijfels had. Het oefenen heeft zin gehad :). Hij bleef netjes rustig op de trailer staan en onderweg was ie ook rustig alleen het laatste stukje liet ie even merken dat ie het zat was :).

Shaggy met zn 'en wat gaan we nu dan doen baas' blik
Afbeelding

Zo ongeveer rond 3 uur kwamen we aan bij de horsetellerie, daar hebben we eerst alle paarden uitgeladen en lekker in de box gezet zodat zij ook even konden bijkomen van de reis en wij zijn onze tassen even gaan uitpakken en ook even wat gegeten en omgekleed enz...

Shaggy had het luik naar buiten al snel ontdekt en vond het helemaal geweldig. Even kijken welke nieuwe luchtjes we hier kunnen ontdekken....
Afbeelding
Afbeelding

Nadat we allemaal waren bijgekomen zijn we de paarden gaan zadelen en hebben we nog even een kort rondje buiten gemaakt. We konden gelijk achter de accommodatie het bos in en het waren mooie brede harde paden. Dus perfect om te rijden!
Afbeelding

Na het ritje paarden lekker afgezadeld en gedoucht en weer in de box gezet en toen konden wij ook weer lekker een hapje gaan eten.
Afbeelding

Volgende dag weer vroeg op en even bij de paarden gaan kijken. Het was weer een mooie ochtend (met het weer hebben we echt geluk gehad!). Paardjes hadden al eten gehad dus we hebben ze lekker buiten gezet. Er zijn twee landjes voor de vakantiepaarden, bij ons konden de ruinen prima samen alleen de merries hebben we apart gezet. Met de eerste keer naar buiten was het wel weer even rennen :), maar ze hadden al snel door dat ze op gras stonden...
Afbeelding

Rond een uurtje of 11 zijn we de paarden weer gaan zadelen en hebben we weer een ritje gemaakt. Was weer een relaxed ritje :). Kwamen naderhand ergens op een land weggetje uit waar ook een hele groep motors ons tegemoet kwam rijden maar ze reden daar zo rustig! Echt een heel verschil met hier (Noordwijk, Zuid-Holland) waar al het verkeer maar langs je raast zonder rekening met je te houden! Bij terug komst paarden weer lekker een douche gegeven en toen konden ze weer lekker het land op.

Afbeelding

Afbeelding

Wij zijn 's middags lekker Hardenberg in geweest, daar is ook een heel leuk winkelcentrum! Dus naast paardrijden kan je er ook heerlijk shoppen :D. Bij thuiskomst de paarden weer lekker binnen gezet en toen konden we lekker gaan borrelen en uiteindelijk weer naar Hardenberg om daar een hapje te gaan eten en gezellig uit te gaan (is ook zeer aan te raden in Hardenberg, hebben echt een gezellige avond gehad!).

De volgende dag weer een buitenritje gemaakt (sommige van ons met een kater }>). De eigenaar van de accommodatie kwam nog langs om een foto van ons te maken, deze heeft hij ook op de folder gezet :D.

Afbeelding

foldertje (ik was net mijn eigen camera in mijn tas aan het doen :P):
Afbeelding

Na de rit weer lekker de paarden gedoucht en even lekker laten rollen in de bak en daarna weer op het land ;).
Afbeelding

Afbeelding
http://img84.imageshack.us/img84/9527/dsc0197tr.jpg

Zondagavond hadden we een lekkere BBQ was ook helemaal top!

Maandag hebben een aantal nog een buitenritje gemaakt en heb ik alvast geholpen met alles opruimen en kon Shaggy nog even genieten van het gras...
Afbeelding
Afbeelding
http://img7.imageshack.us/img7/8332/dsc03378n.jpg

En toen was het toch echt zo ver en gingen we weer naar huis.... Pony liep dit keer zonder enige twijfel zo de trailer op (was echt trots!)
Afbeelding

__Nicky

Re: Ponykamp @ horsetellerie in Rheeserveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:04

Ziet er super uit Anne! Lekker hoor :D

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:08

Ziet er uit als een geslaagd weekendje weg! Erg leuke foto's!
Mooie accomodatie ook!

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:13

Leuke foto's, lekker genoten van een weekendje weg, heerlijk joh! Is een weekend nu niet véél te kort? Ik was echt blij dat wij een weekje waren : Knappe Shaggy met z'n schattige vlechtjes!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 16:23

Hier was een weekendje wel echt genoeg. Maar kan me voorstellen dat als je naar de Veluwe gaat ofzo een weekendje erg kort is :P. Daar kan je echt hele mooie lange ritten maken :D. Al kan je hier uiteindelijk ook wel een leuk gebied in, dat hebben we nu niet gezien helaas....

Maar voor een eerste ponykamp van stal was het wel goed zo (je moet toch ook weer afwachten hoe de groep is :P).

r_oo_sj_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:24

Nick, Anne??? :P

Leuk verslagje es! :D zo te zien hebben jullie lekker kunnen genieten!

Michelle_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:39

leuk verslag+ foto's! Is een geslaagd kamp geweest zo te lezen!

kelselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:42

zit die accomodatie dicht bij een autoweg?? richting Hardenberg zelf?
tenminste dan zie ik ook altijd een luxe pensionstal en vanaf deze foto's gezien lijkt het die wel.

Ziet er zeer geslaagd uit volgens mij, denk wel voor herhaling vatbaar:P

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 16:50

Hij zit aan een parralelweg (ommerweg) langs de N34 richting harderberg inderdaad ;). En het is zeker voor herhaling vatbaar! Mooie huisjes en ook een prima accommodatie voor de paarden!

Probeer mn ouders al te overtuigen om een weekendje te gaan :=. Zij lekker fietsen ik met paard op stap :D.

Rosanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 16:51

Ik woon daar in de buurt! Grappig :p.
Ziet er erg mooi, leuk en gezellig uit allemaal!

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 17:36

Hey! Wat leuk om te zien, dat is vlak naast mijn huis, ik woon iets verderop. Binnenkort ga ik ook een paard wat daar in pension staat trainen. Lijkt me heel mooi op die locatie. :)
Het is daar echt supermooi! Je kunt daar ook heel leuk bij de bossen, je kunt ook de weg oversteken en dan daar het bos in. Misschien was dat voor jullie geen optie?
Dat lange pad naar dedemsvaart kent wel allemaal zijweggetjes die je ook leuk kunt meepakken!
Maar het ziet er in ieder geval heel geslaagd uit, lijkt me heerlijk zo'n weekje op die accomodatie. :D

heikedenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-11 18:30

leuk verslag esther ziet er mooi uit, wij hebben afgelopen juli op de veluwe eerst ook maar een weekend gedaan om te proberen en wij gaan volgend jaar zeker langer :j

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 18:30

Onze paarden zijn allemaal verkeersmak maar op die weg werd officieel 80km/u gereden en onofficieel 100km/u en het wordt ook wel 100 km/u, dus niet heel veilig om over te steken. Maar er komen tunnels had ik begrepen van de eigenaar dus dan kan je veilig die weg onderdoor. Is nu ook een tunnel maar dan moest je eerst een heel stuk langs die weg en dat zag de rest niet zo zitten. Dus wij hebben het maar bij de paden aan 'onze' kant van de weg gehouden ;). Dat pad rechtdoor hebben we ook wel een heel stuk genomen en af en toe ook gewoon een verharde weg. Was prima te doen en ook erg leuk om mooie huizen te kijken :P.

Denise: Van mij mag het ook wel langer hoor :P. Was een prima groep! Heerlijk zo'n vakantie met de paarden :D.

Barroco

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 10:34

Ziet eruit alsof jij en Shaggy erg genoten hebben, fijn joh!

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 18:27

Leuke foto's, ziet er gezellig uit! Wat ziet je ventje er ook knap uit :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 22:11

Dankje :). Hij is ook erg knap inderdaad :P (en dat weet ie :=).

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 14:08

Leuke foto's Esther!
Goed naar je zin gehad dus, fijn! :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-11 14:43

Dankje, heb het zeker naar mn zin gehad! Wil weer!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:16

Ziet er super uit zeg! Als ik een paard had ging ik met je mee ;)
Ik ben begin september naar de Veluwe geweest (omgeving Kootwijk), volgens mij kun je daar ook goed rijden :j

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:29

Ik ga mee met Sas. Als ik een paard had was ik aangesloten. Ziet er top uit! Fijn ook dat je pony zo braaf de trailer op gaat.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 15:33

Hahahaha we gaan we toch lekker met zn alle wandelen :P. Ik met pony (of op pony) en jullie allebei 1 hond (je mag vast bobbie wel lenen van Sas...).

Ennuh Sas, in Kootwijk kan je inderdaad mooi rijden ;). Daar zitten ook wel een paar van dit soort accomodaties...

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 16:38

Kunnen de honden dan meeliften op Shaggy? :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 17:10

Ik geloof dat ik pony maar moet beleren voor de kar, dan is probleem ook opgelost :P.

LGruitershop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:30

hee, leuke foto! ik zou er ook wel heen willen.