Ik en Alwin zijn nu al 2,5jaar onafscheidelijke maatjes, we hebben saampies heel weinig dalen gehad, tuurlijk soms wel eentje, maar daar kwamen we samen heel snel weer uit.
Ik heb zelf wel heel veel dalen gekent, en m'n mannetje wist mij erdoorheen gesleept.
Hij is een kanjer van goud, zowel vanbuiten als vanbinnen.
Alwin is een 9jarige haflingerruin, en is getrouwd met mij

Het enige puntje waar we niet zo sterk in zijn, is het serieuze bakwerk..
Ik kan mijn zit niet helemaal vinden op dit zadel, dus mijn houding is ontzettend belabberd.
Alwin vindt er geen hol aan om aan het werk te moeten in de bak, dus bij hem is het kop omhoog en gaan met die banaan.
Wanneer ik bitloos met alleen een halstertje en zonder zadel rijd is er niks aan de hand en loopt die gewoon ontspannen.
Hij vind het gewoon zeer moeilijk om na te geven met bit in, wat ik ook wel snap, want wie wilt er nou met zo'n ijzer ding in zijn bakkes lopen.
Op vele foto's steekt het bit bijna een meter uit, dit komt niet omdat ik hard trek, maar omdat het bit een maatje te groot is (maatje kleiner al geprobeerd, maar hij blijft hier lekkerder op lopen) en omdat er geen sperriem omheen zit..
Ons niveau onder het zadel en met bit is nul komma noppes (of is het 0, noppes

Travère, Schouderbinnen- en buitenwaarts, wijken, alles zit erop, maar dat gaat allemaal zoveel makkelijker wanneer ik enkel met een halstertje rijd...
Ons niveau zonder zadel en met halster ligt ongeveer tegen de M aan, we vinden het samen fijner om echt onszelf te kunnen zijn, zonder dat er een leerzadel tussen ons in zit. Daarom eigenlijk dat je ook maar weinig topic's onder het zadel van ons ziet (nja, dit is de eerste

Mijn punten waar ik op moet letten;
-rechtop zitten (komt veelal doordat ik niet kan wennen aan het zadel, maar dit is het enige wat Alwin accepteerd)
-letten op m'n beenhouding
-m'n ellebogen en armen ontspannen (handen lijken hard te trekken, doen dit echt totaal niet)
-vrolijker kijken
Ps; Ik zit zelf in een stress periode, waardoor het allemaal niet fijntjes verloopt en ik ook erg vast zit in m'n nek en rug.
Puntjes van Alwin;
-Z'n mond wat meer gesloten houden, meneer is erg Lippig en vind het leuker zijn mond open te hebben

-Soms iets meer achterbeen gebruik
-Als hij iets niet snapt, niet meteen paniekerig worden, maar aan het baasje vragen wat ze bedoeld.
Samen komen we er altijd uit!
Wees erg kritisch! Er zit totaal geen ontspanning in, en dat weet ik zelf ook, maar toch wil ik graag leren van mijn vele fouten!
(Les ga ik binnenkort weer krijgen, we hebben 1,5jaar geen les gehad, alleen maar buitengereden...)
1.Hee baasje, wat gaan we vandaag doen??

2.Instappen
3. Lekker achterbeengebruik, scheef over zijn lijf.
4. Lekker actieve draf, geen ontspanning van voren, mijn houding belabberd...

5.Schoudervoor inzetten, om hem toch iets soepeler te maken..
6. Galopje, goed beengebruik, mijn houding is blegh.. ik kan gewoon niet zitten op boomloos..
7. Lekker bergopwaarts, mijn voet gaat echt helemaal een eigen weg..
8. Drafje rechtsom, treedt mooi onder, ik zit ongelooflijk stijf..
9. Galop rechtsom, zijn moeilijke kant.. Probeer hem rechtgesteld te krijgen, en krijg dan protest doormiddel van staartzwiepen
10. Hier treedt die redelijk onder, maar hij houdt zich stijf in zijn lichaam, wat die erg veel doet in de rechtergalop.
11. lekker beengebruik, redelijke houding van mijn kant
Totale miscommunicatie, ik vroeg hem van stap naar galop te gaan en dat ging even niet lekker
https://lh6.googleusercontent.com/-t5Us ... 20/272.JPG
12. Toch pakt die hem goed door, en bergopwaarts
13. Uitdraven
14. nog keer
15. Klaar en trots op mijn kereltje!

We zijn bezig met de ontspanning van voren, maar we doen het op zijn tijd.. Anderhalf jaar alleen maar buitengecrossed, dan is de bak opeens wel iets heel anders! Wees kritisch, maar houdt rekening met bakervaring.