Zo zout heb ik het nog nooit gegeten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Zo zout heb ik het nog nooit gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 17:42

Ik dacht vanmiddag na mijn werk ff lekker te gaan wandelen met mijn paard. Zo gedacht, zo gedaan, dus hop andere halstertje om en lopen maar. Nou is Vjesta ontzettend braaf, en loopt dus eigenlijk altijd los naast me.

Na 45 minuten lopen we terug naar stal, en word ik ingehaald door een auto. Niets bijzonders behalve dat het een politie auto was. En die stopt (vrij abrubt en vrij dicht voor mijn neus), dus ik ga ook stilstaan. Agent stapt uit.
'Goeiemiddag mevrouw'
'Goeiemiddag meneer'
'U bent zich ervan bewust dat honden aangelijnd dienen te zijn?'
'Ja meneer'
'Mooi, dan snapt u vast ook dat u nu een boete krijgt'

Juist...

'Nee meneer eigenlijk snap ik dat niet'
'Wat valt daar niet aan te snappen?'
'Nou meneer... Dit is geen hond'
'Ja, maar ze loopt los'
'Dat ben ik met u eens... Maar het is geen hond. Kunt u mij misschien iets laten zien waar staat dat ik mijn paard niet los mag laten lopen?'

Toen was de agent eventjes stil...

'Voor deze ene keer dan' en hij stapt in en rijdt weg..

Nou heb k best rare dingen meegemaakt, maar dit grapje? Achteraf is het best grappig, maar op dat moment had ik echt zoiets van 'huh'?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Zo zout heb ik het nog nooit gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:43

Heel apart inderdaad, maar los laten lopen langs de weg lijkt me sowieso geen handige actie.
In die zin geef ik ze dus wel gelijk, hoe braaf je paard ook mag zijn.

skyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:44

haha ik vind hem wel grappig :')
Maar hoe braaf je paard ook is zou ik niet je paard los laten lopen :o

Roane

Het enige wat ik kan bedenken is... wacht even... het komt zo in mij op... ik heb echt geen flauw idee wat je tegen zo'n kerel nou zou kunnen zeggen :') I got no words for this either.

NiKip

:')
Heb je die er even mooi uit gebluft :P

Ik hoop wel dat het een fijne rustige omgeving is waar je haar los laat lopen? Paarden kunnen altijd schrikken, hoe braaf ze ook zijn. Dus als er auto's voorbij rijden zou ik het halstertouw er aan laten :j

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:45

als je nou met een iniminishetjes loopt, dan snap ik nog wel dat ze dat voor een hond aanzien }:0

maar een fjord voor een hond _O- _O- _O-

Michelle0601

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:46

Misschien moet meneer agent even terug naar school en verschil leren tussen hond en paard?

Wel een grappig verhaal trouwens!

TinePine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:46

Als je erop zit loopt hij ook los :D

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:47

Wat een leuke reactie van jou zeg! Haha, moest er even om lachen.. Dan zijn ze wel stil :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 17:48

Het is een super rustige omgeving. De weg rijdt bijna niemand, en is gigantisch overzichtelijk. Ernaast ligt wel een 80km/h weg, maar daar staat een hek tussen en aangezien haar weiland eraan grenst is ze er ook helemaal aan gewent. We hadden al een heel stuk gelopen langs de rand van het dorpje waar ze staat, langs n voetbal veld en tennisvelden, langs spelende kleine kinderen etc. en ze had totaal geen sjoege gegeven.. Het is een route die we eigenlijk wekelijks wel lopen en die ze dus helemaal kent. Ze was kalm, had haar koppie lekker laag en liep heel rustig naast me te sjokken. Halstertouw zat er ook wel aan maar hing over haar hals.

Ik stond zo ontzettend stom te kijken... Ik kan een boel verwachten, en ik verwachtte ook een preek over m'n loslopend paard, die overigens stilstond toen ik ook stilstond en naast me stond te slapen (los) tijdens dit gesprek. Maar dit had ik echt niet verwacht.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 25-09-11 17:49, in het totaal 1 keer bewerkt

NiKip

Re: Zo zout heb ik het nog nooit gegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:49

Dan moet het wel kunnen ;)
Zelf zou ik het nog steeds niet doen. Durf dat gewoon niet :P

Jarmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:51

Haha , Mooi Gezegd!:P :P

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:52

:') geniaal. En ook nog proberen een boete te geven _O-

quartel

_O- ik zou dat dier gelijk leren blaffen als ik jou was :j

Sani

Je had je om moeten draaien richting Vjesta en zeggen 'blaf dan! Die hondenbrokken die ik je voer doen hun werk niet!'

Wel erg raar van die agent.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:53

Haha, wat een verhaal :D
Ik vind het wel knap dat je zo ad rem gereageerd hebt, ik sta op zulke momenten met mijn mond vol tanden :P

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 17:53

quartel schreef:
_O- ik zou dat dier gelijk leren blaffen als ik jou was :j

Ik ben nog bezig met apporteren :P...

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:54

Hmm tsja, ik begrijp de agent wel.
Een paard los laten lopen is gewoon gevaarlijk. Er kan altijd wat gebeuren, ook al kent je paard de route uit zijn hoofd. Is het nou zoveel moeite om het touwtje gewoon vast te houden?

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:56

_O- _O- _O-
Volgens mij had oom agent z'n aantal boetes voor vandaag nog niet gehaald, en dacht jou er eventjes snel eentje aan te smeren :+

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:57

Ik weet niet hoe het wettelijk geregeld heeft, maar ik geef die agent groot gelijk.
Loslopend paard is hoe dan ook gevaarlijk. Je paard kan dan wel niet de veroorzaker zijn, maar dan kan er alsnog iets gebeuren waardoor er een gevaarlijke situatie kan ontstaan.
Dat kan idd ook aan een halstertouw, maar die dingen zijn er niet voor niets!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 17:58

H_Nalanta schreef:
Hmm tsja, ik begrijp de agent wel.
Een paard los laten lopen is gewoon gevaarlijk. Er kan altijd wat gebeuren, ook al kent je paard de route uit zijn hoofd. Is het nou zoveel moeite om het touwtje gewoon vast te houden?

Ik begrijp de agent wel in de zin van dat hij het gevaarlijk vindt. Ik had een preek dat ik mijn paard niet los mag laten lopen best op zijn plaats gevonden en begrepen (en me er alsnog niets van aangerokken, maar das n ander verhaal). Maar een boete op basis van dat honden aangelijnd moeten zijn als je paard losloopt. Nee dat vind ik niet logisch. Als mijn kat losliep had ik ook geen boete gehad.

En tuurlijk kan er altijd wat gebeuren, en als dat zo is houdt een touwtje daar helemaal niets aan. Vjes weegt ruim 500 kilo, als ze wil gaat ze toch wel, met als enige verschil dat als ik het touwtje wel vast heb ik daarna geen huid meer aan de binnenkant van mijn handen heb. Het vasthouden van het touwtje is totaal geen moeite, maar wel nutteloos bij Vjesta in dit geval. Ik zou het niet gedaan hebben als k er geen vertouwen in had dat het goedging. Beetje schijnveiligheid.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 25-09-11 18:00, in het totaal 2 keer bewerkt

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 17:59

Siamsmeesje schreef:
_O- _O- _O-
Volgens mij had oom agent z'n aantal boetes voor vandaag nog niet gehaald, en dacht jou er eventjes snel eentje aan te smeren :+

Ook mijn gedachte! :j :')

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:01

Tja, voortaan je paard vasthouden dus. Maakt voor mij niet uit of het een hond of een paard is. Denk dat een loslopend paard soms gevaarlijker is dan een loslopende hond. ;)

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:02

Def schreef:
Ik weet niet hoe het wettelijk geregeld heeft, maar ik geef die agent groot gelijk.
Loslopend paard is hoe dan ook gevaarlijk. Je paard kan dan wel niet de veroorzaker zijn, maar dan kan er alsnog iets gebeuren waardoor er een gevaarlijke situatie kan ontstaan.
Dat kan idd ook aan een halstertouw, maar die dingen zijn er niet voor niets!

Ach kom op, we laten onze paarden toch allemaal wel eens los naast ons lopen?

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 18:03

Dus je zegt nu eigenlijk je kan je paard maar beter loslaten omdat hij anders je handen kapot maakt? 8)7 8)7